Kannattaa varmaan testata, niin selviää käytännössä sekin!
Quotan kone tuottaa parhaimman väännön huomattavasti alemmilla kierrosmäärillä, kuin suurimman tehonsa. Luulisi näin maallikon ajatuksilla, että tiheämmällä perälle vaihdettaessa takapyörä pyörisi moottorin parhaiten vääntävällä kierrosalueella nopeammin kuin vakioperällä, jos vakio on tuota harvemmilla välityksillä? Parhaimman tehon alueella taitaisi huippunopeus pudota(kunhan ei vaan menisi ylikierroksille

)Jos näin ajatus, niin perän vaihto saattaisi olla hiekkateille hyvinkin onnistunut ratkaisu. Polkuja unohtamatta. Pidemmän matkan ominaisuudet asfalttiteineen tuskin on perän vaihdon perimmäinen ajatuskaan

Mutta jos vaihto olisi harvemmin välitettyyn, niin jo vain matka taittuisi varmasti nopeampiakin teitä kaipaavallekin!
Jouko