Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
61
Tekniikkapalsta / Vs: California 1400 mode-valikko ei toimi
« Uusin viesti kirjoittanut Hajakenttä Toukokuu 13, 2026, 12:41:36 ip »
Jos olisi jokin GuzziDiagilla löydettävä vikakoodi niin kyllähän sen olemassa olo silloin näkyisi myös pyörän omassa näytössä vikailmoituksena. Sikäli ei GuzziDiagista ole paljoa apua, paitsi näyttämään: mikä vikakoodi se on suomenkielellä.

Jos taas halutaan tarkistaa: seuraavatko kaikki toiminta-arvot antureiden antamaa signaalia läheskään järkevillä arvoilla? silloin GD on oiva apuväline. Laitteen oma diagnostiikka usein toimii niin, että anturin on oltava kokonaan rikki aiheuttaakseen vikailmon. Jos se vain toimii vähän sinne päin, siis esim. lämpö takuuvarmasti muuttuu, mutta anturi antaa aina vaan samaa arvoa, niin omadiagnostiikka ei sen vikaa ehkä totea, mutta GuzziDiag lisättynä ihmisälyllä näyttää sen helposti.

Can-väylässähän liikenne toimii, koska moni muukin toiminta sitä käyttää ja -toimii. Sehän on vain bussi, joka kuljettaa niitä tietoja, joita sen kyytiin nousee. Kytkinviat ja liitinviat ym. kosketushäikät vaan tekevät sen, että tieto ei tule pysäkille noustakseen bussin kyytiin. Koska se tieto on bittikuvio, joukko johtimia, joissa kussakin joko looginen ykkönen tai nolla, ei tarvita kuin yhden bitin puuttuminen, niin tieto ei pääse kyytiin.

Minä asustelen täällä Joutsn peräkylällä. Jos matkoillasi nelostietä ajet täällä päin niin voidaan kokeilla GuzziDiagia – jos ei sada. Tosin – minäkin joudun sen asentamaan ja opettelemaan tuolle pyörämallille, mutta sittenhän meitä on kaksi.

Siis, jos kukaan muu ei ilmoittaudu auttamaan. Tietysti joku tuohon pyörämalliin perehtynyt olisi pätevämpi, ja maantiede tietysti vähän rajoittaa mahdollisuuksia.

Jos kierrätyskeskuksesta, tai "serkkupojalta" saat halvalla, tai ilman rahaa, hyväkuntoisen läppärin, joka ei enää kelpaa Win–11 käyttöön (vm 2010+, 64 bit, 4+ Gt), voin asentaa siihen modernin Linuxin ja GuzziDiagin ja muutakin sovellustauhkaa ja voit siirtyä askelen eteenpäin, vai onkohan se taaksepäin... ???


62
Kaakkois-Suomi / Vs: Kahvittelua Kaakossa 2026!
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Karjalainen Toukokuu 13, 2026, 11:17:18 ap »
Kaakon kauden -26 ekat kahvittelut on jo tulevana sunnuntaina 17.5.!
63
Tapahtumia / Vs: Kevätajelu radiomuseo Mastolaan 16.5.2026
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Karjalainen Toukokuu 13, 2026, 11:15:51 ap »
Kevätajelu lähestyy, ja vallan hyvää ajokeliä luvassa 8)
64
Tapahtumia / Vs: Italo Meeting 22.5.-24.5.2026 Wanhoissa Wehkeissä!
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Karjalainen Toukokuu 13, 2026, 11:14:10 ap »
Italon ralliohjelma on nyt julkaistu kotisivuillamme: https://www.guzziclub.fi/hscms/news/287/161/2026-Italo-Meeting.html
65
Tekniikkapalsta / Vs: California 1400 mode-valikko ei toimi
« Uusin viesti kirjoittanut Timo W Toukokuu 13, 2026, 11:11:18 ap »
Akku on ollut irti moneen otteeseen ja on tälläkin hetkellä, ei vaikuta asiaan. Ja ongelma alkoi jo viime syyskuussa, kun pyörä vielä ajossa.

Pitää tuolta Karviselta kysäistä tuota vikakoodien lukua.
66
Tekniikkapalsta / Vs: 850 GT:n peräöljyn määrä
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Toukokuu 12, 2026, 23:08:09 ip »
GT:ssä perävaihteen kotelo ja kardaanitunneli ovat samaa tilaa. Siis ei huulitiivistettä siinä välissä. Jos perässä on paljon öljyä niin silloin sitä on kardaanitunnelissakin.
Itselläni oli GT850 yli vuosikymmenen, Sellaisen havainnon tein kun otin takapyörän ja perävaihteen irti niin kardaanitunnelissa oli paljon ruostetta eli sinne oli joskus päässyt vettä. Eikä ruoste ole voitellulle eduksi. Perävaihteen ja kardaanitunnelin välissä on paperitiiviste. Sellaisen voi tehdä itse tiivistepaperista. Jos kokonaisuutta ajattelee ja kardaanin käyttöikää niin kannattanee, jos kardaani ja kardaanitunneli ovat ruostuneet, ottaa takahaarukka irti ja puhdistaa sisäpuoleltaan, Samalla tulee tarkastettua ja voideltua nivelristikköjen neulalaakerit ja puhdistettua kardaanitunneli.
67
Tekniikkapalsta / Vs: California 1400 mode-valikko ei toimi
« Uusin viesti kirjoittanut KINDE Toukokuu 12, 2026, 21:39:46 ip »
Kysyppä vielä tuolta kerkiääkö lukemaan vikakoodit.  https://www.karvinenky.fi/
68
Tekniikkapalsta / 850 GT:n peräöljyn määrä
« Uusin viesti kirjoittanut oulunguzzimies Toukokuu 12, 2026, 21:39:01 ip »
Ohjekirjan mukaan se on 3 desiä mutta ainahan sitä on sinne enemmän laitettu. Kysymys kuuluukin kuinka paljon enemmän että se vielä pysyy sisällä. 48 vuotta olen tuolla ajanut ja aika monesti öljyt vaihtanut mutta tuota ei nyt muista
69
Tekniikkapalsta / Vs: California 1400 mode-valikko ei toimi
« Uusin viesti kirjoittanut TimoEv Toukokuu 12, 2026, 14:23:46 ip »
Oliskond. bitti poikittain...
Onko akku ollut irti pitkään? Se konsti yleensä riittää resetoimaan laitteen.
Saattaa olla - en tiedä - jossain ns. back up -kondensaattori, jonka tehtävä on pitää perusasetukset päällä kun pyörällä ei ajeta.
Paremmin tietävät saavat olla eri mieltö...  ::)
70
Tekniikkapalsta / Vs: California 1400 mode-valikko ei toimi
« Uusin viesti kirjoittanut Timo W Toukokuu 12, 2026, 13:56:54 ip »
Kiitti paljon tuosta linkistä. Kävin sitä kattelemassa ja totesin, että tie nousi samantien pystyyn tuon ohjelman kanssa - mulla ei ole minkäänlaista läppäriä eikä tietokonetta, pelkkä puhelin, millä hoidan kaiken...

Proitalian Marko myös vastaili mulle ja hänkään ei ollut kuullut eikä ollut tekemisissä tällaisen ongelman kanssa, mikä mulla pyörässä on!
Epäili kanssa mittarivikaa tai sitten jonkinlaista CAN-väylän häiriötä, mutta ei osannut varmasti sanoa mitään, mistä voisi varmasti johtua.

Mä olen ite todella huono tietokoneiden kanssa sekä sähköongelmien kanssa.
Enkä viitsi lähteä ostamaan esim uutta mittaria, kun siitä ei ole kuitenkaan mitään varmuutta, onko vika ollenkaan siinä.
Ostin jo sen vilkku/valokytkimen uuden vain todetakseni, että oli aivan turha ostos 😬

Onko täällä etelä-Suomessa joku, jolle voisi viedä pyörän, joka tekisi ECU:n ynnä muun tarkastuksia, mihin tietokonetta nyt ikinä tarviikaan?
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10