Haluaisin nähdä penkkivertailun vakio- sekä "mutu-oiotulle" kartalle. Pikku epäilys on, että kuopat eivät ole kaikki vahinkoja.
Niin, oman muutostyön tulos on melko subjektiivinen kokemus. Se että asiaa lähtisi vielä penkittämään rahatukon kanssa on jo melko paljon vaadittu etkä penkittämällä saa tietää mitenkään niitä subjektiivisia ja positiivisia tuntemuksia joita omatoiminen säätö tuo tullessaan kun kokee onnistuneensa.
Toiseksi: useilla ns tehopenkeillä saa vain tehokäyrän ulos eikä se kerro yhtikäs mitään siitä millaiselta pyörälla ajo tuntuu todellisuudessa. On aivan eri asia hakea tehokkuutta kuin miellyttävää ajotuntumaa. Optimaalista olisi tietenkin saada molemmat hyödyt ja vielä alentuneella kulutuksella!
Ainakin omassa Brevassani on niin paljon tehoa että olisin valmis luopumaan muutamasta huippuhevosvoimasta jos sillä saisi korjattua jonkin ajamiseen vaikuttavan haittatekijän pois.
Onneksi olen siinä päässyt sellaiseen tulokseen että huipputehoa ei tarvinnut pudottaa mutta muut ominaisuudet, matka- ja kaupunkiajoa ajatellen, ovat hyvin tyydyttävällä tasolla. Brevan puutteet olivat nimenomaan heikko alavääntö ja nykivä käytös hitaassa kaupunkiajossa. Nyt ei tarvitse lipsutella kytkimellä kulmissa. Nämä vaivat poistuivat selkeästi mutu-säätömenetelmällä ilman mittauksia.