Voihan se olla mahdollista että ovat vaihtaneet. Mutta on olemassa epäilys. Kuten kerroin niin hihna kyllä kestää pidempäänkin. Noiniinkuin kokolailla normiajossa. Eihän se voi osata tasalukemalla hajota.
En yhtään kyllä ihmettele yhtään jos remmiä ei ole vaihdettukaan. Työläyttä on se homma. Ottaa aikaa eikä kaksi kättä meinaa riittää. Remmi ei paljon maksa: muutaman kympin kappaleelta vaikka ostin maahantuojan edustuksesta Pohjanmaalta. Tuli lähikauppaan parissa päivässä. Puhelintilauksella.
Ei siinä mitään vaikeata ole mutta hieman työlästä. Toki purin ehkä tarpeettomasti enemmän kuin hihnavaihto pelkästään olisi vaatinut. Halusin tutkia.
Eli tankki pois päreineen. Oikealla ohjausakselin tietämissä käännetään sen paksun liitinläjän kotelo taapäin niin avautuu reitti hihnankiristimelle.
Vasemmalla samalla kohtaa on vähemmän puuhasteltavaa mutta koska hihnaa en saanut pelkästään kiristintä löysäämällä laturin hihnapyörälle piti avata laturin saranapulttikin. Pikku juttu.
Siinä oikean puolen isossa liitinläjässä oli kaksi pienehköä liitintä saanut "kuorrutuksen" eli olivat saaneet vettä ja hapettuneet. Toimivat kyllä mutta tulipa käytyä kaikki liittimet auki vuorollaan ja käytin liitinten puhdistus- ja suoja-aineita liitoksiin. Liitinnivaska kääntyy koteloineen takaviistoon pois tieltä kunhan avaa etummaisen nippusiteen. Saa hihnakiristimen ruuvin näkysälle. Sinänsä fiksusti ajateltu.
Jos on syylärinirrotustarve niin ne syyläriin liittyvät letkut on tiivistetty kahdella o-renkaalla per liitin. Voi avata varovasti niin että tiivisteet eivät vahingoitu. Saa syylärin pois. Veikkaan että sen etu ja takapuolella on runsaasti likaa. Jäähdyttimen siivet olivat myös likaiset. Käytin melkoisesti aikaa nyppimällä syyläristä pikkukiviä ja pikeä pois. Syyläriä ei saa pestä painepesurilla. Sen kennorakenne ei sitä kestä. Luotinta, koukkupäistä rautalankaa ja paineilmalla kevyesti irtosi pääosa ryönästä. Sitä kertyi vaikka olen lähes tukkinut jäähdyttimen ilmansaannin. Kone on pyrkinyt käymään kovin kylmänä. Polttoaineen kulutus putosi kun käyntilämpötila nousi.
Se tässä pyörässä on ilahduttanut että huoltotarvikkeet olen saanut halvalla ja yleensä ihan lähipalveluista. Halvaksi on tullut kun olen tehnyt omatoimisesti. (Toisaalta, Kerholleni maksan talvisäilytyksestä ja Verstaanikin vuokra on useita satasia kuussa. Vaan eipä tarvitse tanssia muiden pillien mukaan.) Eläkkeellä kun olen nyt virallisesti. Osan hommista teen Kerholla ja osan vuokraverstaassani joka taas on toisen kerhon yhteydessä. On yhteiset kahvittelut ja jaskanpauhannat.
Vikalogin luen tietokoneella hyödyntäen GuzziDiagia. Pikku muutoksiakin moottorinohjaukseen. Periaatteessa ei olisi tarvinnut mutta kun vain piti päteä. Toistaiseksi en ole ladannut tietokoneelle koko ohjauspoksin järkeä. Ehkä se vielä tapahtuu. On niinkuin varaohjelma jos sattuu jotain. Luottamus tähän pyörään on ollut korkein mitä tähän mennessä millään aiemmalla. Vaikka Centauro oli, ajomäärään nähden, erittäin vähävikainen sekin.
Tässä on omaa juttua jokun kuva kyseisestä huollosta. On myös osa kaksi.
http://www.motomatti.fi/2023/10/california-1400-talvihuoltoa.htmlSitten sellainen pervojuttu: käytän auton rengasta takana. Pitää ja kestää hyvin eikä kulu kesässä sileäksi. Hintakin vain 50 - 100€ välillä. Olen sen testauttanut ja saanut rekisteröintitodistukseen asiasta hyväksymismerkinnän. Sopiva koko, mielestäni on 195 - 205 leveä. Kapeampi on ketterämpi kaarteessa mutta riippuu kovasti rengasmerkistä. Jotkin renkaat ovat vain taipuisampia. Paineella on suuri merkitys ajettavuuteen.