Kausihuollot on tehtynä muille pyörille ja nyt on vuorossa Calin osalta joukko oman mittapuun mukaan vaativampia huoltohommia.
Eilen sain eturenkaan irti ja se odottaa maanantaina vientiä renkaan vaihtoon. Muuten hyvän alun jälkeen tulikin tenkkapoo:
A. Jarruletkun irrotus näyttää vaativan tankin irrotuksen:
Jarruletkut etupäässä ovat siis irti lukuun ottamatta takajarrusylinterille menevää päätä letkusta.
Näyttää siltä, että ko. letkun irrotus/kiinnitys onkin tankin alla, mikä tarkoittanee myös sitä, että tankki pitää irrottaa tai ainakin nostaa riittävästi?
Tosin ilmansuodatinkin pitää vaihtaa. Tässä tulikin sitten liuta selvitettäviä asioita, ennen kuin tankkia uskaltaa alkaa irrottamaan/nostamaan:
Letkuja näyttää olevan koko joukko tankin alla:
1-2, ruiskuille menevät letkut näyttävät sinänsä selviltä tapauksilta, bensahana kiinni ja klemmarit auki. Nämä on siis irrotettava, että tankki alkaa nousta?
3.Sitten näyttäisi olevan kolmas letku, kiinnitys vasemman sylinterin vieressä ja toinen pää tankin yläosassa keskivaiheilla. Pitääkö tätä irrottaa ja jos pitää kummasta päästä?
4. Neljäs paksumpi on etupäässä tankkia Pitääkö tämäkin irrottaa?
5. Varatankin anturin johto seurannee tankin mukana, eikä vaatine irrotusta?
muita mietinnässä olevia:
6. pitääkö tankki tyhjentää joka tapauksessa?
7. Miten tankin etupää on kiinni vai riittääkö, että on tankin takaa ruuvilukitus irti?
B. Jarrupalojen vaihto
Jos nyt oikein tulkitsen, niin jarrupalojen vaihto vaatii ensin jarrusatulan "muovikuoren" irrotuksen, että pääsee käsiksi jousiin, jotka pitävät kiinni puikkomaisia lukitsemia. Muovikuorta näyttää joku muukin aiemmin rassilleen hieman roiseista jäljistä päätellen. Toivottavasti eivät säry nyt lopullisesti.
Jarrulevyt olivatkin pinnaltaan aika hyvät ja pienellä hionnalla niistä tuli hyvin siloiset.
Kunhan saan kaikki jarruletkut irti, niin suuntaan hydrauldiikka -pajalle letkujen kanssa. Onko suosituksia alan liikkeestä Jyväskylän suunnalta.