Kirjoittaja Aihe: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?  (Luettu 98356 kertaa)

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #30 : Kesäkuu 02, 2018, 13:11:20 ip »
Joo, tuo holkki on paras mahdollinen koko mitä löytyy.. entiedä onko nuo tahnat sitten semmosia mitä kannattaa asennuksessa käyttää, jotenkin kuulostaa hieman epäilyttävältä. Tuo ”resonaattori” mikä ylittää pyörän poikittain jossa tuo happianturikin on kiinni, puhaltaa kyllä yhtälailla omista vakioliotoksistaan, se laittaa hieman miettimään että mahtaako sitä täysin pitäväksi saadakkaan.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #31 : Kesäkuu 02, 2018, 15:53:27 ip »
Pakoputkitahnaa laitetaan vain jo valmiiksi tiiviihköön liitokseen asennuksen helpottamiseksi ja varmistamaan tiiveyden. Ei se isoja välejä täytä. Ei edes yhden millin. Liitos pyrkii elämään lämpölaajenemisen ja -jäähtymisen myötä. Siksi liitoksen tilke pitäisi olla jossain määrinj elastinen.

Se väliputki on tarpeellinen. Voit toki ottaa sen pois ja laittaa lambdan jonnekin muualle. Todennäköisesti pakovastus lisääntyy. Kas kun pakopulssit tulevat vuorotellen niin ne jakautuvat kahdelle äänenvaimentimelle kummastakin sylinteristä. Lämpötila  laskee kun virtaus hidastuu ja pakokaasun tilavuus pienenee ja melu vaimenee. Että sitä se väliputki siellä tekee.

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #32 : Kesäkuu 02, 2018, 20:41:05 ip »
Entiedä ymmärsitkö motomatti aivan oikein kirjoitukseni. Tarkoitin että, vaikka en omaa uutta liitostani saakkaan täysin pitäväksi, (ainakaan nyt näillä osilla) niin eipä ome tuo tehtaan väliputkiliitoskaan yhtään sen pitävämpi ole. Yhtälailla puhaltaa siitäkin liitoksesta.

Väliputkea en ole poistamassa :)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #33 : Kesäkuu 02, 2018, 20:52:47 ip »
Se on kyllä harmillista ja väärin jos väliputken liitoksetkin vuotavat. Eipä ole tullut vastaan sellaista nykypyörissä. Edellisessä käyttöpyörässäni repesi äänenvaimentimen korvake niin moottorinohjaus meni hetkeksi sekaisin. Bensaa kului runsaasti. Onneksi vika löytyi melko pian. Vikakoodia ei kuitenkaan syntynyt. Ilmeisesti virhe ei ollut tarpeeksi iso vielä.

Tämä vika tosin isolohkossa mutta periaate on ihan sama riippumatta siitä minkä kokoinen kone on.
http://www.motomatti.fi/2014/02/arkipyoran-toinen-havaittu-vika.html

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #34 : Kesäkuu 02, 2018, 21:03:20 ip »
Ahaa, täytyypä sitten paneutua tuohon että miksi vuotavat. Löysäsin kyllä väliputken klemmarit kun asensin vaimentimet, ettei tule mitään jännityksiä ja kiristin kun asennus oli tehty.. oliko sillä sitten asiaan vaikutusta..

En nyt saa sitten millään kuvia tänne! Kun pienennän niitä niin sitten tiedostomuoto ei enään kelpaa.

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2018, 00:33:54 ap kirjoittanut alekk »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #35 : Kesäkuu 02, 2018, 21:52:58 ip »
Kuumankesto silikoni pysyy hyvin liikkuvassa putkisaumassa. Sen aina välillä uusii, niin pysyy tiiviinä. Tuossa yhdysputkessa tai sen kohdilla on putkessa aika kova paine. Siksi se siitä antautuu.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #36 : Kesäkuu 05, 2018, 19:03:33 ip »
Noniin, kortti on taskussa ja tänään on jo jonkinverran tullut cruisailtua.
Koitin sitä kittiä, eli wurthin pakoputken asennustahnaa tuohon liitokseen ja tuntuu toimivan. Lämpimänä ei vuoda yhtään mistään. Kylmänä ehkä hieman.Pauke mitä nuo pöntöt aiheuttaa on hyvin maltillista, toki niin on ajokin.
Mistähän tuollaiset originaali tiivisteet saisi tilattua tuohon putki-vaimennin liitokseen?



TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #37 : Kesäkuu 05, 2018, 20:06:39 ip »
Onko siellä jotkut rinkulat välissä, vai minkälaiset? Veikkaan että Stein-Dinseltä tms jos sille varaosanumero löytyy.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #38 : Kesäkuu 05, 2018, 20:16:05 ip »
Lainaus
Mistähän tuollaiset originaali tiivisteet saisi tilattua tuohon putki-vaimennin liitokseen?
Ensin tulee mieleen myyjäliike tai maahantuoja. Sitten on tarvikekaupat netissä joita on noin kymmenkunta. Tunnetuimpia Stein Dinse ja TLM. Toimitusajat lienevät hitaat. Kellään ei ole Guzziosia enää hyllyssä Suomessa niin kuin ennen aina.

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #39 : Kesäkuu 05, 2018, 22:17:41 ip »
Tuosta motomatin linkistä näkee sen tiivisteen, se on semmoinen metalliverkko+ joku massa, semmoinen holkki. Itse luulin aluksi sitä vain joksikin mustasta raudasta tehdyksi holkiksi, kun oli vähän semmoinen ruosteinen mutta kun koitin irroittaa sitä niin se olikin sellainen hieman elastinen..
stein-dinsellä ei ainakaan sivuilla ollut ja tlm pyytää minusta niin mahdottomia mokomasta tiivisteestä että saavat kitit olla siellä jos ei halvemmalla saa. ;D

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #40 : Kesäkuu 05, 2018, 22:36:07 ip »
Ei näkynyt HMB-Guzzillakaan. Maahantuojaan yhteys.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 06, 2018, 07:44:13 ap kirjoittanut TunturiTT »
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #41 : Kesäkuu 05, 2018, 23:44:06 ip »
Että ei ole tuo "Auspuffdichtung", pakoputken tiiviste?  Pos. Nro 23, varaosanro Wendelillä 1034103. Guzzin varaosanro GU91113826.  Berliinissä 24,40€/kpl, hyllyssä on.  http://www.wendelmotorraeder.de/auspuff-750-classic-ex-30_3003_300302_30030201_3003020110_300302011028.html

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 06, 2018, 18:38:25 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #42 : Kesäkuu 06, 2018, 10:41:32 ap »
Juurikin tuo osa mitä Camn esitti. Kiitos!

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #43 : Kesäkuu 12, 2018, 00:30:39 ap »
Noniin, muutama sata kilometria on tullut cruisailtua ja hyvältä tuntuu. Ompahan paljon kerännyt pyörä ihmettelyä ja kehuja :) naapurikaupungissa käväisin niin siellä joku vanhempi herrasmies hyökkäsi heti tien yli jutuille, guzzi mies oli hänkin :) kuulemma oli ajanut omalla lemanssilla 200tkm :D

Muutama kysymys on herännyt kuitenkin,
Millä kierroksilla porukka ajelee taajama nopeuksissa tai yleisestikin?
Tuntuisi että kun tuollaista 20-50 nopeuksia ajelee niin ei kuitenkaan kauhean matalia kierroksia kannattaisi käyttää koska varmaan käy voimansiirron päälle paljon enemmän, kokemuksia/ mielipiteitä?

Tänään tuossa illemmalla kunnolin taajamassa hetken ajellut ja käväisin huoltsikalla kahvilla niin siitä lähtiessä ei meinannut laite pysyä käynnissä ??? Aina sammui kun laittoi 1-vaihteen silmään.. neljännen kerran kun käynnistin niin lähdin sitten oikein kunnon kaasulla että pääsin liikkeelle.
Olen myös huomannut, kun saapuu ajosta pihaan niin ei kauhean kauaa jaksa käydä 1. Vaihteella kytkin pohjassa tyhjäkäyntiä, vaan sammuu, ellei heitä hetipian nopeesti vapaata silmään.? Onko tämä jotenkin moottorin lämpöön liittyvä juttu.? Vika vai ominaisuus?

Originaali tiivisteet on tilattu vaimentimiin niin tulee sekin tehtyä sitten kunnolla.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #44 : Kesäkuu 12, 2018, 09:22:38 ap »
Kierrosluku kannattaa pitää kullakin vaihteella sen verran korkealla ettei matala kierrosluku tunnu nypytyksenä. Sellaisella kierrosluvulla kullakin vaihteella että moottori käy iloisesti.

Eipä ole yllätys että on käyntihäiriöitä. Syy on mitä ilmeisin: pakoputkistosta siis puuttuu tiivisteet edelleenkin? Ehkä ei olisi pitänyt ajaa....
 
On siis vika eikä ominaisuus. Korjaantuu kyllä kun pakoputkisto on kunnossa ja moottorinohjauksesta poistetaan vikailmoitukset. Moottorinohjaus oppii pahoille tavoille jos lambda saa ulkoilmaa esimerkiksi pakoputken vuodosta. Voi olla että ryhtyy vielä syöttämään liikaa bensiiniä koneeseen jos ajaminen jatkuu.

Tulppien värin tarkastuksella saa viitteitä millainen seos on ollut viime aikoina.