Kirjoittaja Aihe: 1200 8V venttiilinnostimet  (Luettu 107831 kertaa)

mika

  • Viestejä: 92
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #90 : Huhtikuu 02, 2016, 13:08:15 ip »
Moi !!
Täälläkin Stelviossa uudet venttiilikoneistot paikallaan. Kyllä käy nätisti...
Koeajolle ja heti alkoi tökkimään. No ne halavatun tulpanhatut lyö kanteen läpi. Kyllä on mukava kun on tämmöiset keskustelusivut, keksin heti mikä on vikana...
Eikun Motonettiin tulpanhatun ostoon. Näyttää tuo eristysnauhakin toimivan väliaikaisena ratkaisuna.

- Mika

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #91 : Huhtikuu 02, 2016, 22:24:25 ip »
Vaihdoitko ECU:n karttaa? Nokkien profiili on rullakonversiossa eri kuin kuppinostinversiossa ja aussipojat ainakin kehottaa vaihtamaan karttaa.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

mika

  • Viestejä: 92
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #92 : Huhtikuu 02, 2016, 22:34:38 ip »
En ole vielä karttoja ajatellut. Eilen oli ensi kertaa tulilla.
Lieneeköhän kovin erilaisia ?  Mistähän korvaava kartta mahtaisi löytyä ?

- Mika

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #93 : Huhtikuu 02, 2016, 22:35:45 ip »
Ootteko te saanu pitää niitä vanhoja osia? Ja minkä kuntoisia olivat.  Nokkia lähinnä kaipaan, muuta tarvi. Jos joskus satun tarvita niin saisipa olla hyllyllä.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #94 : Huhtikuu 02, 2016, 23:01:53 ip »
Grisoghetton sivuilla olevissa kuvissa kuppinostinversioiden orkkisnokissa näyttää olevan pintamuutoksia, sinistymistä ym.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #95 : Huhtikuu 03, 2016, 01:25:31 ap »
Lainaus
Nokkia lähinnä kaipaan, muuta tarvi. Jos joskus satun tarvita
Poikkeus vahvistaa säännön?

"Every single flat tappet model everywhere is kaput. No exceptions, get rollers now. I've had bikes that have damage as bad as your 'Bad' Tappet on all four! I drop the sump and clean out what I can, back flush the oil cooler, rollerise them and they are whisper quiet! Alternatively you have bikes like mine, that showed far less damage and their engines were toast! There seems to be no rhyme or reason to it. My advice is drop the sump and back flush the cooler, (take it off and wash it out from the delivery side with clean kero in a parts washer the. Blow it out with compressed air.) clean the pick up screens, put in a new filter, fill it with oil after rollerisation, pump pressure up by spinning the motor on the starter with the plugs out. Stick the plugs in, fire it up and hope! As I've said before I've had three failures in a 'VERY LARGE NUMBER of rollerisations. With two of those it really just seems to have been dumb luck!" At the end of the day you're playing Russian Roulette and I don't know which of the chambers are loaded. Do the best you can and hope! I wish I could be the bearer of better tidings."


Lainaus
Mistähän korvaava kartta mahtaisi löytyä
Tuo edellinen sitaatti on tästä tarinasta, loppupäästä: http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=78664.0. Taitavat olla sitä mieltä että jos on lambda käytössä, kartta kyllä säätyy. Jos ei ole ja on modattu kartta, sitä olisi entrattava: "The rollers will work fine with the factory map. It's only those running open-loop non-stock maps that need to get updated".
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2016, 13:15:16 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #96 : Huhtikuu 03, 2016, 12:30:29 ip »
Hiukan olen pihalla aiheesta mutta eikös rullanokkakonversiossa vaihdeta sekä nokka-akselit että nostimet? Muutoinhan, kosketusgeometriasta johtuen, tulee erilainen ajoitus. Onko tämän ajoituksen mukainen ECU:n uudelleen säätö ratkaisu tai edes mahdollista että saadaan kohtuullinen suorituskyky?
Jätettäisiin siis alkuperäinen nokka mutta laitettaisiin rullanostimet.

Takuutapauksessa, tai takaisinkutsussa, on tapana että tehdas korvaa remontin ja haluaa itselleen vaurioituneet/vaihdetut osat.
Kun kuluttaja teettää homman omasta pussistaan kuuluvat vaihdetut osat kuluttajalle. Kokemukseni mukaan kovin harva niiden perään kuitenkaan kyselee.

Heikkokuntoisenkin nokan kunnostaminen on mahdollista. Itse olen kunnostuttanut nokka-akseleita R-koneistuksessa ja samalla on myös pinta nitrattu. Nitrauksessa selviää myös onko akselissa hiushalkeamia koska kyseinen homma aiheuttaa lämpörasituksia kohteessa niin että lieväkin vaurio paljastuu. Vain yksi nokka on katkennut meikäläisen kohdalla (Benelli Sei) Silti siitä joutuu maksmaan hionnan ja pintakäsittelyn koska hajoaminen lämpökäsittelyssä ei ole koneistusfirman vastuulla.

Guzzin nokka-akselit, varsinkin kannessa olevat, ovat lyhyitä niin tuskin lämpökäsittelyt ja pinnoittaminen niitä särkee. Hiomalla niihin voidaan tehdä sopivan muotoinen uusi muoto. Asia joka tätä muokkausta rajoittaa on venttiilikoneiston vipusuhteiden asento joka muuttuu jos akselia on muokattu kovasti ja tietenkin se riittääkö säätövarat.

Mielenkiinnolla odottelen miten pitkään rullanostimet kestävät ja onko niille olemassa jokin sopiva vaihtoväli siten että myöhempi hajoaminen vältetään. Rullanostimessa kun on liikkuvia osia merkittävästi enemmän kuin "kovassa" nostimessa.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #97 : Huhtikuu 03, 2016, 13:01:26 ip »
- Nostimen pinnankarheus on jäänyt liian suureksi. (en usko tähänkään) On huomattava, että adhesiivinen kuluminen alkaa pienestä detaljista, jossa vastakkaisten pintojen kohoumat hitsautuvat yhteen.

Olisiko tässä kohtaa syytä miettiä, miten RVS:n väitetään toimivan?

http://rvs.fi/rvstechnology/page6.html

Epäys: en saa penniäkään hyvää mainitsemalla RVS:n tässä yhteydessä, ja itselläni on ollut nokka-akselin ja nostinkuppien kanssa kulumisongelmia RVS:n käytöstä huolimatta. Käytössä on tosin olleet vakiota jäykemmät venttiilinjouset. Nyt, viimein, on taas vakiot. Ja kyseessä siis ei ole 1200 8V vaan 1064 2V työntötangoilla.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #98 : Huhtikuu 03, 2016, 13:31:17 ip »
Lainaus
Käytössä on tosin olleet vakiota jäykemmät venttiilinjouset. Nyt, viimein, on taas vakiot.
Asiaan vaikuttaa myös isompien venttiilien isompi massa sekä niiden suurempi pinta-ala: pakoventtiili kun joutuu avautumaan painetta vastaan. Keventävänä seikkana voidaan mainita että puristussuhde on alhaisempi alkuperäisestä.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #99 : Huhtikuu 03, 2016, 16:36:35 ip »
Mielenkiinnolla odottelen miten pitkään rullanostimet kestävät ja onko niille olemassa jokin sopiva vaihtoväli siten että myöhempi hajoaminen vältetään. Rullanostimessa kun on liikkuvia osia merkittävästi enemmän kuin "kovassa" nostimessa.

Sama täälä. En välttämättä vielä omaan ostaisi, jos takuuna saisi niin tietty eri asia.

Lainaus
Nokkia lähinnä kaipaan, muuta tarvi. Jos joskus satun tarvita
Poikkeus vahvistaa säännön ?  Beetle 7.2.2016: "Every single flat tappet model everywhere is kaput. No exceptions, get rollers now."

Aussit nyt puhuu aina mitä sattuu.

A7 moottori on vissiin suht kestävä nostajien suhteen, kestihän ne ensimmäiset mullakin jotain 95tkm, enkä ole pahemmin kuullut että noita olisi sporteista menny. Ainakaan niin nopeaa tahtia kun grisoista ja stelvioista.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #100 : Huhtikuu 03, 2016, 18:37:55 ip »
Rullanostimen kuluttava vaikutus, kunnossa ollessaan, on varsin vähäinen nokkaa kohti. Hajoaminen sen sijaan rikkoo nokan ja ympäristönkin välittömästi. Tosin havaintoja olen tehnyt toisenmerkkisestä rullanostinlaitteesta.
Edelleenkin vieroksun 8V-koneiden venttiilikoneiston vipusuhdetta: pienellä nokalla ja sen pienellä nostolla keinuvipu muuttaa sen pidemmäksi liikkeeksi. Jos nokan kehä olisi suurempi ja keinuvivun vipusuhde parempi päästäisiin pienempiin kuormituksiin mutta venttiilin nosto olisi sama.

Haittana isosta nokan kehästä olisi se että nostimen liike on iso ja jos nostin on painava voi se rajoittaa huippukierroslukua. Kova nostin olisi kevyempi. Mutta ei taida 8V-kone kiertää sen enempää kuin vanhat työntötankokoneet? Kierroslukua rajoittavat tekijät lienevät muualla kuin venttiilikoneistossa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #101 : Huhtikuu 03, 2016, 19:08:56 ip »
Neliventtiilisyys itsessään lisää kierrosherkkyyttä ja osien keveys vuoksi pystytään sallimaan suurempi kierrosnopeus. Tämän huomaa vaikka Lariosta. Kiertää ihan eri tahtiin kuin kaksiventtiilinen. Ainoa ero on kansien reikien määrä (ja palotila on kannessa toki). Nokka on molemmissa sama.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #102 : Huhtikuu 03, 2016, 19:31:02 ip »
Mutta ei taida 8V-kone kiertää sen enempää kuin vanhat työntötankokoneet? Kierroslukua rajoittavat tekijät lienevät muualla kuin venttiilikoneistossa.

No ei oikeestaan. Vakiokartoissa rajoitin on 8500, joissain 8000rpm. Nuo 8000rpm rajalla olevat VOI olla rullanostinversioihin mutta en sata varmasti tiedä. Grison ja stelvion karttoja ovat. Mä olen omaani laittanu 9000rpm, ei enää toppaa meno kuutosella rajottajaan. Tuntuu se sen ainakin kestävän. Cali2:ssa punainen mittarissa alkaa myös 9000 kohdalla....
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #103 : Huhtikuu 03, 2016, 19:42:52 ip »
Mulla on vanhempi 8V-kone ja siinä on rajoitin nyt 9500 kohdalla mutta iloisesti kiekaisee 11500 varviakin jos säädetään ja pyydetään. Yli satatuhatta kilometriä on kestänyt ja suuren osan matkasta vielä ahdettuna. Tavallisilla nostimilla. Nyt pyörä on ollut hieman "jäähtymässä" muiden proggisten vuoksi mutta mielenkiinto on jälleen herännyt ottaa laite liikenteeseen.
No se siitä.

Ai niin: mineraaliöljyillä ajettu.

Mutta mitä on tehty, periaatteessa, erilailla? Hihnat vs ketjut ei sitä selitä. Pitäydyn edelleenkin väitteessäni sopimattomasta vipusuhteesta. Insinööreillekin tulee välillä virheitä. Vai onko vain niin että ei ole tarkoitettukaan että pyörällä ajettaisiin huimia satojentuhansien kilometrien rupeamia? Rikkinäiset paaliin vaan ja kaupasta uutta. 

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #104 : Huhtikuu 03, 2016, 19:50:03 ip »
Eiköhän vanhan ja uuden ero selity iskusuhteella ja painavammilla romuilla uudessa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.