Kirjoittaja Aihe: California 90  (Luettu 35883 kertaa)

Guzzr

  • Viestejä: 672
California 90
« : Marraskuu 10, 2011, 20:42:57 ip »
Kommenteja m-pyörästä?  
Laverdanvärinen.  Tankista puuttuu Moto  (ainoastaan Guzzi).
Onko moottori aivan sama?
MG täytyy nyt ensin kerää rahaa juhlamallilla ennenkuin isompi Cali  ilmestyy markkinoille.  Juhlamalli on aina juhlamalli - hieno ja tulevaisudessakin arvokas (- ainakin omistajien silmissä) ???
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2011, 09:13:55 ap kirjoittanut Guzzr »

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: California 90
« Vastaus #1 : Marraskuu 10, 2011, 20:44:44 ip »
Cali 90

Reima

  • Vieras
Vs: California 90
« Vastaus #2 : Marraskuu 10, 2011, 21:02:35 ip »
Kauneus on katsojan silmässä...ehkä jo liian karamelli klassikkokustomiksi  ???
Eikö tämä juhlavuoden Cali ole ihan sama kuin nyt jo vanha Vintage-versio - vaan eri värinen  ???

- Reima -

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 90
« Vastaus #3 : Marraskuu 10, 2011, 21:32:55 ip »
Sama pyörä kuin ennenkin, lisää kiiltävää ja painoa. Motti sama.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: California 90
« Vastaus #4 : Marraskuu 11, 2011, 10:12:38 ap »
Ei kai toi tavarateline kovin paljon paina.  ???
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 90
« Vastaus #5 : Marraskuu 11, 2011, 10:37:10 ap »
Kyse oli noin niinkuin yleisesti Californian kehityksestä viimeisen parin kymmenen vuoden aikana.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: California 90
« Vastaus #6 : Marraskuu 11, 2011, 12:48:52 ip »
No joo...
California III 290 kg (bikez.com)
California Vintage näyttäisi olevan 580 lbs eli noin 263.0835746 kg (motorcyclistonline.com)
Ja 90 on Vintage maalattuna eri tavalla.
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 90
« Vastaus #7 : Marraskuu 11, 2011, 13:31:16 ip »
Ja Jackal vielä vähemmän. Ja yhä kevenee.

Asiaan: mitään ajo-ominaisuuksien paranemiseen tähtäävää suunnittelutoimintaa ei tuokaan versio Californiasta sisällä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: California 90
« Vastaus #8 : Marraskuu 11, 2011, 14:01:54 ip »
Mitäpä sitä hyvää mennä muuttamaan...
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 90
« Vastaus #9 : Marraskuu 11, 2011, 14:12:42 ip »
Hyvästä saa aina paremman..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Merkillistä...
« Vastaus #10 : Marraskuu 11, 2011, 14:30:46 ip »
Tai oikeastaan käsittämätöntä!  :o
Pettymys - ja syvä!  :'(

"Kaikki" odottivat EICMAssa esiteltävän uusia Guzzi-malleja. Odotuksessa minullakin oli uusi Calistin. Siis vaikkapa se sellainen malli, jossa pytyt sojottavat ikään kuin tankista ja abt. 1400cc.
Mielenkiintoa minullakin olisi ollut sellaiseen vaikka tulevana vuonna. Samalla olisi luullut tehtaan tekevän uusia malleja, joita ihan oikeasti muutkin ostaa kuin me "Guzzismiin sairastuneet". Mutta ei...

Nuo vähän koristeellisemmat pikkulohkot ovat sitten tehtaan pelastus? Tuollaisten pyörien aika meni jo viime vuosituhannella. Se aika, jolloin Tuutin kokoiset olivat kingejä...sitä ei ole ollut vuosikymmeniin. Sen näkee jopa siitä, että kaupungilla nähtävä 1500cc pyörä ei ole edes harvinaisuus. Muut tehtaat tekevät vuosittain uusia malleja saadakseen lisää ostajia. Ei tuo Juhla-Cali ole muuta kuin maalattu toisenlaiseksi. Vai pitäiskös minun vaihtaa uuteen samanlaiseen Caliin, kuin nyt on? Vai sitten V7:ään? HÖH!

Tuossa Kehä III:n toisella puolella kävin katsomassa Victory´ä: http://www.bikeworld.fi/moottoripyorat/victory/2012/touring/vision-tour
Ei nyt ihan minun mieleinen ja kalliskin, mutta kuvastaa hyvin tehtaan halua uusiutua ja menestyä. Ja pyörähän on >1700cc. Ja kyllä noita ostetaan, eihän niitä muuten tehtäisi.
En usko, että MG:n inssi on sen tietämättömämpi tai tyhmempi, kuin vaikka Ducatin. Enkä ymmärrä miksi tehdas ei halua kehittää ja kehittyä. Ymmärrän perinteet ja nostalgian, mutta kun ( tässäkin ) busineksessa myyntimäärät ratkaisevat elämisen.  Kuinkahan moni esim. vaihtaisi vanhan Guzzin uuteen, jos Calista tulisi ihan oikea uusi vaihtoehto? En varmaankaan ole ainoa... Muistanette taannoin kun ihmettelin uuden Ducatin elektroniikkaa?

Näillä sitä kai mennään ensi kesänä...

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: California 90
« Vastaus #11 : Marraskuu 11, 2011, 15:27:13 ip »
TEHDAS SAA MYYDÄ ENEMMÄN VARAOSIA KUN UUSI MALLI VIIVÄSTYY.
 
Toinen asia sitten on: Haluammeko lisää elektroniikka? 

Suuria moottoreita kuluttaa reilusti enemmän bensiiniä esim. pitkillä matkoilla.   Jos matkalla esim. ostaa bens.  500 litraa. Ja toinen pyörä (esim. kaverin mp) kuluttaa 630 litraa. Kumpi valitsemme? Hintaero 200 eur.= 20 % kalliimpi reissu.
Jos kesän aikana ajaa 5 kertaa tämän matkan km - sit. on 1000 eur kalliimpi bens.raha. Esim. 6 vuotta tällä km-määrällä on mennyt 6000 eur. Saa pian uuden m-pyörän.
Itse en ajaa näin paljon.)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Merkillistä...
« Vastaus #12 : Marraskuu 11, 2011, 16:17:58 ip »
Tai oikeastaan käsittämätöntä!  :o
Pettymys - ja syvä!  :'(

"Kaikki" odottivat EICMAssa esiteltävän uusia Guzzi-malleja. Odotuksessa minullakin oli uusi Calistin. Siis vaikkapa se sellainen malli, jossa pytyt sojottavat ikään kuin tankista ja abt. 1400cc.
Mielenkiintoa minullakin olisi ollut sellaiseen vaikka tulevana vuonna. Samalla olisi luullut tehtaan tekevän uusia malleja, joita ihan oikeasti muutkin ostaa kuin me "Guzzismiin sairastuneet". Mutta ei...
<snip>

Näinhän se on, jos odottelee uutta Californiaa...
Mutta Cali on Cali, ehkä kovin uutta ei tulekaan? Jos se menee kaupaksi sellaisenaan tai vähäisin muutoksin? Kun ei ole tietoa valmistusmäärästä.
Pikkulohkon suhteen on vähän sama tilanne, mutta silloin kun mulla oli Nevada, kerrottiin että se on kautta aikojen Guzzin eniten myyty malli. Ilmeisesti näin on edelleen ja siksi näitä pikkulohkon eri versioita tulee - ja ilmeisesti niitä on halpa tehdä.
Voipi siis olla, että sitten kun Cali ei enää mene kaupaksi, se vaan loppuu.  ???
Emeritus-guzzisti

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: California 90
« Vastaus #13 : Marraskuu 11, 2011, 21:25:31 ip »
Tilastomatematiikkaa: Parhaana vuonna Guzzin myynti oli maassamme n. 2,5% osuudella. Nyt mennään alle prossan lukemissa. Jos jokin malleista tai koko merkki katoaa, suremaan jää noin 2% motoristeista. Mutta varmaa on että pienen notkahduksen jälkeen meillä on arvokkaita keräilykappaleita talleissamme.

Euroopan laajuinen tilasto kertoisi enemmän mutta en nyt jaksa kookletella numeroita kun pitää saunan jälkeen rentoutua viinilasillisen ja MSAF:n (Modified Sandwich Association of Finland) voileipien parissa.

mm

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: California 90
« Vastaus #14 : Marraskuu 11, 2011, 22:04:23 ip »
Jospa nyt on käynyt niin, että tehdas ei ole saanut nipistettyä päästöjä Euro5-määräysten tasolle ja uutta hyväksyntää ei ole saatu. Tai jotain.