Guzzillakin ollaan tuotantoon panostamassa
40 miljoonaa euroa seuraavien viiden vuoden aikana.
Talouskriisi painaa vain valitettavan kovasti jarrua, kuten tuotantoluvut kertovat:
Moto Guzzi production figures:
* 1929: 2,500 units
* 1971: 46,487 units (historic high)
* 1983: greater than 10,000 units
* 1993: 3,274 units (historical low)
* 1994: 4,300 units (approx)
* 1997: 5,600 units (approx)
* 1998: 5,647 units
* 1999: 6,275 units
* 2004: fewer than 4,000 units
* 2005: 7,000 units (approx)
*
2006: greater than
10,000 units
* 2010: fewer than 5000 units (sold)
*
2011: greater than
5000 units (estimated)
( 1-8/2010 compared 1-8/2011 growht over 8% )
Merkittävää on, että kun moottoripyörien
myynti-tilastot kertovat Italiassa myynnin laskaneen 2010-2011 yli 15%, niin Guzzin myynti on samanaikaisesti kuitenkin ollut kasvussa tuon 8%.
Että tuskin kannattaa toivoaan heittää, ettei täysin uutta Calistintakin olisi pian uunista ulos tulossa.
Euroopan suurimpana ja maailman neljänneksi suurimpana kaksipyöräisten valmistajana Piaggiolla ollaan tarkkoja laadusta, eikä varmaankaan keskeneräisiä tuotteita lasketa markkinoille.
Toinen uutuuksissa varmaankin huomioitava seikka on vaihtoehtoiset polttoaineet.
Piaggiollakin on jo
hybridi scootteri (vsta 2005) ja multi-fuel kolmipyörä (vsta 2011).
Uusissa malleissa kenties varaudutaan "viinan" ja bensan sekakäyttöön
RE85, jotta ne ovat käyttökelpoisia tulevaisuudessa ja myös vaihdokkeina haluttuja.