Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10
71
Myyn / Moto Guzzi convert -75
« Uusin viesti kirjoittanut eshi Helmikuu 20, 2024, 19:01:02 ip »
Paperiton convert -75 rakennettu hayride jamporee kilpuriksi. Moottori kunnostettu kampiakseli/kiertokanget hiottu uudet laakerit männäntapien helat uusittu.Uudet sylinterit ja männät. Uusi öljypumppu. Jakopää alumiinirattailla, Venttiilit tarkastettu (ei kulumaa)läpätty. Vaihteisto/ kytkin purettu tarkasettu,hammasrattaat ja siirtäjä kunnossa,Kytkin ja välilevyt kasattu vanhoilla osilla,mut toimii. Kaasarit hyvät 40 Lortot. Jarrut modattu osilla mitä löytyi!! myydään mielummin kokonaisena tai sitten osina, isompina kokonaisuuksin esim. moottori,vaihteisto, rullaavana runko hinta: 2300€

Esa 0405116564
72
Työkalupalsta / Vs: Lämpötilan infrapunamittaus
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Helmikuu 20, 2024, 10:32:48 ap »
Kolmijohtoinen kapeakaistalambda: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-varaosat/moottorin-ohjaus/lambda-anturit/lambda-anturi-3-kaapelilla-2000029595
On lämmitettävä eli antaa vakaamman tiedon kuin yksi- tai kaksijohtoinen lambda. Lisäksi tarvitaan muutaman kympin lambdanäyttö.
Pakoputkeen pitää hitsata kierreosat johon anturi(t) kiinnitetään. https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-varaosat/moottorin-ohjaus/pakokaasusaato-muut/tulpalla-varustettu-hitsattava-mutteri-2000028554

Näillä olen saanut pyöräni ruiskutuksen säätymään. Tässä itse laitekokonaisuus: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjvboFp9csssmlwxtXsncHOr7xlZsYYmOKQ-0WLGTg2lX8mCLyyXqZnPOwPaiKHGysin8OQfsOdYGJQPsOIA1tYH2ic6v6A0iebB3I8nmn-a6aSto-iiti8goWUEuEc76unHdis1GcVHYVVdFgXeEE5_qtDfHJ9SpebhHmhI7IEp57cCUtdFOZHt8RwuA/w640-h548/T3B_ruiskutus_lambda_seosn%C3%A4ytt%C3%B6_jatke.JPG
Tein jatkeen joka vie anturin hieman syrjään varsinaiselta pakokaasuvirtaukselta eli hitaammin reagoiva anturi antaa tasaisemman tuloksen ja näyttöä on helpompi tulkita. Tämä laitos on kiinteänä ahdetussa T3:ssa jonka olen digitalisoinut kauttaaltaan. Siis muutakin kuin moottorin. Toivoakseni tulee kesäksi käyttöön. On ollut laiskuutta ja sairautta niin homma ei ole kovin edennyt mutta toiveita on...

Toki pitää huomoida että, varsinkin aluksi, käy niin että mittari pyrkii näyttämään laihaa kun seos onkin ylirikas. Sen kyllä oppii huomaamaan. Säätö tehdään silloin kun moottori on normaalissa käyttölämpötilassa. Lämmitettävä kapeakaistainen lambda on tarkempi. Tarvitaan liitäntä akkuun, käyttökytkin ja sulake.
Säätöön tarvitaan ilmainen ohjelmisto GuzziDiag moottorinohjausyksikön ohjelmointia varten ja välikaapelit.
Tämä siis ruiskumoottoreille. Kaasutinpuolella voi aloittaa pienillä suuttimilla, kunhan moottorin saa käymään ja mittaustulosten perusteella siirtyä kokeellisesti isompiin suuttimiin ja luistineulan korkeussäätöön. Ruiskuvehkeessä homma on aivan samansisältöinen vaan on enemmän säätökohteita.

Ohjeita: https://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=5408.0

Huom: ohjelmistolla voi tehdä myös vianetsintää asetusten tekemisen ohella.
73
Työkalupalsta / Vs: Lämpötilan infrapunamittaus
« Uusin viesti kirjoittanut Urpo ja Turpo Helmikuu 20, 2024, 09:23:51 ap »
Urpo olisi kokeillut, mitä tapahtuu piirasvaa kuumennettaessa, sulaako vai jämähtääkö.
Urpon piirasva sisältää kuitenkin sinkkioksidia, jonka kaasut ovat myrkyllisiä hengitettynä,
joten katsotaan sitten joskus keväämmällä ulkona ilmojen lämmettyä.

74
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Verestä Hyviä Muistoja 2024
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka Laine Helmikuu 20, 2024, 09:01:32 ap »
Hienoo gruppolaiset!
Viime vuojen luovutuksia 54 kpl ja platinakunniakirja SPRltä.
Upeeta!
Seuraava tavoite on 60 luovutusta 2024, niin olis yli 10% gruppolaisista luovuttanu, noin laskennallisesti.
Stig om nål elikkä astu neulaan!
Omat luovutukset alako 15.2.2024 ja ryhmän saldon on 4 luovutusta tälle vuuelle.
Sulakelejä ootellessa joutaa kävästä luovuttamassa pussukallinen ja naatiskella nisu sumpit jäläkkäriksi.
Tsemppiä gruppolaiset!
75
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Guzziralli 2024
« Uusin viesti kirjoittanut sy Helmikuu 20, 2024, 08:24:17 ap »
Niin, tulevan kesän riennot jo mielessä minäkin kyselin rallin ajankohtaa. Sattuupa nyt harmittavasti samalle viikonlopulle Veteraanirallin kanssa.
76
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Guzziralli 2024
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Helmikuu 19, 2024, 21:36:53 ip »
Sain tietooni että niitä tietoja ei saa muut julkaista jotka Motouutiset on julkaissut tai tulee julkaisemaan.
Olen blogissani julkaissut tietoja jotka olen saanut Gruppon kautta ja sitä myöden suunnitellut tulevaa ajokauttani.
Olenko nyt syyllistynyt johonkin?
77
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Guzziralli 2024
« Uusin viesti kirjoittanut sy Helmikuu 19, 2024, 21:24:02 ip »
Kiitos tiedosta.
78
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Guzziralli 2024
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Karjalainen Helmikuu 19, 2024, 17:28:08 ip »
Asiat alkavat selkeytyä!

Guzziralli on 2-4.8.2024, ja paikka ilmoitetaan lähiaikoina, sijainti on Päijät-Hämeessä.

 
Kevätajelun aika ja kohde ilmoitetaan lähiaikoina.

 
Italorallin ajankohdasta ja paikasta ei ole vielä tietoa. Järjestämisvuorossa on tällä kertaa DCF.

 
ACGR-ralli on Taivalkosken Jokijärvellä 14.-16.6.2024.

 
Bella Italia on 20.7.

 
Syysajelun ajankohta ilmoitetaan lähiaikoina.

 
Lähiaikoina tarkoittaa 26.2. alkavaa viikkoa, koska Gruppon hallitus kokoontuu päättämään asiat 24.2.
79
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Moottorirata
« Uusin viesti kirjoittanut RStone Helmikuu 19, 2024, 16:37:15 ip »
Saas nähdä miten tämä saaga jatkuu ja millä keinoilla meinaavat saada radan kannattavaksi vai tuleeko tästä yksi "puhallus" sarjassaan...pessimisti ei pety.

AAW: Wihuri-yhtiöiden pääomistaja ja hallituksen puheenjohtaja arveli painokkaasti, että moottoriurheilukeskus sijaitsisi ”aivan liian kaukana pääkaupunkiseudulta” ja että sen vuoksi sinne olisi vaikea löytää riittävästi yksityisrahoitusta.

– Se, että ihmiset yhtäkkiä innostuisivat käymään säännöllisesti KymiRingillä, joka sijaitsee korvessa, on kuolleena syntynyt ajatus, Aarnio-Wihuri latasi 2017.


https://www.is.fi/moottoripyoraily/art-2000008872736.html
80
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Moottorirata
« Uusin viesti kirjoittanut Breeze Helmikuu 19, 2024, 15:21:04 ip »
Kymi Ringin kauppasumma on 3,755 miljoonaa euroa, ilmenee Maanmittauslaitokselle toimitetusta kiinteistönluovutusilmoituksesta.

Summalla pystytään kuittaamaan vain pieni osa konkurssiin menneen ratayhtiö Kymi Ringin veloista. Velkaa yhtiöllä oli noin 22 miljoonaa euroa.

Konkurssihakemuksessa kiinteistön realisointiarvioksi ilmoitettiin koneineen ja laitteineen noin 6,1 miljoonaa euroa.

https://yle.fi/a/74-20075297
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10