Toivottavasti vika löytyi.
Mutta, mutta. Tuolta aiemmin kirjoittamastasi muistelen että sinulla oli ollut suutin tai molemmat jossain vaiheessa irti ja bensaa lensi suuttimesta sykäyksittäisenä suihkuna. Tämähän tarkoittaisi sitä että ainakin se suutin pelaa. Katsoitko molemmat samalla tavoin ?
Sitten kuin vaihdoit suutinta puolelta toiselle niin vaihdoitko tuossa vain suuttimen ja käytitkö sen puolen alkuperäistä ECU:lta suuttimelle tulevaa ohjausjohtoa. Jos vaihdoit suuttimen johtoineen, niin silloin vika ei eristynyt kpelkkään suuttimeen vaan suutin/ECU kombinaatioon.
Jos käy niin onnettomasti että suutinvaihto ei parantanut vikaa, niin tässä vielä pari mahdollista vikakohdetta :
1) Vaikka jakopään merkit menivät kohdakkain kun pyörittelit konetta, niin tämä kertoo vain sen että ketju ei ole hypännyt hampaiden yli. Se ei kerro sitä jos esim. kampiakselin päässä oleva ratas on pyörähtänyt akselilla. Tai jos jos vauhtipyörän S/D yläkuolokohdan merkit on männän asento tarkistettaessa oikealla kohdin niin tämä ei kerro muuta kuin sen että vauhtipyörä on oikeassa asennossa kampiakselin päässä. Olennainen kysymys on se että nokka-akseli on oikein ajoitettu kampiakselin suhteen koska siellä nokka-akselin päässä on se asentoanturi joka ohjaa ECUa
2) Vaikka TPS näyttäisi toimivan niin meneekö signaali oikein ECUlle asti vai onko esim. johtosarjassa piuha poikki ja ECU näkee koko ajan TPS:n asennossa kaasu auki (jos johto on poikki voi ECUn ko. nasta kellua 5 V:ssa)
3) ECUn tehoaste, joka syöttää jompaa kumpaa ruiskusuutin on paskana. Eli vaikka suutin on ehjä niin ruiskutussykli on väärin. Sopivasti kun tyristori/transistori on kämähtänyt niin voi toimia jollain kierrosluvulla ja toisilla sitten taas ei. Eli tässä pitäisi varmistaa että suuttimille tulee varmasti oikea pulssitettu signaali joka sitten varmasti myös riippuu kaasunasennosta.
4) Bensa on varmaankin hyvää ja puhdasta, onhan.
Oisko mahdollista että kokeilet noita suuttimia vaikka paineilmalla ? Kolme baaria painetta kompressorista ja sitten 12 V suuttimen piuhoihin jonkun kytkimen kautta. Kytkintä napsutellen tarkkailua siitä mitä suutin puuhaa. Pelaako pulssimaisesti ja molemmat samalla tavoin. Pitääkö painetta kun jännitettä ei ole ?
Tää on ollut niin jännä vika että jos se on noin simppeli suutinvika niin oikein harmittaa sun puolesta

T: JuhaV