Kirjoittaja Aihe: Vielä kerran Guzzi, tällä kertaa Quota  (Luettu 11470 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 781
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Vielä kerran Guzzi, tällä kertaa Quota
« Vastaus #15 : Lokakuu 18, 2019, 20:12:44 ip »
No empäs olisi uskonut että näin vielä joskus pääsee käymään että Guzziin hullaannun näin lujaa!  Nyt ollaan niin täpinöissä tämän quotan kanssa ettei mitään rajaa! Aivan mahtava vehje!

Sielä on nyt se calin reilu 300tkm ajettu laatikko kiinni, ei mikään paras vaihtoehto tuohon mutta menettelee sen aikaa kun saa tuon oman kasaan. Pääasia että toimii ja saa ajaa ;D
Quota 1100 ES-99, HD FLSTC -09, GL 1500 SE -97, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125 + eukon FXDCI -06

Pekka

  • Viestejä: 2 101
Vs: Vielä kerran Guzzi, tällä kertaa Quota
« Vastaus #16 : Lokakuu 18, 2019, 23:51:01 ip »
Varovaisesti nyt sen kanssa.
Ainakaan ite en voi pitää mitään rupulikumipyörää liikennekäytössä kerralla kovin pitkään, vauhti ja riskit kasvavat hallitsemattomasti.
Edelläkävijä kohtaa aina kaikki vaikeudet, vain jäljittelijät voivat menestyä!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 241
Vs: Vielä kerran Guzzi, tällä kertaa Quota
« Vastaus #17 : Lokakuu 19, 2019, 00:03:12 ap »
Mullakin on vain kilvettömänä karkearenkainen. Ajatuksena on ollut tehdä tontille uraa jossa ajella, tasasin jo Valmetilla tallin takaa lääniä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 781
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Vielä kerran Guzzi, tällä kertaa Quota
« Vastaus #18 : Lokakuu 24, 2019, 20:39:28 ip »
Alkasi ensiviikoksi luvatut räntäsateet jännittää niin että piti hakea lisää pintaa takapäähän. Sitähän löytyi paikallisesta harrikkakaupasta ja vieläpä kaksin kappelein, contin tkc80. Vieläpä puoleen hintaan siitä millä noita saksasta saisi! Juju on tosin siinä että nämä on paistettu alkuvuonna 2015. Mutta en usko että tuo sitä huomaa, harrikkakin meni koko kesän saman vuotisella renkaalla ilman pitovaikeuksia.

Nyt pari tankillista takana ja kulutus tuntuu olevan siinä 5,5 huiteilla vaikka osa ajosta on ollut ihan mettärämpimistä ja noin 90% soratieräppäämistä. Ja kylmästartteja. Ja laihallahan tuo tuntuu kylmänä kyllä käyvänkin. Pitää taas hommata ne guzzidiagiin tarvittavat piuhat, vanhat meni sportin mukana kun en ajattellut että niitä joskus voisi vielä tarvita.... Tätä yksilöä on pidetty ymmärtääkseni kovana kulutukseltaan mutta ei ihme kun koneen lämpötila-anturin jalka oli suoraan sanottuna paskana.
Quota 1100 ES-99, HD FLSTC -09, GL 1500 SE -97, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125 + eukon FXDCI -06

motomatti

  • Viestejä: 12 172
Vs: Vielä kerran Guzzi, tällä kertaa Quota
« Vastaus #19 : Lokakuu 24, 2019, 21:02:21 ip »
Oma pikku-Quotani eli ysipuolikkaalla Californian koneella oli bensapihi mutta kulkua oli kyllä ihan riittävästi. Myös moottorinohjaus toimi huomautuksitta.

Nyt näkyy olevan Ikkalalla sellaiset kumit taakse että materia alkaa siirtyä rivakasti. Tulossa pitkiä rapasuihkuja takakumista.

Ikkala

  • Viestejä: 1 781
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Vielä kerran Guzzi, tällä kertaa Quota
« Vastaus #20 : Lokakuu 24, 2019, 22:32:50 ip »
Tuli siinä mopon mukana tuommonen piikkihirmukin. Sille vaan pitäisi keksiä kaveri etupäähän. Ja onko musta sitten ajamaan noilla, sekin vähän mietityttää  :o  Mutta on tässä onneksi vielä aikaa noihin keleihin monta kuukautta.

Mutta kyllä täytyy antaa kaikille edellisille omistajille iso kiitos kuinka on maltettu pitää pyörä noin hyvänä! Ulospäin ihan alkuperäinen ja ne sähköjutut mitä on tehty on tehty kyllä oikein ajan kanssa ja ajatuksella. Se on nyt jo kuitenkin 20v täyttänyt guzzi, kaikenmoista seppää olisi voinut olla tällä välillä mutta onneksi tämä on säästynyt ;D
Quota 1100 ES-99, HD FLSTC -09, GL 1500 SE -97, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125 + eukon FXDCI -06

motomatti

  • Viestejä: 12 172
Vs: Vielä kerran Guzzi, tällä kertaa Quota
« Vastaus #21 : Lokakuu 24, 2019, 23:45:15 ip »
Tuo nastarengas on jo parhaat päivänsä nähnyt.
Arvaan että on kovettunut ja ne nastat jotka vielä pitäisivät irtoavat tai nappula repeää. Lämpimässä voi toimiakin mutta pakkasessa ei niinkään.

NTX:ssä mulla oli pari nastoitettua nappularengasta. Talvikelillä harvenpaan nastoitettu (Yksi lyhyehkö nasta nappulaa kohti.) matkakäytössä oli helpoin koska se sopi erilaisille ajopinnoille. Jotenkuten märälle asfaltillekin. Myös TT:ssä oli harvaan nastoitettu kumi mieleisin. Eri asia jos paljaalla jäällä tekee mieli ajaa.

Quotassa kokeilin kerran nastoitettuja kumejä ja se ei ollut häävi kokemus. Muutenkin se oli liian iso talviajoon. Noilla em pyörillä sen sijaan, varsinkin 650:llä TT:llä, oli ilo ajaa talvisia teitä ja hieman tien sivussakin.

Harri Eronen

  • Viestejä: 370
Vs: Vielä kerran Guzzi, tällä kertaa Quota
« Vastaus #22 : Lokakuu 25, 2019, 08:03:24 ap »
Koska kuulun harvalukuiseen 650 TT-pyörällä  talviajoa harrastaneena ,pientä muistelua.Takana käytin karkeaa enduro-rengasta nastoitettuna pakettiautoihin tarkoitetuilla nastoilla.Edessä kustannustehokkaasti kavereilta ylijääneitä jääratarenkaita,nastaulkonema oli "riittävä ".Mielellään etsi sivuteitä ,missä oli riittävästi lunta ja jäätä.  Ja kivaa oli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 241
Vs: Vielä kerran Guzzi, tällä kertaa Quota
« Vastaus #23 : Lokakuu 25, 2019, 08:53:46 ap »
Kyllä tuolla renkaalla uskaltaa aloitella kauden. Jos siis kumissa itsessään ei ole kuivahalkeamia.
Yleistalvirenkaaksi on kyllä ihan jees pakun nastoilla rakennettu, harvanappulainen kumi. Pienemmille teille tähdätessä isompaa rautaa sitten. Keskellä iso piikki ei kauaa kestä, jos tie on kovapohjainen. Ja pieniin nappuloihin ei isoa piikkiä uskalla laittaa, tai ainakaan kahta.
Omaan kevyeen metsäenduroon teen nyt moderneilla ha:n nastoilla piikkisiat. Niitä laitan vähintään tarpeeksi per rengas..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 781
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Vielä kerran Guzzi, tällä kertaa Quota
« Vastaus #24 : Marraskuu 06, 2019, 23:05:09 ip »
Alkasin näitä qupotan oman laatikon osia nyt tarkemmin tutkimaan ja tuosta ulostuloakselistahan on kierteet kadonneet.... Se olikin löyhän tuntuinen se mutteri. Kaikkihan sielä on ollut persiillään tuon takia ja aksila päässyt liikkumaan edestakasin miten sattuu ja sillä se siirtäjän haarukkakin oli poikki. Vai?
No, ei mulle nyt sitten jääkkään ehjää varalaatikkoa, pitää tuo keppi ottaa siitä.
Quota 1100 ES-99, HD FLSTC -09, GL 1500 SE -97, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125 + eukon FXDCI -06

Ikkala

  • Viestejä: 1 781
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Vielä kerran Guzzi, tällä kertaa Quota
« Vastaus #25 : Marraskuu 17, 2019, 00:49:52 ap »
Quotan oma laatikko rempattu ja vaihdettukin tuossa viikolla. Tuli hyvän tuntuinen loota, vaihtaa nätisti ja nyt on järjelliset välitykset. Kannattaa vähän uhrata aikaa sen siirtäjärummun säätöön. Tuossakin oli päittäisvälystä tehtaan jäljiltä ihan liikaa.
Quota 1100 ES-99, HD FLSTC -09, GL 1500 SE -97, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125 + eukon FXDCI -06

Ikkala

  • Viestejä: 1 781
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Vielä kerran Guzzi, tällä kertaa Quota
« Vastaus #26 : Marraskuu 23, 2019, 20:15:11 ip »
Ensimmäinen käytettynä ostamani guzzi jossa sysäyksenvaimennin on kunnossa. En vissiin ollut ensimmäinen joka tuon avasi, hyvä niin.

Mutta ettei liian hyvältä tunnu niin jarrunpuolen laakeripesä on väljä. Sillä tuo takapyörä on antanut klappia. Eipä tämäkään ollut ensikerta guzzin kanssa kun tähän törmää... Sattuipa Hollannissa olla Lamerssilla jopa hyllyssä moinen laakeripesä vaikka muualla sanotaan että valmistus loppu. Ei tarvi tuota vanhaa alkaa tekohengittämään, kyllähän siitäkin olisi vielä kalun saanut mutta eipä tuo uusikaan sentään mansikoita maksanut.

Kannattaa laittaa lukitteen kanssa se takapyörän jarrun puoleinen laakeri sinne alumiiniseen pesään niin ei pääse käymään näin.
Quota 1100 ES-99, HD FLSTC -09, GL 1500 SE -97, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125 + eukon FXDCI -06

motomatti

  • Viestejä: 12 172
Vs: Vielä kerran Guzzi, tällä kertaa Quota
« Vastaus #27 : Marraskuu 23, 2019, 21:29:45 ip »
Sinällään helppoa pinnavanteen suhteen tuonkin asian kanssa pärjääminen. Joskus olen niitä rihdannut uusille navoille tai päinvastoin. Nykyään ei kuulemma löydy moottoripyörähuolloista rihtaajia. Laitetaan vain uutta.

Valuvanteessa laakeripesän kunnostus välttämättä aina onnistu joten pitää olla iiso soorvi että korjaus onnistuu jos liimaaminen ei. Lievissä tapauksissa liimaus voi kestää mutta enpä Quotassa luottaisi siihen jos metikössä ajetaan työnään. Quota 1000 oli yksi kivimmistä pyöristä mitä minulla on ollut. Toinen on Centauro ja se on vieläkin. Mitenkähän siitä osaisi päästä eroon?

Mitenkä muuten on kulumisen suhteen? Kardaaniakseli ja sen nivel oli minulla kulutustavaraa. Samoin kytkinakselin kaksirivinen urakuulalaakeri. Koneen suhteen ei ollut ihmeempiä. Kerran luulin että takajousitus on sökö mutta selvisi että kateelliset olivat hieman säädelleet säätöjä. Mulkut.

Ikkala

  • Viestejä: 1 781
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Vielä kerran Guzzi, tällä kertaa Quota
« Vastaus #28 : Marraskuu 23, 2019, 21:52:11 ip »
Mitenkä muuten on kulumisen suhteen? Kardaaniakseli ja sen nivel oli minulla kulutustavaraa. Samoin kytkinakselin kaksirivinen urakuulalaakeri.

Laatikon ja perän välillä kaikki tuntuu olevan ok. Tuota niveltä ja sen laakeria jännitin mutta ei sielä mitään tunnu eikä kuulu joten olkoon vielä rauhassa. Laatikkoon vaihdoin kaikki laakerit, eipä niissä vanhoissakaan mitään vikaa ollut mutta kun oli auki niin pitäähän ne vaihtaa.
Quota 1100 ES-99, HD FLSTC -09, GL 1500 SE -97, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125 + eukon FXDCI -06

Ikkala

  • Viestejä: 1 781
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Vielä kerran Guzzi, tällä kertaa Quota
« Vastaus #29 : Marraskuu 29, 2019, 19:38:29 ip »
Eilen tilasin Elekmalta johdot ja nyt on jo yhteys Quotan aivoon! Suurin ongelma oli löytää varastosta tuo vanha läppäri... Siinä oli kaikki guzzidiagin ohjelmat valmiiksi joten yhteys tuli heti. Ecun sisältö latautui kaaaaauan ja näyttää perin omituiselta mutta se johtunee siitä että olen tottunut 5AM:n tiedostoihin. Mutta kaippa tästäkin joskus jotain selkoa saa kun jaksaa perehtyä.

Sen verran selvisi että miksi tuo tuntuu käyvän kylmänä vähän huonosti. Tyhjäkäynti on ok mutta kaasua ei tahdo kestää. Guzzidiagia kun vahtasi niin se tuntuu kaasua lisätessä unohtavan kylmän koneen sytytysennakot eli se menee normaalilla sytkäkartalla silloin. Vasta kun kone on yli 60 astetta niin toimii paremmin. Se olisi nyt ensimmäinen parannuskohde.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 29, 2019, 20:52:36 ip kirjoittanut Ikkala »
Quota 1100 ES-99, HD FLSTC -09, GL 1500 SE -97, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125 + eukon FXDCI -06