Nyt käytin koneen lämpimäksi niin silloin lambdan arvo alkoi heitellä ääripäästä toiseen tyhjäkäynnillä.. havaitsin myös että toinen sylinteri käy lämpöisempänä kuin toinen, käyrä alkoi punoittaa enemmän kuin toinen ja pakokaasukin oli lämpöisempää..
Lambdan kuuluukin sahata 120mV - 920mV välillä lämpimänä eli tuo vain kertoo sen, että lambda takaisinkytkentä (closed loop) toimii.
Jos sylinterit ovat eri lämpöiset, niin suosittelisin paria hyvin
yksinkertaista kokeilua.
Vaihda sytytystulpat keskenään (vertaile niiden väriä samalla) ja kokeile vaihtuuko lämpimämpi sylinteri puolelta toiselle.
Seuraavaksi vaihda ruiskusuuttimet puolelta toiselle ja kokeile vaihtuuko lämpimämpi sylinteri puolelta toiselle.
(vasen seisontajalan puolen suutin tod näk tukkoisempi, jos on).
Jos toiminta ei muutu puolelta toiselle, niin sitten
venttiilien ja
imubalanssien säätöä peliin.