Uuteen keulaan pitää öljy vaihtaa melko pian kuten myös uuteen moottoriinkin. Syy on sama molemmissa: uutuuden karheudet ja muut siitä johtuvat haitat hioontuvat ja kertyvät öljyyn joka menettää siten osan voitelukyvystään. Yleensä vaihtovaatimukset tulevat harvemmin vastaan jatkossa.
Keula, kuten jarrutkin ja venttiilien säätö, kuuluvat siihen huoltokohteiden ryhmään joita ylenkatsotaan. Merkkihuolto säästää kun ei tarvitse tehdä hankalia hommia. Merkataan vain tehdyiksi niin voi kirjoittaa mehevän laskun. Toki näin eivät kaikki huollot toimi mutta joukossa on poikkeuksia...
Kuinka orjallisesti porukka noita öljyjä tuonne on vaihdellut?
Ei ole haittaa tehdä huoltokirjan mukaan. Aineet eivät paljoa maksa. Kilometrien ohella myös aika vaikuttaa. Jos pyörä on vähällä käytöllä niin silti sen nesteet ja osat vanhenevat. Erityisesti kumiosat. Ja niitä on eri nesteiden vuoksi varsin paljon.
Nestemäärä on annettu millimetreissä teleskoopin yläpäästä mitaten.
Hommista on tietysti vaivaa eikä nykykeuloissa ole enää alaputkissa vuodatusruuvia vaan keulaputket on avattava yläpäästä, otettava irti ja kaadettava vanhat liemet pois ja uudet tilalle kokoonpanon jälkeen.