Tai imuroi vanhan kartan ennen huoltoon vientiä ja lataa sen takaisin huollon jälkeen.
Tämä on varmin tapa. Varsinkin jos uusi versio ei siinä kokoonpanossa toimikaan.
Useinhan on niin että omatoimisesti vaihdetaan komponentteja ja jos niiden mukana ei tule juuri siihen kokoonpanoon sovitettua moottorinohjaustiedostoa niin vakioasetukset eivät ainakaan heti toimi. Monet moottorinohjaukset joissa on lambda-takaisinkytkentä ainakin yrittävät sopeutua uuteen kokoonpanoon. Omalla tavallaan. Eivät välttämättä niin kuin haluttaisiin. Silloin ei tehtaan päivityksistä ole apua.
Päivityksiä asennetaan huollon yhteydessä, jos uusia on saatavissa, 15M moottorinohjauksesta alkaen aina ihan uusimpaan 7SM mallistoon. Tämä kattaa kaikki tämän vuosituhannen mallit ja vähän 90-luvultakin. Sitä vanhemmat ovat ns lastutettavia. Tosin näitä vanhojakin (P7, P8 ja 16M) voi muokata puuttumalla niiden järjestelmäsignaaleihin. Kaikkiin on asennettavissa (aivan uusimpia järjestelmiä myöden) PowerCommander tai RapidBike, tms lisäohjausyksiköt jos toimintaa haluaa muuttaa. Lisälaitteita ei tarvita jos säädöt tekee suoraan moottorinohjaukseen esimerkiksi GuzziDiagilla. Se toimii 15M, 15RC, 5AM ja MIUG3 järjestelmissä mutta ei ainakaan vielä 7SM:ssä.
Huom! Usein kun laitetaan jokin lisälaite on lambda-korjaus jotenkin eliminoitava. Se saattaa "taistella" vastaan eikä uusista osista ole mitään iloa. Pelkkä johdon irrotus ei riitä.