Jaa, sopii toivoa, että tulee lopulta kuntohon...
Nyt ajettu noin 800 km 4V Sportilla rullanostimien vaihdon jälkeen. Mekaaniset äänet ovat hieman aiempaa hiljaisemmat. Mutta kaikki ei ole kohdallaan. Mekaanisesti kyllä, mutta kulutus on tuolla 800 km matkalla ajotietokoneen mukaan ollut 4,8 litraa sadalla. Tuosta matkasta n. 600 km kaksi päällä vaihtelevaa menoa, välillä reippaastikin. Viimeisen tankkauksen jälkeen 200 km matkalla kulutus on ollut vain 4,2 vaikka siinä on moottorietieajoa ns. urku auki 10 km. Röpöttää moottorijarrutuksessa ja paukauttelee putkessa jarrutuksen loppupäässä, kone nykii tasakaasulla sekä moottoritienopeuksissa täristää inhasti. Elikkä lienee aikas laihalla. Veto aika laimeaa aikaisempaan verrattuna eli ei tunnu 1200 kuutioiselta. Saa oikein odottaa että kelaa kierroksia tauluun.
Sain kuulla, että Sporttiin tulee tehtaalta korjaussarjana Stelvion rullanostinkorjaussarja ja kartta! Kuitenkin Stelvion pakoputkisto on erilainen kuin Sportissa. Tämä kaiketi siksi, että Sportia ei ole valmistettu rullilla ja näin on keksitty tällainen näppärä ratkaisu.
Onhan se tietysti hienoa, että kulutus on tippunut noin kaksi litraa sadalla ko. manööverin tuloksena, mutta akuutti kysymys kuitenkin on, että mikä kulutus on niin alhainen, että käy vaarallisen laihalla. Sitä seuraava askel on maahantuojan lähestyminen. Sitä vaan, että tohtiiko tuolla Italoon lähteä. Ongelmien tie näyttää olevan tuon kanssa loputon.