Nykiminen tasakaasullahan on ”se” juttu. Vaivaa turhan usein. Minulla aikanaan Cali Stonessa (15RC + lambda) 3000 kohdalla. V11 kohdalla (15M) ei, mutta siihen tuli pienellä kaasulla lämpimänä nykiminen vääntönokan mukana (koska kartat on tehty vakionokalle). Ajossa menee kuin enkeli, mitä nyt vääntöä ja tehoa toivoisi aina olevan enemmän... Jos toimii moottorin lämpöanturi irti paremmin, se todistaa että rikkaalla toimii paremmin. Olen ymmärtänyt, että tuo tasakaasunykiminen = liian laiha seos. Mutta eihän tuon ilmiön pitäisi tulla omineen, jos sitä ei ole ennen ollut? CO säädöstä (vain 15M) muistan sen, että yllättävän mutkikasta on, GuzziDiag -ohjeita on kyettävä noudattamaan täydellisesti välillä ”A-Ö”, että tieto tallentuu, kaikkine virta on/off -juttuineen ja oliko niin että moottorin lämpötilan on oltava yli minimin yms.. Olen siinä käsityksessä että Ducatin 15M ecua voi käyttää. Nykyisin on olemassa ”eeprom tool” -ohjelma (IAW15xEEPROM Tool), jolla kirjoitetaan/luetaan sellaiset tiedot, mitä normaali ”Writer” ei kirjoita koskaan yli. Siellä on juuri näitä valmistajakohtaisia tietoja ja muistissa pysyviä tietoja (CO -arvo, lambdallisien versioiden itsemukautuvia arvoja jne.). Oman 15M ecun tiedot voi siis lukea kaikki ja siirtää Ducati 15M ecuun. 15RC kartat ovat täysin erilaiset arvoiltaan kuin 15M kartat. Jos ottaa 15RC -ecun ja laittaa sen ”lambda off” -tilaan, sitä voi käyttää mutta sitten olisi oltava myös hyvät 15RC kartat. Omia vanhoja 15M -karttojen solujen arvoja ei voi syöttää 15RC ecuun ”copy paste” -menetelmällä. Käytännössä toki onnistuu, mutta juuri luin saksalaisen V11 kuskin kommentin siitä että hän kokeili mutta moottori käy täysin puuta heinää sen jälkeen.