Tämä asia kaiketi kuuluu parhaiten työkalulpalstan alle. "MM" voinee täydentää. Teksti tuli vastaan "GuzziDiag -kotifoorumilla", kun selasin tietoja haulla "P8".
* mutta millä Guzzi -malleilla merkkivalo on vakiona ja milloin se pitää askarrella itse, en tiedä *
(Motomatti:
http://www.motomatti.fi/2017/03/guzzien-obd-vikakoodeja.html)
"
P7 ja P8 ecuilla ei ole pysyvää muistia häiriöilmoituksille. Se tarkoittaa sitä, että kaikki häiriöt poistuvat, kun virta käännetään pois päältä.
Siksi GuzziDiag:issa ei ole myöskään näille eucille toimintoa: ”nollaa häiriöt”.
P7 ja P8 ecut osaavat myös ainoastaan kolme lähtötestiä:
1. Polttoainepumppu
2. Sytytyspuolat (molemmat yhtä aikaa)
3. Ruiskutussuuttimet (molemmat yhtä aikaa)
Pikadiagnoosi P7, P8 ja (16M) ecuilla
(16M ecuilla vikakoodi katoaa muistista vasta 30 käynnistyksen jälkeen tai erityisen nollaustoimen jälkeen).
P7 ja P8 ecujen kohdalla GuzziDiag:ista on vähemmän apua ecuista itsestään johtuen; ne eivät vielä osaa erityisen paljoa. Mutta P7, P8 ja 16M ecujen kohdalla voidaan valodiodin avulla lukea vilkkusignaalien ilmaisemia vikakoodeja. Valodiodi kytketään kiinni, kun virta-avain on asennossa ”on” (moottori sammutettuna). Varmaa tietoa ei ole, kuinka paljon virtaa eculta tuleva GuzziDiag -liittimen ”K-johto” kestää, siksi suositus on rajoittautua 2mA virtaan. On olemassa ”low current” -ledejä, joissa 2 mA antaa maksimikirkkauden. Ensin vilkkuvalo vilkkuu erittäin nopeasti, sitten tulevat vikakoodinumerot hitaammalla vilkulla ilmaistuna. Ilmaistujen koodien lukuohjeet löytyvät Workshop Manual -dokumenteista (esim. P7/P8: Electronic ingnition 29929160, 16M: V10 Centauro, Daytona RS, 1100 Sport 37920105).
Vikakoodeja ilmaistaan vain silloin, kun vikoja on päällä. Toimintoa voi testata esim. niin että irrottaa jonkun anturin (esim. moottorin lämpötila) => vika ilmaistaan.
"