Lafranconeilla tuntee varmasti menevänsä aikaisemman kokemuksen mukaan herkemmin
Ja tässä ollaankin taas asian ytimessä:
”Saavuttaa vakiona 98 % potentiaalistaan. Vaihdetulla pakoputkistolla varustettuna saavuttaa sellaisenaan 90% potentiaalistaan.”
Jos vielä H –putken kestää laittaa alkuperäisen höpinäpöntön tilalle, on pakopuoli muuttunut selkeästi. Vähemmän vastusta. Nyt kun kauniina päivänä sunnuntaimotoristi laskee menemään mukavaa ja mutkaista tietä näkymättömiin, hymyssä suin, alkaa mieltä kalvaa hiljaa epäilys… Mitäs jos minäkin… Ihan vaan pikkuisen… Mitenkäs se mahtaisi mennäkkään jos moottorinohjausta olisi optimoitu niin, että se vastaisi paremmin nykyistä tilannetta. Sehän on alun perin ”optimoitu” vakioputkille, nyt ei ole enää vakioputkia… Miten mahtaisi vääntää kun tuonne nousevaan mutkaan mennessä kääntäisin kaasua… Entäpä jos joskus pyrkii ”vanha Aatami” esiin ja tekee mieli kiihdyttää ratvakkaammin… Ykkösestä kolmoselle tuppi nurin… Entäpä kulutus... säästöäkin tulisi. Entäpä suomalainen viinabensa, eihän sellaisesta ollut mitään tietoa sillon, kun EV Mandellon porteista ulos tuli... Jokuhan se kerran kirjoitti foorumille että ei olisi uskonut että samalla pyörällä ajaa kun säätäjältä kotiin päästeli... Ja se pehmeys... ei nykimistä, kaasua saa kääntää ihan tosta vaan ja menee niin pehmeästi että... Tässä vaiheessa sydän läpättääkin sitten jo niin että on syytä alkaa kaartelemaan kahvipaikan pihaan... Vielä ensimmäisillä kulauksilla vilisee mielessä kaikenlaisia sopimattomia sanoja ja lyhenteitä, commanderi, rapid bike, guzzidiag, M15 ecu, AFR, Nm, kW, CO, € ...
Ja taas on yksi viaton sielu turmeltunut.