Täällä 1400 lepää Kerhotilan perillä.
Isompaa huoltoa ei ole luvassa kun venttiilien säätö ja vanteiden maalipintojen kunnostus. Toki koneöljynvaihto.
Jos keksit miten laturin hihna vaihdetaan helposti niin kuulisin ja näkisin sen mielelläni.
Itse tein seuraavasti: pyörän etupää roikkumaan tupla-aapukissa ja alle tavallinen pyöränostin. Sitten pysty eturunko irti. Se taas vaatii tankin irrotuksen ynnä asiaan liittyvät "päreet" sekä sähköliitinkasan kotelon käännön oikealle takaviistoon. Sen takaa löytyy hihnankiristin. Huomioi alkuperäisen remmin kireys. Uuden hihnan kireys lienee samaa luokkaa. Tämän tyyppiset hihnat ovat, yllättäen, itsekiristyviä eli kun kuumenevat niin samalla lyhenevät. En tiedä niin toimitapaa mutta lienee kuiturakenne joka on kumin sisällä se joka reagoi lämpöön. Joku autotekniikkaa tietävämpi voi asiaa valaista. Silloin kun itse opiskelin alaa oli v-kiilahihna käytössä.
Omalla kohdalla moottorin eturipustin vahttp://www.motomatti.fi/2023/10/california-1400-talvihuoltoa.htmlati toimenpiteitä: sen pallolaakeri oli ottanut pientä ruostetta. Nyt siihen mahtui hieman enemmän vaseliinia. Laitoin kuraläpän sen eteen sillä sadevesi osuu siihen ihan suoraan kun pyörällä ajetaan.
Tässä alkupää 50000 km:n huollosta:
http://www.motomatti.fi/2023/10/california-1400-talvihuoltoa.html