Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10
81
Työkalupalsta / Vs: Guzzin työkalujen koot
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Helmikuu 19, 2024, 10:52:41 ap »
Sisärenkaallisen puhkeamaan on tähän asti auttaneet rengasraudat, paikkaussarja ja pumppu. Siis pyörä irti, päällikumi toisesta reunastaan auki, kumi esille, vuotokohdan etsintä ja paikkaus ja sama toisinpäin. Jokusen kerran tienvarressa tämän tehnyt. Ei ole kummoinenkaan homma jos on harjoitellut. Aikaa menee, tapauksesta riippuen, puolesta tunnista pariin tuntiin. Pumppu tai kaasupatruunat pitää olla matkassa. Muutoin voi joutua jalkaväkeen.

Pyörien rakentelijat näyttävät suosivan pinnapyöriä ja niissä sisärenkaatonta päällikumia. Perinteinen vanteen keskelle pinnattava ei sinällään pidä ilmaa. Jossain näin tarjolla sellaisia pinnoihin tulevia muttereita jossa on ura o-renkaalle. Eli on liki yhtä hyvä kuin umpivanne ja, oletettavasti, vanne myös sisärenkaattomaan käyttöön tehty. 
Myös pikaratkaisuja olen nähnyt eli on kyseisen mutterin kohdalle vanteen sisäpuolelle levitetty jotain tiivistemassaa, ehkä uretaania. Saattaa hyvinkin pitää ilmatiiveyden vaan tulee vastaa kaksi ongelmaa: miten voi liimauksen jälkeen kiristää tai säätää pinnausta ja onko vanne sitä tyyppiä muodoltaan että sopii sisärenkaattomaan käyttöön. Toisin sanoen rengas ei ole kiinni vanteessa niin lujasti kuin olisi sisärenkaattoman vanteen suhteen.

Laiskalle pumppaajalle apua näistä: https://www.storm-motor.fi/merkkikohtaiset-osat/co2-patruunat-renkaanpaikkaussarjaan-2-x-16g/
82
Työkalupalsta / Vs: Guzzin työkalujen koot
« Uusin viesti kirjoittanut s151669 Helmikuu 19, 2024, 10:30:11 ap »
Kuinkas muuten sisägummilliseen renkaaseen tepsii paikkapullo ? Tubeless-vehkeen kanssa olen sellaista raahannut mukana. Ei ole tarvittu - kannatti siis pitää sateenvarjoa reissussa niin ei satanut.

Neulanreiän paikannee ? Täysin räjähtänyttä ei tietenkään. Vai tiivistääkö pinnojen päät ja tekee sisärenkaattoman konversion ;-)

Peukalon pään kokoinen repale ? Tukkeentuu yhdessä ulkokumin kanssa vai ei toivoa ?
83
Tekniikkapalsta / 1400 California ja iso pleksi
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Helmikuu 18, 2024, 14:22:47 ip »
Huomasin menneenä suvena, kun ja jos ajaa yli 120 km/h vauhtia, saattaa keula ryhtyä vatkaamaan lievästi. Niin että kiinni piti pitää kokolailla hyvin. Yllätyin kun harvoin ajan niinkin kovaa. Tarkistin ohjauslaakeroinnin mutta siinä ei ole vikaa. Toki voitelin samalla kun oli auki.https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgCoz-Tqow3qPu7Bz4842tGGEyjk0yx6imRHc6n4u35LqYLjDRUeQ1q5RbBfh4yXoQjmbWgthMngs0DXp0CZm1apytU62nTRbu5XMcFiDuPE5kvYWBiM8vu1KXdNsbxxSQC-4tiIFFdmsF0kTgWtmCWcgZEx_1OR6jGyhjDyZylypSBghnxdF6qA_mnqex8/w640-h458/C1400_huolto_ohjaus_alalaakeri_voideltu.JPG
Vakiopleksiin en ole tehnyt muutoksia mutta olen sen yläreunaan kiristänyt ilmaohjaimen joka vie kohisevan ilmavirran yli kypärän ja ajossa on hiljaista satasen vauhdissa mikä on tälle pyörämallille sopiva ja kulutuksen kannalta otollista. Koska olen laittanut taakse alkuperäistä matalaprofiilisemman renkaan voi käyttää kyseisessä nopeudessa kuutosvaihdetta.

Alempana, kahta puolen, ovat ilmanohjaimet, noin tuplasti isommat kuin olisi alkuperäiset olleet. Näitäkin voi epäillä. Tai sitten se matalaprofiilisempi rengas takana voi olla syyllinen tai osasyyllinen tähän lievään vaappumiseen. Pitänee kokeilla eri rengaspaineita ensin asian selvittämiseksi.
84
Tekniikkapalsta / Vs: Havaintoja 1400 Guzzin perusrakenteesta ja huollettavuudsta
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Helmikuu 18, 2024, 13:51:18 ip »
Tien päällä on tullut, tosin harvoin, ongelmia. Silloin kun 14000:nen oli uusi pidin läppäriä mukana pari suvea. Reissun päällä tein säätöjä tien laidassa ja autoin muita pyöriensä vianetsinnässä. Sieltä vikalogistahan ne luetaan ja ovat selvällä suomenkielellä. Sittemmin en ole tarvinnut läppäriä vuosiin kyseiseen tarkoitukseen. Se tarvitsisi uuden akunkin. Ohjelmisto ei sinällään ole vanhentunut. Ohjelmisto on valittava ECU-tyypin mukaan.
1400-sarjassa on erittäin helposti ymmärrettävä keskusyksikön ja tietokoneen välinen protokolla. Ja ihminenkin ymmärtää jos mittaristoon tulee ilmoitus SERVICE tai URGENT SERVICE joista jälkimmäinen rajoittaa ajotehon mopediluokkaan tai ei anna ajaa lainkaan. Silloin on hyvä vilkaista tietsikalla mikä rassaa. (Nykyisin taitaa olla kännykkäsovelluskin.)Toki voi poistaa vikailmoituksenkin, kuten useimmat tekevätkin, mutta se ei takaa että vika mihinkään olisi hävinnyt. Vaan se tieto mikä on jäänyt vikalogiin, se kannattaa lukea. Jos ei itse pysty asialle mitään mutta joku muu voi ja vikailmoituksen perusteella ratkaista ongelman. Tyypillinen, sitkas, vikailmoitus, joka tulee, katoaa ja tulee taas esiin on hitaasti tyhjentyvä rengas. Sille on sentään vikavalokin. Se jossa on nuoli mutkalla. Kaikille ilmoituksille ei ole muuta kuin punainen kolmiovalo ja em. juokseva teksti mittarissa.
85
Työkalupalsta / Vs: Guzzin työkalujen koot
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Helmikuu 18, 2024, 13:31:13 ip »
Jos ei ole itse näppärä reissuremontoija niin se ei estä pitämästä mukana pientä työkalusettiä. Aivan kaikki tarvittavat kalut eivät mahdu työkalupussukkaan mutta jos on tankki- taka- tai sivulaukut niin niiden pohjalle voi tärkeimpiä kätkeä. Voi käydä niinkin että paikalle tuleekin henkilö joka osaa työkaluja käyttää niin homma sopivilla välineillä onnistuu. Pieni tuubi pikaliimaa ja toinen tiivistemassaa mukaan niin saa jo monta asiaa niilläkin kuntoon. Aika yleinen on venttiilikopan tiivisteen vuoto. Uusi, tai se ehyenä irrotettu, käytetty kaasuvaijeri(t) mukaan. Usein tien laitaan jääminen on jostain pikkuseikasta kiinni. Tulppavaivat olivat ennen yleisiä mutta nykyään ei ole juuri lainkaan sitä vaivaa nykypyörissä. Vaijerien korjaussarjaa olen tarvinnut. https://www.biltema.fi/autoilu---mp/moottoripyoraily/moottoripyoran-varaosat/mp-vaijerit/vaijerien-korjaussarja-2000022953 Monitoimityökalu näkyy monella olevankin mukana. Toimii vaijerihommiinkin jos on hyvälaatuinen.

Omalla kohtaa yleisin vaiva on ollut rengasongelmat. Ajovalon polttimokin on kärähtänyt pari kertaa. Vanhemmissa pyörissä on ollut vaijerivaivoja. Nippa irronnut vaijerin päästä tai kaasuvaijeri hiertynyt rikki. Pikkujuttuja ja aiheuttavat puuhaa tien varressa hetken aikaa. Matka jatkuu jälleen.
86
Työkalupalsta / Vs: Guzzin työkalujen koot
« Uusin viesti kirjoittanut Hajakenttä Helmikuu 18, 2024, 12:10:10 ip »
Työkalupakkiin lisäisin myös.7 mm lenkin . On paljon helpompi irrottaa tienpäällä bensapumppu tankin sisältä,jos on sattunut letku irtoamaan. Koskee niitä malliversioita missä pumppu on tankin sisällä.

Ei se letku irtoa, jos on tuo 7mm lenkki mukana...


87
Työkalupalsta / Vs: Guzzin työkalujen koot
« Uusin viesti kirjoittanut Harri Eronen Helmikuu 18, 2024, 11:22:39 ap »
Työkalupakkiin lisäisin myös.7 mm lenkin . On paljon helpompi irrottaa tienpäällä bensapumppu tankin sisältä,jos on sattunut letku irtoamaan. Koskee niitä malliversioita missä pumppu on tankin sisällä.
88
Asiaa ja asian vierestä / Guzziralli 2024
« Uusin viesti kirjoittanut sy Helmikuu 17, 2024, 10:19:01 ap »
Onko tämän vuoden Guzzirallin ajankohta ja paikka jo tiedossa?
Kyselee sy
90
Ostan / Vs: Breva 750 -06 mittaristo
« Uusin viesti kirjoittanut Jani Janhunen Helmikuu 16, 2024, 20:59:56 ip »
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10