Onpa erikoista että läppärunko on kulunut. Jos näin on niin ne pitää sitten vaihtaa molemmat vaikka vain toinen on kulunut merkittävästi. Tiedän satojatuhansia kilometrejä ajettuja läppärunkoja eikä niissä ole ollut merkittävää kulumista. Älä kuitenkaan hukkaa niitä kuluneita runkoja. Koneistajana voin katsoa onko niihin tehtävissä korjaus vaihtamalla akselit ja laakerointi.
Syy epämääräiseen käyntiin oli siis ilmavuoto. Starttipilotti on ilmavuotoetsijän kätevin työkalu.
Totta maar pyörä pitää saada baanalle. Ihmetyttää vain että mikä on syönyt toisen läppärungon, kumman? Miten asia ehkäistään jatkossa? Onko kyseessä materiaalivika, poikkeukselliset olosuhteet, huollon laiminlyönti, lika, kosteus vai jotain mitä ei heti arvaa vian aiheuttajaksi. Akseleita ei saa voidella öljyllä eikä rasvalla. Se on omiaan kuluttamaan alumiinia kun rasvaan sekoittuu pölyä.