Moottorin lämpötilalla (lämpöanturi => temperature trim –taulukko) on suuri merkitys. Moottorin lämpötilamuutokset johtavat ilmamassan muutokseen ja ilmamassamuutoksen vaikutus kompensoidaan temperature trim –taulukon arvoilla. Arvot ”Engine temperature trim” –taulukossa ovat tulontekijöitä. Siis esim. (Base Fuel Map + Start enrichment Map + Accel enrichment Map) * (kaikkien muiden Fuel Trim taulukoiden vaikutus) * Engine temperature trim.
Jos Engine temperature trim -taulukon solun arvo on -0,78, se tarkoittaa että vähennetään 0,78%, jolloin kerroin on 0,9922. Jos taulukon solun arvo on 2,34, se tarkoittaa, että korotetaan 2,34%, jolloin kerroin on 1,0234. Tämä johtaa merkittäviin muutoksiin ruiskutusajoissa. Kylmällä Guzzin moottorilla rikastustarve on suuri. Arvot, jotka taulukkoon tallentuvat hyppivät suurin askelein, arvoa ei voi syöttää vapaasti. Pienin mahdollinen ero taulukon arvossa aiheuttaa jo n. 0,01 eron lambda-arvossa. Tästä johtuu, että huono temperature trim taulukko johtaa merkittäviin muutoksiin lambda-arvoissa moottorin lämpötilan muuttuessa. Jos mittaa lambda-arvoja ja haluaa tehdä niistä johtopäätöksiä, on aina sen kysymyksen edessä, että mikä mitattu arvo ja missä lämpötilassa on merkitsevä?