Ilmanpaine:
Tästä on kaksi lyhyttä mittaustaulukkoa, joista toinen on tuo ylempänä oleva. Ei laajempaa esitystä (paljon keskustelua ecun sisäisistä laskentakaavoista yms. "reverse engineering" -toimittamisen virheistä yms.
"
Hienosäätö ("trim") arvojen toiminta:
Ilman lämpötila nousee => vähemmän polttoainetta.
Moottorin lämpötila nousee => vähemmän polttoainetta.
Ilman paine nousee => enemmän polttoainetta.
"
Tämä pätkiä asiasta "Acceleration Map":
http://www.guzzi-forum.de/Forum/index.php?topic=23208.0Tässä vään lisää dataa tuosta threadista ensi hätään (By Meinolf), asia on vielä kesken, koska näyttää siltä että on muitakin muuttujia jotka ovat mukana vaikuttamassa. Suunnittelun alla on synkronimoottori kääntämään kaasua, jotta mittauksista saataisiin yhdenmukaisia jne.
"
Kysymyksestä miten Acceleration Map vaikuttaa, 2 koesarjaa. Tiedot keräsin GD:n (GuzziDiag) logging -toiminnolla. Riippuvuus Acceleraton Map -kartan arvoista selviää, ruiskutusaika muuttuu silti pienin askelin 3000 - max kierrosluku välillä. Kokonaismuutos on n. 0,1 ms. Ensimmäisellä silmäyksellä paljon, mutta jonkunlainen säätömekanismi siellä näyttäisi vaikuttavan. Kuvaajat sekä ajan muutos (ms) ovat aina samanlaiset.
Käänsin käsin kaasua arvolla 20 Acceleration Map -kartassa kierrosluvuilla 1300, 3500 ja 7000. X -akseli oli aina aika. TPS -kuvaajan jyrkkyys vastasi kahvan kulman muutosnopeutta. Hitaasti käännettäessä ei tapahdu rikastusta. Useammin nopeasti käännettäessä rikastus on selvästi havaittavissa.
"
Tuo viimeinen liite on pdf:ksi tallennettu Excel (menee sekavaksi), kun Excel -tiedostomuotoa ei voi tallentaa liitteeksi.
(Einspritzdauer = ruiskutusaika, Drehzahl = kierrosluku.)Linkki exceliin:
https://db.tt/5CS9cbjs