Kirjoittaja Aihe: R.M Heino  (Luettu 42880 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: R.M Heino
« Vastaus #60 : Joulukuu 22, 2017, 18:42:05 ip »
Jaa niin - -  Il Falconen takasivulla sanotaankin että "Piaggio konserni on päättänyt...Moto Guzzin maahantuonti siirtyy Oy Brandt Ab:lle".  Ensin suuressa viisaudessaan päättivät siirtää pois Piikkiöstä ja nyt sitten pois Tampereelta...  Kun muistelee, mitä asioista tavanomaisesti perillä olevat tahot ovat kirjailleet Piaggion toimista viime aikoina (Linked in, AF1 -Aprilia foorum, jne.) ja lisää tähän Il Falconen messutarinasta kohdan "tehdas tulee näillä näkymin jäämään Mandeloon"  ???
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 22, 2017, 22:19:10 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: R.M Heino
« Vastaus #61 : Joulukuu 22, 2017, 19:13:36 ip »
Lainaus
Ensin suuressa viisaudessaan päättivät siirtää pois Piikkiöstä ja nyt sitten pois Tampereelta...
Olikohan se ihan näin. Jäi vaikutelma että Piikkiön väki, tai ainakin osa siitä, halusi jo ryhtyä jäähdyttelemään. Saatan olla väärässäkin.

Siirto Heinolta pois taisi olla harkittu tyystin muualla kuin Tampereella. Eihän siitä Heinollakaan oikein mitään tullut eikä siihen satsattu mutta heillä ei ollut paljon aikaakaan. Tarmoakin taisi puuttua.
Brandt lienee varsin pätevä, valmistajan näkökulmasta, ottamaan vastaan Guzzinkin markkinoinnin. Riittääkö sielläkään kiinnostusta kun on maailman johtava merkki jo näpeissä...
Edelleenkin näyttää siltä Guzzien edustus löytyy Tampereelta. Näkyy meidän olohuoneemme ikkunasta. Kuulemma syrjäisemmissäkin kohteissa heillä on edustus.

Henkilökohtaisesti en halua Guzzista mitään tusinamerkkiä enkä pidä edes maahantuontia maassamme kovin tarpeellisena sillä onhan internet ja yhteinen valuutta.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: R.M Heino
« Vastaus #62 : Joulukuu 22, 2017, 19:42:33 ip »
Niin ja mikä on ProItalian/ Marko Nurmen asema uudessa tilanteessa   ???
Titaniumin kuski

Jouko S

  • Viestejä: 869
Vs: R.M Heino
« Vastaus #63 : Joulukuu 22, 2017, 21:00:36 ip »
Matin kanssa aika lailla samoilla ajatuksilla.
 
Tuntuisi lisäksi, että kun yksi ja sama maahantuoja, Brandt, ottaa hallintaansa maahantuojana kaikki Piaggio-konsernin tuotteet, niin logistinen etu ainakin luulisi olevan suuri. Luulisi Italiasta tulevan varaosaa säännöllisemmin, nopeammin ja jopa edullisemminkin, kun yhdellä ja samalla maahantuojalla on kaikkien Piaggio-konsernin tuotteet hallinnassa. Ja Brandtilla ne on varmasti hallinnassa, jos kellä nyky-Suomessa, Moto Italian jälkeen. Miksei myös uusi Guzzi tulisi "Piaggion"rekassa viidenkymmenen Vespan välissä edullisemmin kuin yksinään tilattuna. Jospa vaikka hiukan myyntihinnat putoaisivat..

Myynnin luulisi menevän vähintään muiden konsernin merkkien mukana samoja lukuja, kuin ennenkin. Tietty Brandtilla on markkinavoimaa ja asiantuntemusta, niin halutessaan..

Guzzin huoltopisteet ovat olleet pitkän aikaa ne mitkä ne ovat, ja Piikkiön Nurmi kai viimeisenä luulisi luettelosta poistettavan!! Mikä sellaiseen olisi syynä? Ehkä paremminkin Guzzi-huollot koulutettaisiin myös Brandtin muihin merkkihuoltoihin, jos eivät osin jo olekkin.

Mikan vinkkaukseen Eicman haastattelun tiimoilta Piaggion edustajan lupauksesta "tehtaan pysymisestä toistaiseksi Mandellossa: Uskoisin, että Moto Guzzit valmistetaan edelleen Mandellossa, jollei siellä tapahdu kaiken tuhoavaa maanjäristystä..Jotkin bulk-merkit ovat vieneet ja vievät valmistuksen Aasiaan, mutta Guzzin tapauksessa ollaan Italiassa, moottoripyörien ja urheiluautojen "kehdossa". Intiassa valmistettu Guzzi ei ehkä millään olisi aidon Mandellossa valmistetun vertainen missään suhteessa, vaikka se olisi ostotilanteessa puolet halvempi..Pitääkö tästä mielipiteestä äänestää?

Jouko

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: R.M Heino
« Vastaus #64 : Joulukuu 22, 2017, 22:42:16 ip »
Kyllä mulle kelpaa Intiassakin valmistettu Guzzi. Johan osa osista on sieltä ja Kiinasta. Jos ette ole huomannut jo aiemmin. Omassa Guzzissani lukee useassa osassa Made in China. Toimivat kuitenkin.

Nurmen Maken toimeentulosta en olisi huolissani. Tekevälle töitä löytyy.

Hyvä ja suuren massavirran logistiikka on osa kannattavuutta. Kannattaa odottaa pidempäänkin. Mutta netistäkin voi tilata tarvikeosia tai jopa alkuperäisosia jos lompsa kestää.

Olen melko varma siitä että Brandtilla on selkeä tavoite pitää toiminta voitollisena. Oli siellä marginaalimerkki mukana tai ei.

Sitä olen, ja kaveritkin, ihmetellyt jo pitkään että että Hondalla ei ole ollut vieläkään erikseen premiummerkkiä kuten useilla autotehtailla. Viimeisen päälle tehty laite omalla merkillään houkuttelee rahaa ja egonkohottajia hinnasta riippumatta. Guzzi ei vain, nykytekniikalla, ole sitä luokkaa että tarjoaisi supertourerin tai hypersportin. Ehkä nimeä pitäisi vaihtaa niin rasitteet haihtuisivat....


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: R.M Heino
« Vastaus #65 : Joulukuu 22, 2017, 22:50:22 ip »
Ei varmaan tarvitse erillistä premiumia. Kun kärkimerkit varustavat huippumallinsa markkinoiden ykkösjarruilla, putkella sekä alustalla ja laittavat tuplahinnan, myydään pyörät silti. Vaikka siis on samalla merkillä, kuin malliston skootterit.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: R.M Heino
« Vastaus #66 : Joulukuu 22, 2017, 23:15:09 ip »
Lainaus
Kun kärkimerkit varustavat huippumallinsa
Ilmeisesti se vielä toistaiseksi riittää tilintekoon.

Miksi sitten ei rahamiehiä kiinnosta Hondan tuotteet malligenrestä riippumatta. Maksavat vastaavista muunmerkkisistä huomattavasti enemmän ja väittävät olevansa tyytyväisiä.
Vai onko kyse vain kansallisesta suhtautumisesta?
Kohta omalla Kerholla on enemmän amerikkalaismerkkejä yhteensä enemmän kuin Guzzeja.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: R.M Heino
« Vastaus #67 : Joulukuu 22, 2017, 23:24:51 ip »
Honda pidetään tylsänä. Pyörämaailman Corolla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: R.M Heino
« Vastaus #68 : Joulukuu 22, 2017, 23:50:02 ip »
Honda pidetään tylsänä. Pyörämaailman Corolla.

Osuitpa juuri siihen suoneen jota tavoittelin.
Erään moottoripyörälehden sivuilla kirjoitin juuri noin kun tein katsausta eräästä pyörämallista. Kylläpä rapaa tuli niskaan. Ei tosin merkin eikä maahantujan taholta mutta pyörien omistajien suunnalta tuli. Olipa kivaa!

Samasta syystä annan ilmaisen vinkin: perusta premiummallisto ja tee tiliä. Samalla se kohottaa saman taustamerkin "Corollat" uuteen arvoon. Näitä parmman väen merkkejä on useita sekä japanilaisilla että eurooppalaisilla merkeillä. Amerikkalaisista en tiedä.

Eräs tuttavani on jo tehnyt valintansa: Pyörä Italiasta, auto Ranskasta ja vaimo Venäjältä. Väittää olevansa erinomaisen tyytyväinen. Tietysti riippuu käyttöiästä ja tarpeesta.
On se varmaan parempi kuin pyörä Saksasta, auto Englannista ja vaimo Ruotsista. Jos on aikaa niin voi vaihdella. Ranskalaisissa on huono vaihtoarvo.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: R.M Heino
« Vastaus #69 : Joulukuu 23, 2017, 05:57:28 ap »

Tuntuisi lisäksi, että kun yksi ja sama maahantuoja, Brandt, ottaa hallintaansa maahantuojana kaikki Piaggio-konsernin tuotteet, niin logistinen etu ainakin luulisi olevan suuri. Luulisi Italiasta tulevan varaosaa säännöllisemmin, nopeammin ja jopa edullisemminkin, kun yhdellä ja samalla maahantuojalla on kaikkien Piaggio-konsernin tuotteet hallinnassa. Ja Brandtilla ne on varmasti hallinnassa, jos kellä nyky-Suomessa, Moto Italian jälkeen. Miksei myös uusi Guzzi tulisi "Piaggion"rekassa viidenkymmenen Vespan välissä edullisemmin kuin yksinään tilattuna. Jospa vaikka hiukan myyntihinnat putoaisivat..

Kylähän sillä säästöä saadaan, mutta se on eri juttu, yltääkö se säästö asiakkaalle saakka...
Vai vetääkö väliportaat pikkuisen enmmän voita leivän päälle.
Tämäkin vielä! ! !

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: R.M Heino
« Vastaus #70 : Joulukuu 23, 2017, 07:50:02 ap »
Toisaalta Brandtin myyntivolyymeillä heillä voi olla jonkinlainen näkemys hinnan rakentamisesta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MattiK

  • Viestejä: 34
Vs: R.M Heino
« Vastaus #71 : Joulukuu 23, 2017, 09:37:05 ap »
Ei varmaan tarvitse erillistä premiumia.

Siis Hondahan on preemiumia. Brändiä on rakennettu 60-luvulta asti. Premium tuotteiden tapaan Honda on yleensä muita vastaavia tuotteita (lue: japanilaismerkkejä) kalliimmin hinnoiteltu. Totuus vain on se, että moottoripyörämaailman rahavirrat liikkuvat muualla kuin euroopassa. Itäaasian markkinat on lisäksi lainsäädännön takia painottuneet pieniin pyöriin. Viimeisin iso panostus brändin rakentamiseen lienee ollut NR750 joka tuli markkinoille 90-luvun alkupuolella. Lisäksi moottoripyörä puolella uudet merkit on vielä tapana lanteerata kilpa-urheilun kautta, joten Hondan historia muistaen uuteen merkkiin tuskin kannattaa panostaa.

[Muoks] Onhan Hondalla yksi "premium" merkki - Goldwing. Uusimman markkinoinnissa Goldwing tuntuu olevan selvästi nostettu omaksi brändiksi

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: R.M Heino
« Vastaus #72 : Joulukuu 23, 2017, 12:42:05 ip »
Ei varmaan tarvitse erillistä premiumia.
[Muoks] Onhan Hondalla yksi "premium" merkki - Goldwing. Uusimman markkinoinnissa Goldwing tuntuu olevan selvästi nostettu omaksi brändiksi

Samaa mieltä, "Merkkinä" Gold Wingillä on ikääkin jo yli neljäkymmentä vuotta. Ei sen kylkeen tarvitse Honda ainakaan
kovin isolla kirjoittaa, silti liki kaikki moottoripyöriä harrastavat tietävät, mistä on kysymys.

Uuden premium merkin rakentaminen ei aina välttämättä onnistu, ne oikeat Premiumit kun ovat syntyneet vuosien saatossa.
Vaikka perustekniikka voikin olla nykyään lainattu perus "corollasta".

Honda pidetään tylsänä. Pyörämaailman Corolla.
Osuitpa juuri siihen suoneen jota tavoittelin.
Erään moottoripyörälehden sivuilla kirjoitin juuri noin kun tein katsausta eräästä pyörämallista. Kylläpä rapaa tuli niskaan. Ei tosin merkin eikä maahantujan taholta mutta pyörien omistajien suunnalta tuli. Olipa kivaa!

Tässä kohtaa teit aloittelijan mokan, asiakas pahoitti mielensä.
Yksi perussääntö asiakaspalvelussa on, ei pidä arvostella asiakkaan tekemää ostosta. Ei vaikka olisi sen kilpailijalta ostanut.
Siksi tälläkin foorumilla joutuu joskus hieman piilottelemaan omaa mielipidettään.
Sohc van Helmi.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: R.M Heino
« Vastaus #73 : Joulukuu 23, 2017, 17:54:56 ip »
Käännetääs asia näin: omistan Guzzin ja on erinomaisen tavallista että saan siitä varsin negatiivista palautetta eräiltä tahoilta. Jos pahoittaisin mieleni joka kerta niin kai minusta tulisi pikapikaa Hondanomistaja. Mutta herkkiä ovat hekin.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: R.M Heino
« Vastaus #74 : Joulukuu 23, 2017, 19:06:10 ip »
Nyt ainakin Honda-kauppiaan täytyy suhtautua Guzziin ja Guzzin omistajaan positiivisesti.
Ja yrittää myydä hänelle uusi Guzzi, tai jos se ei onnistu, sitten ainakin Honda.
Sohc van Helmi.