On näitä muinoin sattunut, miksi ei sattuisi nykyisinkin? Tietoisuus siitä, että myös moottorinohjauslaite tarvitsee määräaikaishuoltoa (päivityksiä) joskus siinä missä muutkin osat, lieneekin foorumilla monen harjoittaman aktiviteetin ansionsta nykyisin hyvällä tasolla. Ei siksi, että ohjelmisto "menisi rikki" tai "kuluisi", vaan siksi että käyttöolosuhteet muuttuvat (ilmasto lämpenee, polttoaineet muuttuvat ja mitä niitä kaikkia onkaan...) ja siksi että osaaminen ja tietotaito (jostain spesifisestä mallista) lisääntyvät tehtaalla. Myös tehtaan “alkuperäisvaraosa” –kartta voi olla kehuttu. Esimerkiksi Griso 1200 8V; 2229GRS8V68 (A5 moottori) –karttaa asioista Euroopan puolella tavallisesti perillä olevat tahot pitävät hyvänä (karttaa, jonka numero päättyy -68). Hyvää jos vielä vähän parantaa, aletaankin olemaan sillä tasolla, millä Guzzilla ajavien nautintoaste pyrkii yleisesti ottaen olemaan.
Esimerkki, historiassa tapahtunutta:
"
TEKNINEN TIEDOTE NR. 04-2004, 15.07.2003
California MY03 kat
Esiintyvä häiriö: epäsäännöllisyys polttoaineensyötössä.
Mahdollinen syy: moottorinohjauslaitteen väärä kalibrointi
Tekninen ratkaisu: moottorinohjauslaitteen vaihtaminen
Vaihdettava moottorinohjauslaite: Sarjanumero IAW15RC.C8, MM 61601.048.00
Keltainen merkki: ei
Liitekuva =>moottorinohjauslaite 61601.048.00, jossa on "keltainen" merkki.
TEKNINEN TIEDOTE NR. 07-2003 22.07.2003
V11
Lambda-anturin uusi ohjelmointi.
On saatavilla uusi moottorinohjauslaitteen tiedosto, jonka avulla ajoneuvon käyttäytyminen paranee katuajossa. Siksi jokainen ajoneuvo, jonka moottorinohjauslaitteen tarrassa on koodi ”Marelli 61601.049.01, on päivitettävä ensimmäisen tilaisuuden tullen. Uuden kartan numero eroaa vanhasta vain viimeiseltä numeroltaan, 61601.049.02. Pyydämme kirjoittamaan heti moottorinohjauslaitteen ohjelmoinnin jälkeen luvun 2 luvun 1 tilalle moottorinohjauslaitteen tarraan.
"