61
Tekniikkapalsta / Vs: California 1400 mode-valikko ei toimi
« Uusin viesti kirjoittanut Hajakenttä Toukokuu 13, 2026, 12:41:36 ip »Jos olisi jokin GuzziDiagilla löydettävä vikakoodi niin kyllähän sen olemassa olo silloin näkyisi myös pyörän omassa näytössä vikailmoituksena. Sikäli ei GuzziDiagista ole paljoa apua, paitsi näyttämään: mikä vikakoodi se on suomenkielellä.
Jos taas halutaan tarkistaa: seuraavatko kaikki toiminta-arvot antureiden antamaa signaalia läheskään järkevillä arvoilla? silloin GD on oiva apuväline. Laitteen oma diagnostiikka usein toimii niin, että anturin on oltava kokonaan rikki aiheuttaakseen vikailmon. Jos se vain toimii vähän sinne päin, siis esim. lämpö takuuvarmasti muuttuu, mutta anturi antaa aina vaan samaa arvoa, niin omadiagnostiikka ei sen vikaa ehkä totea, mutta GuzziDiag lisättynä ihmisälyllä näyttää sen helposti.
Can-väylässähän liikenne toimii, koska moni muukin toiminta sitä käyttää ja -toimii. Sehän on vain bussi, joka kuljettaa niitä tietoja, joita sen kyytiin nousee. Kytkinviat ja liitinviat ym. kosketushäikät vaan tekevät sen, että tieto ei tule pysäkille noustakseen bussin kyytiin. Koska se tieto on bittikuvio, joukko johtimia, joissa kussakin joko looginen ykkönen tai nolla, ei tarvita kuin yhden bitin puuttuminen, niin tieto ei pääse kyytiin.
Minä asustelen täällä Joutsn peräkylällä. Jos matkoillasi nelostietä ajet täällä päin niin voidaan kokeilla GuzziDiagia – jos ei sada. Tosin – minäkin joudun sen asentamaan ja opettelemaan tuolle pyörämallille, mutta sittenhän meitä on kaksi.
Siis, jos kukaan muu ei ilmoittaudu auttamaan. Tietysti joku tuohon pyörämalliin perehtynyt olisi pätevämpi, ja maantiede tietysti vähän rajoittaa mahdollisuuksia.
Jos kierrätyskeskuksesta, tai "serkkupojalta" saat halvalla, tai ilman rahaa, hyväkuntoisen läppärin, joka ei enää kelpaa Win–11 käyttöön (vm 2010+, 64 bit, 4+ Gt), voin asentaa siihen modernin Linuxin ja GuzziDiagin ja muutakin sovellustauhkaa ja voit siirtyä askelen eteenpäin, vai onkohan se taaksepäin...
Jos taas halutaan tarkistaa: seuraavatko kaikki toiminta-arvot antureiden antamaa signaalia läheskään järkevillä arvoilla? silloin GD on oiva apuväline. Laitteen oma diagnostiikka usein toimii niin, että anturin on oltava kokonaan rikki aiheuttaakseen vikailmon. Jos se vain toimii vähän sinne päin, siis esim. lämpö takuuvarmasti muuttuu, mutta anturi antaa aina vaan samaa arvoa, niin omadiagnostiikka ei sen vikaa ehkä totea, mutta GuzziDiag lisättynä ihmisälyllä näyttää sen helposti.
Can-väylässähän liikenne toimii, koska moni muukin toiminta sitä käyttää ja -toimii. Sehän on vain bussi, joka kuljettaa niitä tietoja, joita sen kyytiin nousee. Kytkinviat ja liitinviat ym. kosketushäikät vaan tekevät sen, että tieto ei tule pysäkille noustakseen bussin kyytiin. Koska se tieto on bittikuvio, joukko johtimia, joissa kussakin joko looginen ykkönen tai nolla, ei tarvita kuin yhden bitin puuttuminen, niin tieto ei pääse kyytiin.
Minä asustelen täällä Joutsn peräkylällä. Jos matkoillasi nelostietä ajet täällä päin niin voidaan kokeilla GuzziDiagia – jos ei sada. Tosin – minäkin joudun sen asentamaan ja opettelemaan tuolle pyörämallille, mutta sittenhän meitä on kaksi.
Siis, jos kukaan muu ei ilmoittaudu auttamaan. Tietysti joku tuohon pyörämalliin perehtynyt olisi pätevämpi, ja maantiede tietysti vähän rajoittaa mahdollisuuksia.
Jos kierrätyskeskuksesta, tai "serkkupojalta" saat halvalla, tai ilman rahaa, hyväkuntoisen läppärin, joka ei enää kelpaa Win–11 käyttöön (vm 2010+, 64 bit, 4+ Gt), voin asentaa siihen modernin Linuxin ja GuzziDiagin ja muutakin sovellustauhkaa ja voit siirtyä askelen eteenpäin, vai onkohan se taaksepäin...

Tuoreimmat viestit
