Kyllä nuo kaikki osat ovat öljyn tahmaamia, levy menee ilman muuta uusiksi.
Vaihdelaatikon ja työntötangon tiivisteet vaihdan myös. Lieneekö kovin hankala suorittaa
Työn määrän ja vaikeuden kokemus etukäteen on kovin suhteellista yksilöiden välillä ja riippuu henkilön henkisistä ominaisuuksista ja valmiuksista haasteelliseen toimintaan.
Mutta asiaan, vaihdelaatikon puolen osat: kytkinkeskiö, sen mutteri, lukituslevy, o-renkaat ja huulitiiviste. Nämä lähtevät irti avaamalla kytkinkeskiön sisällä näkyvä mutteri. Lukitus auki, kruunumaisella pitkällä hylsyavaimella mutteri irti. Keskiö on usein hieman jumittunut urilleen joten tarvitaan ehkä ulosvetäjää. Kaikki mainitut tiivisteet uusitaan.
Muut osat: painelaakerin osakokonaisuus pois takakautta. Samaa reittiä myöden lähtee kytkimen työntötangolla hieman vinoon työntäen kartiokumit pois.
Osia purkaessa kannattaa panna merkille missä järjestyksessä ne olivat ja verrata sitä räjäytyskuvaan.
(Tähän "varoitukseen" aiheen antaa jo se että kampiakselin stefa oli väärässä paikassa. Siksi voi olla muuallakin osat väärin. Kokemuksesta tiedän että vääriä kokoonpanoja ilmenee tämän tästä. Kannattaa hankkia itselleen varaosakuvasto ja korjaamokäsikirja vaikka eivät olisikaan suomeksi.)
Painelaakeri kannattaa vaihtaa uuteen kuten myös sen painimen o-rengas.
Kerrottakoon että puhtaus on tärkeää sekä vaihteiston takana että etupäässäkin ennen purkua, siinä välissä ja viimeistään kootessa.
Kykinkeskiön kokoonpanossa voi käyttää mutterissa tilkan keskilujaa ruuvilukitetta lukitusaluslevyn ohella.