Kirjoittaja Aihe: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?  (Luettu 287821 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #180 : Syyskuu 13, 2013, 21:56:27 ip »
Tässä täytynee muistaa että kulkineessa ei ole vikaa, kunhan on puhetta "miksi puuttuisin...".  Yllättävää, että Workshop Manualien mukaan Nevada Anniversariota on tehty sekä ”vanhoilla kurkuilla” (15RC ecu, erillinen tps) ja uudella MIUG3 järjestelmällä. Onkohan lisäksi niin että siinä on mittaristossa myös vähemmän toimintoja kun "Carc" -malleissa?

Lainaus
öljyvalo sammuu Annissa kuumalla öljyllä vasta kun antaa vähän kierroksia startin jälkeen
Kun ihmettelin tuota 15RC/MIUG3 asiaa manuaaleista laitan tuohon liitteeksi pätkän tuosta painekytkimestä samalla.
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #181 : Syyskuu 13, 2013, 22:46:12 ip »
Lainaus
Nevadassa voisi parantaa kulkua pieni sytytyksen aikaistaminen

Lähes poikkeuksetta tehtaan uusissa päivityksissä on sytytystä siirretty aikaisemmalle. Joillakin kohdin jopa runsaasti. Johtuu nykyisin käyttämämme polttoaineen ominaisuuksista.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #182 : Syyskuu 17, 2013, 12:07:31 ip »
Onko mahollista puuttua vakionkuntoisen Breva 850:sen ruiskukarttaan tahi muuhun mosan ohjaukseen ja saako siitä jotain tuntuvaa hyötyä esim. kulutuslukemiin?
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #183 : Syyskuu 17, 2013, 12:54:41 ip »
Lainaus
Onko mahollista puuttua vakionkuntoisen Breva 850:sen ruiskukarttaan tahi muuhun mosan ohjaukseen

On.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #184 : Syyskuu 18, 2013, 08:18:12 ap »
Erinomaista!
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #185 : Syyskuu 28, 2013, 14:12:33 ip »
On näitä muinoin sattunut, miksi ei sattuisi nykyisinkin? Tietoisuus siitä, että myös moottorinohjauslaite tarvitsee määräaikaishuoltoa (päivityksiä) joskus siinä missä muutkin osat, lieneekin foorumilla monen harjoittaman aktiviteetin ansionsta nykyisin hyvällä tasolla. Ei siksi, että ohjelmisto "menisi rikki" tai "kuluisi", vaan siksi että käyttöolosuhteet muuttuvat (ilmasto lämpenee, polttoaineet muuttuvat ja mitä niitä kaikkia onkaan...) ja siksi että osaaminen ja tietotaito (jostain spesifisestä mallista) lisääntyvät tehtaalla. Myös tehtaan “alkuperäisvaraosa” –kartta voi olla kehuttu. Esimerkiksi Griso 1200 8V; 2229GRS8V68 (A5 moottori) –karttaa asioista Euroopan puolella tavallisesti perillä olevat tahot pitävät hyvänä (karttaa, jonka numero päättyy -68). Hyvää jos vielä vähän parantaa, aletaankin olemaan sillä tasolla, millä Guzzilla ajavien nautintoaste pyrkii yleisesti ottaen olemaan.

Esimerkki, historiassa tapahtunutta:
"
TEKNINEN TIEDOTE NR. 04-2004,  15.07.2003
California MY03 kat
Esiintyvä häiriö: epäsäännöllisyys polttoaineensyötössä.
Mahdollinen syy: moottorinohjauslaitteen väärä kalibrointi
Tekninen ratkaisu: moottorinohjauslaitteen vaihtaminen
Vaihdettava moottorinohjauslaite: Sarjanumero IAW15RC.C8, MM 61601.048.00
Keltainen merkki: ei

Liitekuva =>moottorinohjauslaite 61601.048.00, jossa on "keltainen" merkki.


TEKNINEN TIEDOTE NR. 07-2003 22.07.2003
V11
Lambda-anturin uusi ohjelmointi.
On saatavilla uusi moottorinohjauslaitteen tiedosto, jonka avulla ajoneuvon käyttäytyminen paranee katuajossa. Siksi jokainen ajoneuvo, jonka moottorinohjauslaitteen tarrassa on koodi ”Marelli 61601.049.01, on päivitettävä ensimmäisen tilaisuuden tullen. Uuden kartan numero eroaa vanhasta vain viimeiseltä numeroltaan, 61601.049.02. Pyydämme kirjoittamaan heti moottorinohjauslaitteen ohjelmoinnin jälkeen luvun 2 luvun 1 tilalle moottorinohjauslaitteen tarraan.
"
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 28, 2013, 20:27:58 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

McStadey

  • Viestejä: 77
  • Breva V750 IE -05
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #186 : Syyskuu 30, 2013, 11:18:58 ap »
Löytyykös joltain foorumilaiselta karttaa/mahdollisuutta sellaisen ujuttamiseen '05 pikkulohkoon? Olisin tyytyväinen jos saisi tuota vääntökuoppaa oiottua, kun vähän ajattelin notta jos mistralit laittais ja samaan syssyyn olisi toki optimaalista päivittä vähän moottorinohjaustakin.

Tämä on tällaista pitkäntähtäimen pohdintaa nyt, ei haittaa jos ecun päivitykset jää ensikauteen.

"I am easily satisfied with the very best"
                                         -W. Churchill

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #187 : Syyskuu 30, 2013, 11:40:52 ap »
Lainaus
Löytyykös joltain foorumilaiselta karttaa/mahdollisuutta sellaisen ujuttamiseen '05 pikkulohkoon

Taannoin 750 Brevaan laitoin tehtaan päivityksen ja pikkuisen ekstraa päälle.
Pyörän haltija kommentoi jälkeenpäin että nyt lähtee käyntiin kaasukahvaan koskematta, kulkee hyvin eikä kuluta enemmän kuin ennenkään.
Että kun ajelet Tampereen suunnassa niin onnistuisi kyllä.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #188 : Lokakuu 04, 2013, 08:51:16 ap »
Radio soi tuossa vieressä; ensimmäistä kertaa kuulin tällaista mainostettavan: "Tuo autosi huoltoon, saat nyt ohjelmistopäivityksen veloituksetta". Enää ei siis vältäämättä lumiskrapaa tms. hiluja kylkiäisenä, vaan tällaisia aineettomia hyödykkeitä, jotka omistaa valmistajatehdas ja joihin ajoneuvon omistajalla on vain käyttöoikeus.
V11 - it defines you.

McStadey

  • Viestejä: 77
  • Breva V750 IE -05
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #189 : Lokakuu 04, 2013, 09:03:33 ap »
Lainaus
Löytyykös joltain foorumilaiselta karttaa/mahdollisuutta sellaisen ujuttamiseen '05 pikkulohkoon

Taannoin 750 Brevaan laitoin tehtaan päivityksen ja pikkuisen ekstraa päälle.
Pyörän haltija kommentoi jälkeenpäin että nyt lähtee käyntiin kaasukahvaan koskematta, kulkee hyvin eikä kuluta enemmän kuin ennenkään.
Että kun ajelet Tampereen suunnassa niin onnistuisi kyllä.

Hienoa!
"I am easily satisfied with the very best"
                                         -W. Churchill

Velipoika

  • Viestejä: 70
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #190 : Lokakuu 04, 2013, 09:46:31 ap »
Tänään puututaan! Pitäisi kaapelit tulla tämän päivän postissa! Karttoja on muokattu ja kiire olis päästä kokeileen! Noi ajopäivätkin vähenee uhkaavasti!

T: Mikko

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #191 : Lokakuu 04, 2013, 18:56:42 ip »
Lainaus
Tänään puututaan!

Taas yksi langennut.

Velipoika

  • Viestejä: 70
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #192 : Lokakuu 04, 2013, 20:09:32 ip »
Juu "langennut". Tänään saatiin johdot kiinni velipojan (luetaan motomatti) etätuella! Tietoja pääsin lukemaan ja sitten vielä ajoin uudet kartat koneeseen. Sain vielä jopa käymään sen jälkeen! Joten huomenna käytännössä kokeilemaan tienpäälle! Aika ns. maltilliset muutokest tuli tehtyä! Huomenissa lisää pihatalkoitten jälkeen jos ei satu talkoot mennä kosteeksi!

Jaa niin ja jos joku muu kiinnostuu niistä piuhoista niin niitä saapi: http://www.obd.fi

T: Mikko

Velipoika

  • Viestejä: 70
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #193 : Lokakuu 07, 2013, 08:40:26 ap »
Viikonloppuna tuli värkkäiltyä Guzzi Diagin kanssa. Pari ohjelmaakin tuli ajettua sisään ja paikalleen jätettiin. Norge kulkee tosi nätisti! Liikkelle lähdöt tosi sujuvia!

Alkoi "nälkä kasvaa syödessä" Olisko saatavilla Moto Guzzi Sport 1200 2v mallin ecua! Sais vertailtua nykyiseen! Varaosakirjan mukaan venttiilit ja nokat molemmissa samalla sarjanumerolla!

Ensi vuonna jatketaan kokeiluja!

T: Mikko

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #194 : Lokakuu 07, 2013, 10:26:06 ap »
Miten koneen käytös muuttui? Siis ns. normiajossa?
Huomaako sähkömies-motoristi eron ennen - jälkeen? Vaikka et olekaan sähkömies...