Kieltämättä analogialaitteiden häiriöt ovat erilaisia ilmenemismuodoiltaan verrattuna digitaalisen järjestelmään. Mutta kyllä nekin joskus ovat pääkarvoitusta harventaneet.
ECU on tarroitettu tekstillä: LeMans V11 XX09 2002 , tarran alla lukee:IAW 1 15M.C5 08602 12V= 61600.537.01 501604710600 M.GUZZI V11 SPORT
Vaikuttaa uskottavalta. Täyden varmuuden asiasta (noiden jälkimmäisten numerosarjojen osalta) saa vasta kun on ottanut GD:llä yhteyden ECUuun. Sieltä sisältä löytyy totuus. Mutta se ei ole oleellista nyt.
Väljän läppäakselin heilutus ei vaikuta tyhjäkäyntiin -ajossa hankala kokeilla
Tyhjäkäyntiin on oma ilmakanavansa. Siksi ei vaikuta.
Sieltä on siis löytynyt tämänkaltainen vika eli akseli on väljä laakeroinnissaan?
Josko kokeileminen varmasti ehyellä läppärungolla tulisi kyseeseen?
Seosmittari tuli jo ostettua tämän asian tutkimiseen. Olipa muuten hyvä ostos:
Sama vaikutus omien pyörien osalla: laajakaistalambdalla ryhtyi homma hoitumaan ripeästi oli järjestelmä mikä hyvänsä.
Tällä hetkellä työn alla olevassa projektissa on neljä kapeakaistaista lambdaa ja yksi laajakaistainen. Näin saadaan tehtyä tarkka balanssi neljän eri palotilan osalta.
vaatii koodaamisen opetteluakin (GD) vain sen takia että voi (joutuu) itse korjaamaan äärimmäisen epätodennäköistä vikaa.
Kyse ei ole koodaamisesta vaan olemassa olevien numeraalia arvojen lievästä muuttamisesta selkeällä tietokoneohjelmalla. Muuttaminen onnistuu myös suoraan "3D-kartalta raahamalla hiirellä kartan pisteitä uuteen paikkaan, Asia joka ei maksa kuin liitäntäkaapelien hankkimisen tai lainaamisen. Vaikuttaa kuitenkin siltä että koodaamista ei välttämättä tarvita vaan selkeän mekaanisen vian poistamista. Tietenkin sillä oletuksella että läppäakselissa tai -akseleissa ilmenee välystä. Itselläkin on erilaisia ehyitä läppärunkoja mutta ei juuri kyseistä mallia. Lainaisin kyllä jos olisi.
Läppäakselin välyksestä: mitään laakeria ei kyseisessä läppärunkotyypissä ole jos ei porattua reikää sellaiseksi lasketa. Eikä minkäänlaista tiivistettä. Laakerin kohdalla on suuri paine-ero jonka vaikutus on ulkoa sisään päin. Ilman liike imee mukaansa epäpuhtauksia jotka jäävät akselille polttoainejäämien kanssa "hiomatahnaksi". Akselin pyöriessä sekä akseli että sen reikä läppärungossa kuluu. Akseliin syntyy alakierroksilla vapinaa joka myös kuluttaa kohdetta.
Lisäksi kulunut akseli/reikä päästää ilmaa ohi kaasuläpän ja heikentää seoksen muodostusta.
Ja vielä mahdollinen vapina syö TPS:n vastuspinnan ajan kanssa heikoksi toiminnaltaan tai syntyy epämääräistä signaalia.
Uskoisin että tarkkuuskoneistamo "läppävian" hoitaa tekemällä laakerointikohtaan holkituksen ja uuden läppäakselin tarvittaessa.
Missä päin maata kvlm majailee?