Let's start by saying that the lubrication is a semi-dry crankcase and not a wet sump / Aloitetaan sanomalla, että voitelu on puolikuiva kampikammio eikä märkäsumppu.
Puolikuivalla ratkaisulla on myös kampiakseli ja kampikammio täysin eristetty,
Höh.
Ei ole puolikuivassa mitään uutta. Sellaisia ovat olleet ennekin pikkulohkojen kampikammiot. Kampiakseli pyörii omassa
tilassaan öljytilan yläpuolella. Välissä on alumiinia, missä on öljylle kanava. Siitä valuu öljy alapuoliseen öljytilaan, mistä
öljypumppu toimittaa sen jälleen kiertoon.
Köyhänmiehen kuivasumppu, paluupumppua rakenteessa ei tarvita.
Toki ovat varmaankin joutuneet säätämään asioita tehon kasvattamisen myötä. Pitää varmistaa öljyjen pysyminen siellä mihin ne kuuluvat
ja raudankin kestäminen olisi suotavaa...
Nähdyissä kuvissa on ihan perus"pikkulohko". Paremmin tehtynä ja paremmista raaka-aineista? Jos huhuillut speksit pitävät paikkansa,
alkaa viritysaste olla siellä missä sen olisi pitänyt olla jo vuosia sitten, riittää jo hyvin enskaan.
Tulee hyvä moottori uskoisin, pikkulohko on kuitenkin enemmän moottoripyörään tehty kuin se isoveljensä.