Tekemässäni, varsin laajassa, huollossa ja tarkastuksessa ei kummoisempia vaivoja yli 50.000 km matkalla ilmennyt.
Heikoin kohta, joka aiheutti todellisia toimenpiteitä, oli moottorin eturipustus. Siinä pallonivel oli ottanut pintaruostetta ja siitä irronnut ruostevesivana näkyi moottorilohkon vasemmalla sivulla punoituksena. Vesi haihtui, ruoste jäi. Homma sujui kätevästi kun oli laturin hihnan vaihto ohjelmassa.
Uutta moottorintuennan osaa ei tarvittu, vielä, irrotin, puhdistin ja voitelin osan sekä parantelin hieman pallonivelen o-rengastiivistystä eli suojasin sitä roiskevedeltä. Sateella etupyörä heittää vettä eteenpäin minkä lisäksi ajoviima, muun sateen ohella, kohdentuu juuri niille seuduille. Mietinpä, jopa, kumiläpän laittamista rakenteen sisään, runkoputkien taakse ohjaamaan vettä muille maille. Nippusidekiinnitys riittänee. Ei näy ulospäin.
Vastaavanlaiset, mutta sirommat, kaksi heiluria, löytyvät moottorin takaa. Niihin ei nyt ollut helppoa pääsyä. Edellyttää suurehkoa purkamista. Kiinnitän asiaan huomiota vielä jossain vaiheessa. Teen sen homman omassa Verstaasani kunhan nosturipaikka vapautuu nykyisestä projektista.
Varsinaisia vikoja ei pyörässä ole ollut, paitsi uudehkona, kun silloisessa merkkihuollossa oli tehty virheitä: kaksi nippusidettä väärissä paikoissa joka aiheutti vikailmoituksia sarjanomaisesti. Meni aikaa tajuta tämä. Toki asia selvisi kun otin tankin irti. Sen jälkeen viatonta ajoa.
Nyt, kuitenkin, siirryn toisen aktiivikäyttöpyörän huoltoon. Takajarrut vaativat huomiotani. Toimivat mutta vaativat huolenpitoa. Yksi pyörä on nostimella ja siinä on sähkötyöt ja pienet asennukset keskeneräisiä. Niistä sitten blogissani. Nyt joulutauko anoppilassa.
Korjailin virheet tekstistä.