On nyt sitten vaan Piccolo Breva enää vakuutuksissa. Tämän viikonlopun ajelut muistuttaa vahvasti siitä, että ajot alkaa olla pian ajettu tältä kaudelta. Ajatukset alkavat siirtymään seuraavaa ajokautta edeltäviin tekemisiin - huoltoihin, kaluston ja varusteiden muuhun säätöön.
Kesän ajojen kautta (eri pyörillä oman kaluston osalta) tuli selväksi, että Cali3:sen ajo-ominaisuudet ovat tietyin osin kaluston heikoimmasta päästä. 20 vuotta pyörällä ikää ja noin 54 tkm mittarissa.
1) Jarrutehot on melko heikot, lisäksi etujarru "nypyttää" (onko jarrulevyt kierot?) Joku neuvoi vaihtamaan jarruletkut metallipunos -sellaisiin. Alkuperäiset kuulemma paisuvat jarruttaessa heikentäen jarrutehoa? Yritin katsoa Stein-Dinseltä, mutta ne letkut näyttivät hyvin samanlaisilta mitä nyt on pyörässä (kumirakenne?). Mistä voi tietää, että on metallipunosletkut? Jarrupalat ja muut kilkkeen uusiksi kanssa. Jarrulevyt on kysymysmerkki. Eli voi olla kokolailla täysi jarruremppa paikallaan.
2) Iskarijousisetti on ihan loppu ja sen lisäksi kitinät päälle (yksi kanssamotoristi huolestui, kun tulin leirintäalueelle, että "taitaa olla joku moottoriongelma Guzzissa", kitinöistä). Stein-Dinsellä oli hyvin samanlainen setti kaupan (kromattu Ikon), kun mitä nyt pyörässä - mahtaako olla oikea valinta?
3) Molemmat renkaat menevät vaihtoon ja ihan aiheesta, kun nykyiset ovat vuodelta 2007 ja pinnat loppu.
4) Kierroslukumittari ei toimi - ei tosin ihan akuutein remppa
5) Voisi olla paikallaan myös vaihtaa kytkin- ja kaasuvaijerit, eihän nekään ikuisesti kestä. Hinnat ovat aika kohtuullisia.
6) Pleksi on ongelma, kun ilmavirta paukuttaa ohtaan näin pitkäselkäisellä. Tämä alkuperäinen ladonovimalli on liian matala. On kuin joku naputtelisi kumivasaroilla kypärään. Niskat alkavat väsymään noin 100 km paikkeilla. Kapeampi ja korkeampi akryylipleksi voisi olla poikaa. Voisi kuvitella, että alkuperäistä pleksin kiinnitysmekanismia pystyisi hyödyntämään, esim. tarvikepleksi kanssa.
Kaikesta em. huolimatta pyörä pelasi hyvin koko kesän ja luottamuksellinen suhteemme on syventynyt
