Jatkan tätä Jackalin kilinä tarinaa vielä hiukan, mutta lupaan että en enää kovin pitkään

Laitan tähän kuitenkin vielä vähän löydöksiä jos joku sattuu samanlaista ongelmaa tutkailemaan myöhemmin. Itseä joskus tympäsee kun foorumeissa vain kysytään ongelmaan ratkaisua mutta ei palata että mikä oli ratkaisu.
Löydöksiä ja toteamuksia:
- Karstainen. Todennäköisesti liian rikkaalla käynyt koska en oikein öljyvuotoakaan löytänyt. Männän renkaat ja muutenkin sylinterit sisältä mitoissa ja kuin uudet.
- Pakoventtiilit erityisen karstoittunut ja karsta jumitti ohjureissa. Uudet pakoventtiilit. Kaikki läpätty. Ohjurit oikeissa mitoissa.
- Keinuvipujen akselien paksuus suurempi kuin valmistajan speksi. Outo juttu jolle en löytänyt selitystä. Vaihdoin nuokin.
- Nostajien kupeissa muutama pittinki piste mutta ei muuten kuluneet. Uudet kupit kuitenkin.
- Nokka-akselissa kulumaa ja vähän pittinkiä. Ehkä huonot öljyt ? Koneistamo (PajaWorks) mittasi kovuuden hrc 64/c150. Pitäisi olla kova. Nyt hiottu ja nitrattu.
- Ajoitusketjukoneisto kunnossa, samoin öljypumppu. Öljy kulkee hyvin eri kanavia pitkin.
- Huohotinputki (paksu) rikki. Vaihdoin uuden.
- Uusi ilmansuodatin samalla.
Laitoin kasaan eri oppivaiheiden kautta, sinkkipitoinen öljy ja säädin venttiilit. Säädin TPS nolla-arvon ja imutasapainon sekä tyhjäkäynnin ohjeiden mukaan. Käynnistyy ja käy nätisti.
Ja sitten varmaan alkaa lukijaakin hymyilyttää..... kilisee edelleen mutta nyt vasen puoli enemmän kuin oikea. Aikaisemmin toisinpäin.

No ei taida enään muuta syytä olla kuin keinuvipujen pitkittäisvälys ja ominaismelu jota jo monet arvelivatkin. Ehkä tutkailen jotain tähän vaikka shimmilevyjä mutta kaippa tässä voi uskoa että ei syytä huoleen että jotain vikaa olisi. No jossei muuta niin ainakin oppia tullut.
Vielä sen verran kysymystä säätämisestä että miten varmistun että ei ole edelleen liian rikkaalla ? TPS nolla arvo näytti 264mV ennen nollausta ja nyt 150mV. Voiko tämä olla karstoittumisen syy ? Pitäisikö CO säädölle tehdä jotain ? Guzzidiag näyttää nollaa oletuksena ja en ole siihen uskaltanut vielä kajota.
T: Harri
P.S. Suuret kiitokset niille jotka ovat jaksaneet minua opastaa ja vastata kysymyksiin myös foorumin ulkopuolella. Ilman teidän ohjeita ei olisi onnistunut.