Kirjoittaja Aihe: 1200 8V venttiilinnostimet  (Luettu 107917 kertaa)

JuhanVon

  • Viestejä: 74
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #135 : Huhtikuu 19, 2017, 14:04:43 ip »
Mutta oliko asioilla yhteyttä? Useimmiten huollossa päivitetään uudelle tai uusimmalla saatavilla olevalla tiedostolla eikä sitä huolto voi edes päättää. Ymmärtääkseni, jos haluaa pitää vanhan päivityksen, ei pidä pyörää merkkihuollossa käyttää.

Kyllä Seija sanoi että päivitys tarvitaan ja siksi Stelvio Heinolla kävikin, nostimet vaihdoin itse.
Tämä siis mun tapauksessa A5 koneella, jostain muistan kuulleeni että uudempia moottoreita ei välttämättä tarvitse päivittää.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #136 : Huhtikuu 19, 2017, 17:38:02 ip »
Mitenköhän noiden meidän Stelvioiden nostimet jaksaa? ´08:lla ajettu 60 ja ´12:sta vajaa 50 TKM. Vanhemmalle ei ex-omistaja ainakaan kertonut tehdyn mitään. En kysynytkään. Ko. pyörä on ollut Moto-Italían omistuksessa ensimmäiset toista vuotta, esittelykone? Milloin nuo on ongelmat tulivat tietoisuuteen? Oikeastaan en viitsi edes huolestua.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Passo Stelvio

  • Viestejä: 120
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #137 : Huhtikuu 19, 2017, 19:36:31 ip »
Meidän Stelviolla ajettu muistaakseni 33t -08 vuosimalli. Ei ainakaan viime huollossa näkynyt mitään poikkeavaa kun käskin huoltomiehen oikein katsomaan. Ekan kesän jälkeen vaihdettiin molemmat pako nokka akselit takuuseen. Muistelen että niitä oli hajonnut Australiassa ? Siis karkaisu oli huono.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #138 : Huhtikuu 19, 2017, 21:28:22 ip »
Olen kovasti tyytyväinen silloisesta päätöksestäni olla ostamatta 8V konetta aikoinaan. Enkä aio pyytää anteeksi että painostin Velipojan ja pari tuttua samaan päätökseen vaikka kiinnostusta olisi ollut.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #139 : Huhtikuu 19, 2017, 21:53:51 ip »
Mitenköhän noiden meidän Stelvioiden nostimet jaksaa? ´08:lla ajettu 60 ja ´12:sta vajaa 50 TKM. Vanhemmalle ei ex-omistaja ainakaan kertonut tehdyn mitään. En kysynytkään. Ko. pyörä on ollut Moto-Italían omistuksessa ensimmäiset toista vuotta, esittelykone? Milloin nuo on ongelmat tulivat tietoisuuteen? Oikeastaan en viitsi edes huolestua.

Eikös sen olisi jo noihin kilometreihin ilmaantua.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Kurtsi

  • Viestejä: 300
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #140 : Huhtikuu 20, 2017, 10:17:23 ap »
Tuo NorgeGTL:n mainitsema -08 Moto Italian omistama Stelvio on varmaan sama jota kävin aikoinaan syksyllä koeajamassa. Oli silloin kova stelviokiima (tai bemarin adventure-). Kape teki kovan syystarjouksenkin, mutta ostamatta jäi ja hyvä niin. Ongelmana oli ja on (ainaisen rahapulan lisäksi) perhekalleus Cali II, jota ei voi hävittää ja kahdelle ei ole tilaa/käyttöä. Ei voi hävittää siksi että ajettiin aikoinaan tuliterällä laitteella Italiaan ja mentiin siellä merimieskirkossa naimisiin. Vaimo ei anna vaihtaa eikä anna jos vaihtaa ....

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #141 : Huhtikuu 20, 2017, 12:52:37 ip »
Tämä ´08 tuli meille noin 30 tkm ajettuna syksyllä ´14 herralta, joka osti sen aikanaan Piikkiöstä. Olin juuri hankkinut myös tuon ´12-mallisen ja olin sitten kahden Stelvion loukussa. Emäntä vapautti minut siitä kuitenkin ottamalla sen omakseen ja P.Virtasen ex-Titanium jatkoi matkaansa Piippikselle. 
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Kurtsi

  • Viestejä: 300
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #142 : Huhtikuu 20, 2017, 15:58:22 ip »
Tuosta Stelvion koeajosta pitää kyllä vielä mainita, ettei kauppa jäänyt ainakaan koeajokokemuksesta kiinni. Ajoin Piikkiöstä Liedon Yliskulmalle päin tuttua mutkaista tietä. Siinä missä Calilla sai heilutella molempia saappaita oikein kunnolla ja runtata hartiavoimin, Stelvio taipui kevyesti ja voima riitti. 

Cali -kaupat taas syntyi kun kun kohtalo aikoinaan heitti syksyllä -84 Turun seudulle lopulta14 vuodeksi. Ensimmäisenä lauantaina kävin Moto Italiassa kun en muutakaan tekemistä keksinyt. Siellä sattui olemaan uusi musta Cali II. Kaupat syntyi kutakuinkin samantien ilman mitään koeajoja eikä se koeajopyörä ollutkaan. Keväällä hain sitten pois.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #143 : Huhtikuu 21, 2017, 21:31:01 ip »
Lainaus
olla ostamatta 8V konetta
Nää varamasti tulee kuntoon ja kasiventtiilin potku on varmasti hienoa...  Sattui vaan silmään tässä tarinaa että 2V Guzzeja ei ajamalla rikki saa... http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=89758.msg1418514#msg1418514 tuossa tarinaa siitä että 200.000 km ajettu on ihan mintissä vielä...
V11 - it defines you.

Pekka Karjalainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 512
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #144 : Toukokuu 24, 2017, 14:40:52 ip »
Jaa, sopii toivoa, että tulee lopulta kuntohon...

Nyt ajettu noin 800 km 4V Sportilla rullanostimien vaihdon jälkeen. Mekaaniset äänet ovat hieman aiempaa hiljaisemmat. Mutta kaikki ei ole kohdallaan. Mekaanisesti kyllä, mutta kulutus on tuolla 800 km matkalla ajotietokoneen mukaan ollut 4,8 litraa sadalla. Tuosta matkasta n. 600 km kaksi päällä vaihtelevaa menoa, välillä reippaastikin. Viimeisen tankkauksen jälkeen 200 km matkalla kulutus on ollut vain 4,2 vaikka siinä on moottorietieajoa ns. urku auki 10 km. Röpöttää  moottorijarrutuksessa ja paukauttelee putkessa jarrutuksen loppupäässä, kone nykii tasakaasulla sekä moottoritienopeuksissa täristää inhasti. Elikkä lienee aikas laihalla. Veto aika laimeaa aikaisempaan verrattuna eli ei tunnu 1200 kuutioiselta. Saa oikein odottaa että kelaa kierroksia tauluun.

Sain kuulla, että Sporttiin tulee tehtaalta korjaussarjana Stelvion rullanostinkorjaussarja ja kartta! Kuitenkin Stelvion pakoputkisto on erilainen kuin Sportissa. Tämä kaiketi siksi, että Sportia ei ole valmistettu rullilla ja näin on keksitty tällainen näppärä ratkaisu.

Onhan se tietysti hienoa, että kulutus on tippunut noin kaksi litraa sadalla ko. manööverin tuloksena, mutta akuutti kysymys kuitenkin on, että mikä kulutus on niin alhainen, että käy vaarallisen laihalla. Sitä seuraava askel on maahantuojan lähestyminen. Sitä vaan, että tohtiiko tuolla Italoon lähteä. Ongelmien tie näyttää olevan tuon kanssa loputon.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #145 : Toukokuu 24, 2017, 15:05:25 ip »
Suoraan ajokierroksilta tappokatkaisijalla (kuumasta koneesta) käynti pois ja tarkastat tulppien värin. Sitten tulkkaat sitä tämän perusteella:



Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka Karjalainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 512
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #146 : Toukokuu 24, 2017, 15:28:55 ip »
Täytyy vissiin tulppiin kurkkia. Yksi vaihtoehto voisi olla kopioida tuo kartta talteen ja heittää sisään ensiavuksi joku aiemmista tattinostinkartoista. Lieneekö noissa isoja eroja?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #147 : Toukokuu 24, 2017, 15:35:32 ip »
Tietenkin, jos jostain saa käsiin valmiin tai paremman kartan, niin miksei heittäisi sitä sisään. Mutta tulpista näkee nyrkkitekniikalla, missä mennään. Nykybensoilla tuo optimaalinenkin on hivenen tummempi. Tahtoo jäädä vähän mustaa kuitenkin. Mutta laiha tulee kyllä esiin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #148 : Toukokuu 24, 2017, 19:39:47 ip »
TT:n tulppavärikartta on hyvä.
Aiemmin nähnyt vain hieman sinnepäin versioita.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #149 : Toukokuu 24, 2017, 20:09:31 ip »
Kato nyt mikä se kartta on. Jos tosiaan stelvion kartta semmosenaan niin kilometrit ja kulutukset näyttää päin peetä kun stelviossa on isompi vannekoko.

Jos et karttaa halua vaihtaa niin ota lambda pois päältä ja co-säädöllä tai karttamuutoksella lisää ruokaa.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125