Kirjoittaja Aihe: V85  (Luettu 127451 kertaa)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: V85
« Vastaus #30 : Heinäkuu 05, 2018, 16:36:01 ip »
Spekulaatiota  ;D
Samoja kuvia laitteesta näytetään monellakin sivulla ja teksti on lähinnä mainostekstiä, ei insinööritekstiä.
Yhdellä sivulla mainittiin, että Guzzilla olisi uusia patentteja, joita ko. moottorissa sovelletaan, mutta ei tietoa, mitä ne ovat - jotain uutta siis on tulossa. :)
Mainittiin myös, että prototyyppi olisi epäsymmetrinen, mikä tarkoittanee, että muotoa ei ole vielä päätetty, eri puolilla kokeillaan erilaista muotoilua.

Saas kattoo, millainen moottori oikein on...
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #31 : Heinäkuu 05, 2018, 17:07:07 ip »
Johan se moottori on asymmetrinen, kun kiertokanget ovat peräkkäin..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: V85
« Vastaus #32 : Heinäkuu 05, 2018, 19:01:20 ip »
<snip>
Puolikuivalla ratkaisulla on myös kampiakseli ja kampikammio täysin eristetty, millä vältetään "avoimen" ratkaisun aiheuttama tehohukka, männän on myös voitettava vastapaineet kampikammiossa. "[/size]

Tuskin kampikammioon kovin hyvää tyhjiötä saadaan, joten vastapaineiden eliminointi lienee melko suhteellista.  ;D

Siellä on varmana "ikiöljy" voitelemassa kiertokangen alapään ja männäntapin laakereita, lisäksi olisi ihan kiva, että männät saisi vähän voitelua... ;D
Tämäkin vielä! ! !

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #33 : Heinäkuu 05, 2018, 19:17:29 ip »
Kyllähän kampikammioon vakuumi saadaan. Erillisellä pumpulla. Sovelluksia on käytössä kiihotusautoissa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: V85
« Vastaus #34 : Heinäkuu 05, 2018, 19:26:47 ip »
Johan se moottori on asymmetrinen, kun kiertokanget ovat peräkkäin..

Toki, mutta tuskin tätä tarkoitetaan? Siis uutuutena ???
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #35 : Heinäkuu 05, 2018, 19:32:56 ip »
Niinpä. Siellä on taas myyntimiehet laukalla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka

  • Viestejä: 1 904
Vs: V85
« Vastaus #36 : Heinäkuu 05, 2018, 23:59:21 ip »

Let's start by saying that the lubrication is a semi-dry crankcase and not a wet sump / Aloitetaan sanomalla, että voitelu on puolikuiva kampikammio eikä märkäsumppu.
 Puolikuivalla ratkaisulla on myös kampiakseli ja kampikammio täysin eristetty,
Höh.
Ei ole puolikuivassa mitään uutta. Sellaisia ovat olleet ennekin pikkulohkojen kampikammiot. Kampiakseli pyörii omassa
tilassaan öljytilan yläpuolella. Välissä on alumiinia, missä on öljylle kanava. Siitä valuu öljy alapuoliseen öljytilaan, mistä
öljypumppu toimittaa sen jälleen kiertoon.
Köyhänmiehen kuivasumppu, paluupumppua rakenteessa ei tarvita.

Toki ovat varmaankin joutuneet säätämään asioita tehon kasvattamisen myötä. Pitää varmistaa öljyjen pysyminen siellä mihin ne kuuluvat
ja raudankin kestäminen olisi suotavaa...

Nähdyissä kuvissa on ihan perus"pikkulohko". Paremmin tehtynä ja paremmista raaka-aineista? Jos huhuillut speksit pitävät paikkansa,
alkaa viritysaste olla siellä missä sen olisi pitänyt olla jo vuosia sitten, riittää jo hyvin enskaan.
Tulee hyvä moottori uskoisin, pikkulohko on kuitenkin enemmän moottoripyörään tehty kuin se isoveljensä.
Sohc van Helmi.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: V85
« Vastaus #37 : Heinäkuu 06, 2018, 10:12:12 ap »
<snip>
Köyhänmiehen kuivasumppu, paluupumppua rakenteessa ei tarvita.
<snip>

Kaksi öljypumppua kuuluu kuitenkin olevan... Mutta tästä lienee kysymys, esitetty vaan mainoskielellä.
Emeritus-guzzisti

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: V85
« Vastaus #38 : Heinäkuu 12, 2018, 22:14:04 ip »
Kaksi pumppua on vakio 1400 moottoreissa. Yksi hoitaa painevoitelun ja se toinen jäähdytysöljykierron. Onkos tässä V85:ssa jäähdytin?

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: V85
« Vastaus #39 : Heinäkuu 13, 2018, 11:24:00 ap »
Lainaus
Onkos tässä V85:ssa jäähdytin
Jaa sitä on laiturin nokassa eksytty jonkun päätelaitteen äärelle... Huomenna kannattaisi pyörähtää Puumalassa kun 15:30 lähtee n. 90 kilpavenettä takaisin koti Lpr ("Muistojen Suur-Saimaa ajo").  Kilpaa ei saa ajaa mutta vanhat parrat vetävät tuppi nurin sen kun vehkeistä lähtee... komeeta.

"We are so sure of the performance of this semi-dry system that we do not even have an oil cooler".

Ja Ride by Wire on, mitä haikailitkin jo.

V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: V85
« Vastaus #40 : Heinäkuu 13, 2018, 11:37:38 ap »
Lainaus
Jaa sitä on laiturin nokassa eksytty jonkun päätelaitteen äärelle...
Vain väliaikaisesti otin yhteyden kun piti katsoa mökkivieraan bussin lähtöaikatauluja ja sitä että niitä täältä korvesta kulkeekaan. No ei lähtenyt kovin sopivasti joten vaimo lähti vierasta viemään yli 50 km päähän Savonlinnaan.
Tekeepä samalla ostosreissun ja ostaa muun muassa veneeseen melan koska entisestä aikoo varsi katketa sekä siitä saa tikkuja kämmeniin jos ei pidä kintaita. Eli ajoneuvo-ongelmia on. Vaimo soutaa tai sitten käytetään sähköperämoottoria jos on pidempi taival.

En enää häiritse Foorumin luonnonrauhaa osaltani ennen kuin ensi viikolla jos ei satu mitään joka vaatisi.

Lähden tästä hiomaan airojen puuosia puhtaaksi vanhasta lakasta. Uutta pintaa pintaan.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #41 : Heinäkuu 13, 2018, 11:39:42 ap »
Tuossa systeemissä vissiin luotetaan isoon öljytilavuuteen ja öljyn hallittuun siirtelyyn. Veikkaan, että markkinoille tullessaan joku kuitenkin ulosmittaa jäähdytystehon jossain korvessa ja sen jälkeen aukeaa markkinat erilliselle jäähdyttimelle.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Artturi

  • Viestejä: 43
  • Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti
Vs: V85
« Vastaus #42 : Heinäkuu 26, 2018, 10:38:28 ap »
Asiasta kiinnostuneille oheisen linkin takana muutama ”mopopaparrazin” ottama kuva protosta.
Testipyörä on mukavasti konseptimallin näköinen, mutta erojakin löytyy:

https://www.morebikes.co.uk/49942/more-spy-shots-unveil-loads-of-details-about-2019s-moto-guzzi-v85-production-bike/


Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: V85
« Vastaus #43 : Heinäkuu 26, 2018, 20:02:56 ip »
Ja sitten syyskuun Open Housessa nähtävillä:
"
Mandello del Lario, Open House 2018: the Queen of the Ball, the much anticipated V85, is going to be there at Open House. She’s almost ready to take to the road and join the extended Mandello family, so this will be chance to get a close-up look at this first ever Classic Enduro designed for touring during its world premier.
"
V11 - it defines you.

Jouko S

  • Viestejä: 858
Vs: V85
« Vastaus #44 : Heinäkuu 27, 2018, 20:39:25 ip »
Ja sitten syyskuun Open Housessa nähtävillä:
"She’s almost ready"

Almost ja almost ready=Proto mikä proto :-\... Mutta Eicma 2018! Siellä se on valmiina ja istuttavissa! ;D Sinne!!!

Jouko