1
Tekniikkapalsta / Vs: Havaintoja 1400 Guzzin perusrakenteesta ja huollettavuudsta
« Uusin viesti kirjoittanut KINDE Joulukuu 17, 2025, 14:57:59 ip »Tekoäly vastaa näin.
Miksi noki silti kertyy, vaikka suutin on venttiilin lähellä
Intuitio sanoo: “Eihän silloin imukanavaan pitäisi kertyä mitään”
Mutta käytännössä tapahtuu tämä:
1. Imuventtiili on kylmä suuren osan ajasta
Ilmajäähdytteinen kansi
Lyhyet ajot
Viileä ulkoilma
➡️ Venttiilin varsi ja lautanen ovat kylmempiä kuin imukanavan seinämä
2. Ruiskutus osuu osittain venttiilin taakse
Tämä on suunniteltua:
Polttoaine osuu venttiilin lautaselle
Auttaa seoksen sekoittumista
Pesee venttiiliä
Mutta kylmänä:
Polttoaine ei höyrysty
Se valuu takaisin venttiilin taakse ja imukanavan viimeiseen osaan
➡️ Tämä aiheuttaa paikallisen seinämäkertymän juuri siinä kohdassa, missä noki näkyy eniten
Miksi noki silti kertyy, vaikka suutin on venttiilin lähellä
Intuitio sanoo: “Eihän silloin imukanavaan pitäisi kertyä mitään”
Mutta käytännössä tapahtuu tämä:
1. Imuventtiili on kylmä suuren osan ajasta
Ilmajäähdytteinen kansi
Lyhyet ajot
Viileä ulkoilma
➡️ Venttiilin varsi ja lautanen ovat kylmempiä kuin imukanavan seinämä
2. Ruiskutus osuu osittain venttiilin taakse
Tämä on suunniteltua:
Polttoaine osuu venttiilin lautaselle
Auttaa seoksen sekoittumista
Pesee venttiiliä
Mutta kylmänä:
Polttoaine ei höyrysty
Se valuu takaisin venttiilin taakse ja imukanavan viimeiseen osaan
➡️ Tämä aiheuttaa paikallisen seinämäkertymän juuri siinä kohdassa, missä noki näkyy eniten
Tuoreimmat viestit
Ja hyvää joulua 

Tammikuussa on kuitenkin Jyväskylän rompepäivä ja helmikuussa talviralli, että saa isointa mp-nälkää kulutettua niihin.