Mahtaako olla tulollaan 7SM Readeria
Kyllä varmaan. Oletan että hidastavana syynä ovat hyvin rajalliset resurssit, koodaaja tekee harrastuksenaan. Olen siinä käsityksessä että kovasti on spesiaalihommaa, jossa tarvitaan aivan erityisosaamista. Aprilia RSV4 porukat odottanevat vesi kielellä myös...
on siirtänyt tiedostojen osia järjestelmästä toiseen kopiomalla ja liittämällä TunerProssa
Onnistuu. Minulla oli koko tämän kesän Meinolfin kiihdytyskartta ja osin häneltä kopioitu rikastuskartta (moottorin lämpötilan mukaan toimiva) omassa 15M ecussa. Ihan TunerProlla kopioiden. Muistelen, että olisin myös kartan osia kopioinut ja kokeillut koeajoilla.
sytytys ja ruiskutus ovat riippuvaisia toisistaan
Minulle uutena asiana olen lukenut että venttiilien välys vaikuttaa yllättävän paljon - liittyi nokka-akselin muotoihin ja sitä kautta venttiilien aukeamiseen. Tässä kohtaa alkaa oma osaaminen tökätä. Mieluusti annan asiasta perusteellisesti perillä olevan tah(l)on tehdä osaamista edellyttävät työt.
Onko vielä jäljellä resursseja vai onko jo saavutettu haluttu optimi
Tässä kun antaa pikkusormen….se vie koko miehen…
Joskus saa olla hyvinkin laihalla
Luin joskus Meinolfin ajatuksen siitä, että kiihdytettäessä niin rikkaalla, mikä on terveellistä (kulutuksesta piittaamatta) ja tasakaasulla niin laihalla (mikä on terveellistä) kulutusta minimoiden: tuohan tuntuu näin maalaisjärjellä asialliselta. Ainakin näin katittoman Guzzin omistajana, missä pakoputken päät ovat aina mustana.
tehtaalle ja sieltä tulee uusi päivitetty tilalle. Epäili näin toimittavan myös Guzzin kanssa. Kun on jumissa niin on jumissa
Jos on sellainen ecu kyseessä, mihin on GuzziDiag -työkaluissa Writer -ohjelma ja saa kyseiseen ecuun kuuluvan *.bin -tiedoston, niin päivitys onnistuu. Sen jälkeen pitäisi virallisenkin työkalun osata lukea mikä versio ecussa on ja toimia taas suunnitellulla tavalla.
Alkuvuodesta tuli myös "eepromTool", joka päivittää sellaisen osion ecussa, missä on merkkispesifistä tietoa ja pysyvät säätöarvot (CO asetus, itseopitut arvot yms.). Koodaajan mukaan Ducatin ecu toimii aina Guzzin softalla, mutta esim. Guzzin ecu ei toimi Ducatissa sen softalla ilman että on tiedot, jotka eepromTool -ohjelmalla syötetään siihen (on siis oltava ensin ne pyöräkohtaiset tiedot luettuna, mitkä ecuun pitää syöttää). Niissähän taitaa olla esim. se jako mitä on "mittaristossa" ja mitä "ecussa", valmistajakohtaista (huoltolaskurit, ajonesto, ja sen sellaista).