Mennään Amisosatolla.
Kyllä, vauhtipyörän kylkeä tarkastellaan lampulla. Kokolailla aukon keskilinjalla on oikea kohta kun ajoitusmerkki siitä ohi livahtaa ja kierroksia nostettaessa se jää hiljalleen näkymättömiin jos ei hanki sellaista lamppua jossa on ennakonsäätö. Tuossa B-mallissa on vain perusasetus jolla voi säätää vain perusennakon.
Lamppu kytketään akkuun. Ihan sama mihin akkuun kunhan on virtaa. Yleensä pyörän jos se ei ole hankalassa paikassa.
Lampun yhdessä johdossa on anturi ja siinä on nuoli joka asetetaan tulpan suuntaan sytytysjohtimeen. Jos oikean puolen sytytysjohtimeen niin saadaan sen sylinterin "D" sytytysennakko. Hypätään hieman tekniikkapuolelle: jossain on sytytysanturi tai -anturit. Usein virranjakajassa mutta on laitteita joissa ne ovat laturin yhteydessä. Sitä tai niitä siirtämällä pyörimissuuntaa vastaan saadaan lisää ennakkoa ja toisin päin vähemmän ennakkoa. Herääkin kysymys että onko antureita kaksi vai onko sylinterien keskinäinen säätö sähköinen toimenpide eli jollain lailla ohjelmoitavissa. (Tuskin tässä laitteessa.) Tee myös itsellesi selväksi Guzzin 90-asteisen 4-tahtikoneen käyntikierto. Joka kierroksella kun sytytystä ei tapahdu. Vain sillä kierroksella ajoituslamppu syttyy kun on sytytyshetki.
pääset taas varmaan kertomaan vuoden -75 amiksen ykkösluokan perusasioita mulle
Tuota noin, se kysymys sytytyksestä taisi olla jo pääsykokeissa. Jotain piti tietää, silloin, kun jatkokoulutukseen meni yksityisen oppikoulun jälkeen keskikoululinjalle. Tuo sana "sytytys" on aika kiva. Maisteri Frangen sitä taisi hyödyntää hassutuksissaan joskus muinoin.