Itse olen aina arvostanut Ducatin koneiden yksinkertaisuutta ja helppoa huollettavuutta. Tosin taloudessa on ollut vain kaksi: yksi ilmajäähdytteinen 650 Cagiva ja vesijäähdytteinen Ducatin Paso 906. Venttiilien säätö onnistuu varsin helposti ja muutkin huoltokohteet hyvin tavoitettavissa. Moottoriluonne lähelle Guzzia paitsi että voimaa irtoaa enemmän ja äkimmin.
Japaninmoottoreiden elvyttämisestä sain tarpeekseni jo 80-luvulla mutta en ottanut vielä opikseni vaan 2000-luvun alkupuolella ja 2012 piti vielä uudestaan pari kertaa koittaa että oliko se niin vastenmielistä kuin muistin.
Venttiilityöt eivät missään v2 Guzzimallissa ole mitään rakettitiedettä. Toista on noiden vesijäähdytettyjen rivinelikoiden kanssa. Kansikin sijaitsee keskellä pyörää..
Jos joku on oikein pyytämällä pyytänyt ja vaatinut tekemään kansitöitä japaninpyörään niin olen suostunut säälittävässä tapauksessa irtokanteen tekemään. Mutta harvoin. Kun laittaa hyvän hinnan niin hommat harvenee....
Se venttiilityö ei kummallista ole mutta säätötöistä en niin välitä.....