Hyvin tätä on monin osin pidetty ja guzzistilta (joka vaihtoi uuteen) ostettu eikä edes paljon maksettu. Ohjeet sain, että niitä nesteitä ei sitten ole katsottu hyvään aikaan. Muuten kaikki öljynvaihdot oli säntillisesti hoidettu, spoorit rasvattu jne. Nyt tuli vuosi, kun tarkastin itse perän.
Yritän jatkaa hyvää polkua.
Nyt pitäisi ottaa tankki irti ja vaihtaa se ilmansuodatin. Sen pitäisi kyllä olla pestävää mallia, mutta sama kai se on uusi laittaa. Bensiinisuodatin menisi varmaan samalla itkulla. Muuten teen perushuollon. Moottoriöljyksi ajattelin Enin 20X50, kun on suositus.
Kahden kesän aikana 17 000 ilman mitään varsinaista häiriötä. Viime kesän kuumilla ruikki sylintereiden väliin hiukan öljyä, mikä touhu lakkasi syksymmällä. Pitää katsoa tankin alainen letkuhässäkkä, onko siellä jotain. Jos laitan sitä öljyä, jonka viskositeetti kuuluu tuohon pyörään, sekin varmaan on ihan hyvä juttu. On monia MP:n 20X50-öljyjä, mutta varsinaiset viskositeetit käsittääkseni ovat silti erilaiset ja sillä on jotain tekemistä sen varsinaisen käytön aikaisen paksuuden ja virtauksen kanssa.
Vaijerit rasvaukseen, laakereitten tarkastus jne. Öljykoppaan on uusi tiiviste ja suodin. Sylinterinkannen tiivisteet on uudet kaapissa.