Kirjoittaja Aihe: R.M Heino  (Luettu 42931 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: R.M Heino
« Vastaus #75 : Joulukuu 23, 2017, 19:25:50 ip »
Itse olen suht kaikkiruokainen merkkien suhteen. Tosin harkitsen tarkkaan mihin pyörään omat rahani kiinnitän.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Jouko S

  • Viestejä: 869
Vs: R.M Heino
« Vastaus #76 : Joulukuu 23, 2017, 20:08:26 ip »
Meillä paikalliskerhossa on Guzzi otettu vastaan pääosin ilman negatiivista palautetta(suomeksi=ilman isompia vittuiluja). Taisin olla kerhon ainut ns. aktiivijäsen Guzzini kanssa kerhoon liittyessäni. Muutama on sen jälkeen kerhon porukoista Guzzin laittanut. Negatiiviset palautteet ja sen aikaiset "varoittelut" liittyivät pääosin 80-luvun sähkövikoihin. Siinäpä olen pyörinyt paikalliskerhon porukoissa kuten muutkin, eikä Guzziin liittyvä negatiivinen palaute ole ainakaan omalla kohdallani lisääntynyt. Voi olla päin vastoinkin.
Edellisillä maahantuojilla markkinointialue on ollut Moto Italian aikana pohjoisimmillaan Oulu. Heinon aikana taidettiin myyntityötä tehdä varsinaisesti pelkästään Jyväskylän eteläpuolella.
Uusi maahantuoja tarjoaa myynti- ja markkinointityössään todennäköisesti entisistä poiketen koko Suomen kattavan myynti- ja varaosaverkoston. Nähtäväksi jää, monellako uudella Guzzilla vuoden ja parin päästä myynti lisääntyy..Tähän voi vaikuttaa todella paljon uuden tulevan 850-"monimallin" ominaisuudet ja vastaanotto niin Suomessa, kuin maailmallakin. Mielestäni Suomessa on Brandtin myötä parhaimmat mahdollisuudet Guzzin myynnin, huollon ja varaosatoimitusten suhteen Moto Italian jälkeen.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: R.M Heino
« Vastaus #77 : Joulukuu 23, 2017, 21:59:34 ip »
Kyllä meikäläisen Guzzit aikoinaan olivat kerhossa varsin arvostettuja laitteita - ja sitten Hondat eivät erityisemmin olleet (tosin ne olivat Toyota Hiaceen verrattavia malleja mutta Hondan tapaan kyllä luotettavia).
Olisikohan syynä se, että kukaan ei oikein tiennyt Guzzeista mitään (tosin toinenkin Guzzisti oli, hänellä on nykyään ollut Triumpheja)?
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 24, 2017, 11:25:42 ap kirjoittanut Vierailija »
Emeritus-guzzisti

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: R.M Heino
« Vastaus #78 : Joulukuu 24, 2017, 11:00:53 ap »
Aina tavallaan ihmetellyt tuota merkki jne jotain hyväksyttävyyttä kellekin.
Henkilökohtaisesti ei ole mitään veetuilua tullut mopovalinnoistani, sellaistakin jossain kuulemma esiintyy.
Miksi on jotenkin outoa.
Leimaantuminen laumaan eli hyväksymisen tarve voisi selittää?
Mutta vaikka se miten kaikki pyöräilevät on kuitenkin jotenkin samaa onnettomuutta tai onnellisuutta tulee ilmi jos vaikka tienvarteen rassaamaan jotain, niin ei siitä moni motoristi ohi aja pysähtymättä kysymään tarvitaanko apuja, ei siinä tankin logoja katsella.
Omat pyörät on sattumoisin olleet Guzzeja ja on totta että en olisi valinnut jos olisi yleisin merkki.
Eli paraskin sanomaan, mutta kaksipyöräinen ei ole huono keksintö meille latvastaan huterille.



I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: R.M Heino
« Vastaus #79 : Joulukuu 24, 2017, 11:23:26 ap »
Muutama vuosi sitten olin Alastarolla Paronin Poikien ratapäivillä katsomassa menoa radalla. Tuli eräs tyyppi, nähtyään T5:n, kyselemään "että uskalsit sitten tulla Guzzilla tänne asti Turusta" . Tällaistakin esiintyy, onneksi aika harvoin.   8)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2018, 09:04:19 ap kirjoittanut I.H. »
Titaniumin kuski

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: R.M Heino
« Vastaus #80 : Joulukuu 24, 2017, 11:26:09 ap »
Hyvää Joulua - God Jul   :D

Jos sanotaan näin , niin ehkä myöskin Motomatti , Tunturi TT ja Pekka ja minä voivat hyväksyä tää keskusteluaihe ja asioita seuraavasta (vaikka tulin myöhäässä vaiheessa mukaan) :

- Hyvää olisi jos Guzzin myynti ja varaosa/huolto toimisi KOKO maassa v. 2018 -

- Uusi 850 guzzimalli tulisi markinoille v. -18 , -19 Suomessa.

- Pääasia on että ihmiset valitsevat SOPIVAN moottoripyörämallin ( tai muutamia malleja jos haluaa näin ) jotka täyttää tarpeita suht hyvin (löytää sopivan mallin sopivaan hintaan, sopivan käyttötarkoitukseen ).
        . myyjät tietysti haluavat myydä mahdollisimman paljon hyvällä katteella, paremman tulokseen tekemiseen firman hyväksi.
  
- Onko eroja mistä valmistusmaasta malli tulee jos on se OIKEA ajoneuvo (ostajalle /hankijalle) tai muuten ( pyörä, auto, vaimo y.m ) ??  Mulla on itse eri maailmanosista erilaisia vehkeitä - kaikki toimii hyvin ja
 osa toimii vähän , vähän huonommin.
 
 - Tietysti on turhaa ostaa " huonoja malleja" pitkään omistussuhteeseen, voi vaihtaa niin kuin mm kirjoittaa.( Jos ostaa uus malli on vaikea tietää onkos se hyvä malli muutaman vuoden kuluttua. )

 - Guzzin mallistosta kyllä puuttuu muutamia malleja/segmentejä,
   että kaikki ajajat olisivat
   tyytyväisiä ja tekisivät kauppoja, kun ehkä löytyy tarpeeseen sopivimpia moottoripyörämalleja.

- Toinen asia on jos on OIKEIN Merkki-uskonnollinen- tai kuinka sanotaan, tai ei halua ruuvata muilla m-pyörillä kuin Moto Guzzilla tai esimerkiksi Italialaisilla autoilla.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: R.M Heino
« Vastaus #81 : Joulukuu 25, 2017, 17:16:44 ip »
Lainaus
Uuden premium merkin rakentaminen

Voisin kuvitella että tämä on nyt käynnissä jollain tapaa Piaggiolla Guzzin suhteen, vaikka käytetyt komponentit ovat melko edullisia (V7 ja V9 mallien alustan komponentit eivät ole kovin hyvässä maineessa).  Guzzin pitkä historia on jotain sellaista, Mille, voi perustaa.

2001: Aprilia was Europe's largest motorcycle manufacturer pumping out 330,000 vehicles a year:  the bold new CEO of Piaggio, Roberto Colannino: “I had a crazy idea. With Aprilia we could produce 600,000 vehicles a year. We would have volume. We could compete against the Japanese.”

Nyt: “according to Piaggio financial documents provided to investors, motorcycle R&D spending has flatlined well below industry averages. The Piaggio Group is clearly no longer interested in being a motorcycle manufacturer of consequence.  Moto Guzzi volumes are so low it should be treated as boutique business (Moto-Guzzi, the one-time weak man of the Aprilia Group, is selling well and growing)."

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2018, 19:15:53 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Rautsi63

  • Viestejä: 42
Vs: R.M Heino
« Vastaus #82 : Joulukuu 29, 2017, 20:50:28 ip »
Minun aikuisiän moottoripyörä on ollut MG 1200 Sport MotoItalian ystävällisen palvelun ansiosta vuodesta 2010 lähtien. Tällä hetkellä MG:ltä ei näy olevan tulossa minua kiinnostavia malleja. Nykyistä aion herätellä hankkimalla uutta kalikkaa konehuoneeseen Italiasta. Sillä Ehkä menee vielä ensi vuosi, mutta sitten suurella todennäköisyydellä merkki vaihtuu.

canam

  • Viestejä: 46
Vs: R.M Heino
« Vastaus #83 : Tammikuu 07, 2018, 19:47:58 ip »
Hyvää Vuotta 2018.
Ajoin tänään, uteliaisuuttani, Turun Bike Worldn ohi.
Ei näkynyt ulospäin merkkejä Guzzista.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: R.M Heino
« Vastaus #84 : Tammikuu 07, 2018, 20:25:58 ip »
Liki huutomatkan päässä on Bike & Boat World. En ole vielä käynyt nurkissa pyörimässä.
Nettiä selatessa ei löydy kuin Guzzi-merkkiset vaihtopyörät.
Varmaan MP-näyttelyssä ottavat asian esille.

Kimmo varmaan tietäisi onko Gruppoa lähestytty kuinkakin kovasti.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: R.M Heino
« Vastaus #85 : Tammikuu 07, 2018, 20:56:39 ip »
Messunurkkaus vissiin on vielä hakusessa, vai?
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: R.M Heino
« Vastaus #86 : Tammikuu 08, 2018, 00:04:43 ap »
Ei ollut Guzzista mainintaa äsken tulleessa Bike & Boat World asiakaspostissakaan.
Ehkä siellä vielä ihmetellään, mihin on tullut kätensä lykättyä?  Heitä kannattaisi
lähestyä Gruppon suunnalta ja luoda positiivista mieltä? ;D
Sohc van Helmi.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: R.M Heino
« Vastaus #87 : Tammikuu 08, 2018, 10:51:33 ap »
Katselen, kuuntelen kevättä oli joskus jokin luonto-ohjelma.
Toivottavasti ei Brandtilla mene aivan siihen tyyliin Guzzin osalta.

Gruppon hallituksella on tietysti mahdollisuus antaa kuulua itsestään. Voi olla että uudella maahantuojalla ei edes ole kuultu kyseisestä merkkikerhosta tai heidän mielestään sillä ei ole markkinointikanavana merkitystä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: R.M Heino
« Vastaus #88 : Tammikuu 08, 2018, 14:20:38 ip »
Taitaa olla harvoja kerhoja, jonka kautta tiedotus toimii hyvin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: R.M Heino
« Vastaus #89 : Tammikuu 08, 2018, 14:32:55 ip »
Otto Btandt on pitkään toiminut maahantuoja, kai heillä on jotain näkymystä mitä ottaa listoille.
Honda, Victory ja Indian taitaa olla ne mistä tienestiäkin mopoissa, kelkat ja muut lisäksi.
Honda vissiin mopoissa myynnin selkärankana.
On kyllä mielenkiintoista nähdä miten Guzzin kanssa käy, toivottavasti on viisautta tarjota myös MG myyntiä ja huoltoa.
Helppo paikka ei ole.
Jos päättävät että Guzziedustus vie enemmän kuin tuo niin se lienee sitten maahantuonnin loppu ja haettava lähempää Italiaa uudemmat.
Tavallaan nilkkaan osuu Guzzilta kun ei seksikkäitä malleja oikein ole ja suomessa pyörien kokonaismyyti oli viime vuonna jotain 3000+, taisi olla alle 3500.
Guzzien osuus siitä on erittäin pieni.
Ans katoo ny, periaatteessa maailmalla V7,9 ja 1400 myy kuitenkin kohtuullisesti.
Paljon on kiinni kauppiaastakin.