Tarkastitteko jäikö tuo +15 CO arvo myös ECU:n muistiin. Kesällä kun pyörän kanssa pelasin niin säätö toimi kyllä mutta sen jääminen ECU.n muistiin ei onnistunut. (Niin ja säätöä koitettiin myös GD kanssa), mielenkiintoista jos nyt onnistui.
Kyllä jäi talteen. Asia tarkistettiin. Tyhjäkäyntikin muuttui.
Tämä oli ensimmäinen vaihe. Seuraava vaihe olisi vasta keväällä. Sillä ainoa tapa saada selville tehoaako jokin säätö on tehdä vain yksi säätö kerralla.
Tällä välin kvlm hankkii koneelleen tarpeelliset ohjelmat ja välijohdot ja opiskelee eri toimenpiteitä kylmäharjoitteluna. Voi tietysti opiskella pelkkää GD:tä pyöräänkin kytkettyä havainnoiden eri komponenttien toimivuuttaja niiden arvoja että tulee proseduurit tutuksi. Nyt kun en ollut käyttänyt 15M:ään liittyviä asioita vuosiin ja vielä Windows-koneella, jota en ollut käyttänyt pitkään aikaa niin oli siitäkin "jutut hukassa". Homma kuitenkin onnistui hieman haparoivasti.
Olisko boksissa jokin sisäinen kolvaus pettänyt, että nollaisi muutettuja arvoja?
Siitähän emme selvää saa. Katsotaan mitä kevät tuo tullessaan. Toki talven aikana voi pyörää käyttää ja joitakin asioita voi tarkkailla mutta säätämisen jättäisin ajokaudelle. Tosin Huolto Kaksikolla on jonkinlainen penkki jossa voisi todentaa Mr Laineen valvonnassa asioita jos on oikein kova hinku säätämään.
Katsoin myös TunerProlla 15M moottorinohjaustiedostoa pinnallisesti. Ongelmahan, jos oikein ymmärsin, 2500 - 4000 rpm alueella pienellä kaasuläpän avauksella.
Ohessa kuva jossa olen merkinnyt alueen johon joihinkin kohtiin tekisin muutoksia.