Taitaa tosiaan olla niin, että tehtaan kartan "perusjutut" voi oikaista ilman mitään dynoja tai koeajoja jos on kokemusta riittävästi. Hienosäätö tai käyttökohteen mukainen säätö (esim. rata-ajo) sitten erikseen. Tuoretta pohdiskelua GuzziDiag -kehittäjien suunnalta:
"'Se on niiden karttojen kanssa vähän niin, että kukin tulee uskollaan autuaaksi. Jos teettää kymmenellä eri huippuvirittäjällä kartan, saa kymmenen erilaista karttaa. Mikä niistä on oikea? Olen nähnyt karttoja, jotka ovat maksaneet paljon rahaa ja jotka ovat tehneet omistajansa onnellisiksi, koska he ovat maksaneet niistä paljon. Mutta kartoissa ei ole ollut juuri mitään muutoksia… 4V moottoreiden kartat ovat tehtaan jäljiltä liian rikkaalla suurimmalta osalta karttaa. Jos on normaalia avarampi ilmansuodatin, ei ehkä ole ongelmia…"