Kirjoittaja Aihe: LeMans III:n ominaisuus vai omituisuus  (Luettu 24308 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: LeMans III:n ominaisuus vai omituisuus
« Vastaus #60 : Lokakuu 28, 2017, 13:06:03 ip »
Jos on allerginen pyörän katkomiselle tavallista useammin kytkimen laiton vuoksi en suosittele kyseistä levyä. Sillä on myös taipumus kuluttaa vastinpintojaan kun kitkapalat ovat varsin kovaa ainetta.
Mutta jos ajoa on vain vähän tai pyörää varustellaan rata-ajoon sopivaksi niin miksi ei laittaisi kyseistä levyä. Päivittäiseen käyttöpyörään en laittaisi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: LeMans III:n ominaisuus vai omituisuus
« Vastaus #61 : Lokakuu 28, 2017, 13:23:14 ip »
Käyttää vähemmän sitä kytkintä  ;)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: LeMans III:n ominaisuus vai omituisuus
« Vastaus #62 : Lokakuu 28, 2017, 14:05:36 ip »
Niihän tuonne kirjoitin: ajaa vähän = vähän kytkimen käyttöä.
Vai niin että ei käytä kytkintä ajossa?

Toteutan Centaurossa tätä viimeksi mainittua koska siinä moottorinohjaus katkaisee syötön pieneksi hetkeksi kun vaihdetta vaihdetaan isommalle. Kytkinkahvaan ei siis tarvitse koskea eikä pelätä kytkimen luistamista. Pienemmälle vaihtaminen tapahtuu kytkimen kanssa.

Ihmeen kestävä on vanha viisivaihteinen laatikko. Paljon on tullut sitä rääkättyä.

antero mäkelä

  • Viestejä: 131
Vs: LeMans III:n ominaisuus vai omituisuus
« Vastaus #63 : Lokakuu 28, 2017, 15:06:59 ip »
Mikä sitten on vähän tai paljon ajoa?
LeMans ei kuitenkaan ole päivittäisessä taajama-ajelussa, joten eiköhän se(levy) seuraavaan levyn vaihtoon kestä :D

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: LeMans III:n ominaisuus vai omituisuus
« Vastaus #64 : Lokakuu 28, 2017, 16:31:50 ip »
Kyllä se siellä aikansa kestää.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: LeMans III:n ominaisuus vai omituisuus
« Vastaus #65 : Lokakuu 28, 2017, 22:43:46 ip »
Eikös tuo ole ainut malli, jota tarjotaan RAM kytkimiin tällä hetkellä? Muistelen lukeneeni, että ainakin V11 malleissa vanhemmat "täyspyöreät" ("kuparin väriset") kitkapinnat eivät ole kestäneet kovin hyvin, aikansa kumminkin (muutaman kymppitonnin).  Arvaan että tuo kolmilapainen toimii hyvin V11 tapauksessa, ei ainakaan ole kuulunut valituksia USA:sta, mihin muutama kuusi RAM täyssetti (vauhtipyörä terästä) meni tänä vuonna.
V11 - it defines you.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: LeMans III:n ominaisuus vai omituisuus
« Vastaus #66 : Lokakuu 30, 2017, 09:45:30 ap »
Aapolla kokemusta sekä täyspyöreästä, että kolmilapaisesta katumallista?

T,
Jukka

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: LeMans III:n ominaisuus vai omituisuus
« Vastaus #67 : Lokakuu 30, 2017, 13:36:57 ip »
Aapolla kokemusta sekä täyspyöreästä, että kolmilapaisesta katumallista?

T,
Jukka

Ei ole kokemusta kuin täyspyöreistä. Arvio perustui fysiikan lakeihin;-)

antero mäkelä

  • Viestejä: 131
Vs: LeMans III:n ominaisuus vai omituisuus
« Vastaus #68 : Huhtikuu 14, 2018, 13:50:52 ip »
Nyt on Lemans koeajettu "huollon" jälkeen.
Hyvältä vaikuttaa, ei öljyvuotoa, kytkin irrottaa ja ottaa kiinni pehmeästi.
Vasen etuvilkku ei vilku, ei muuta havaittua vikaa.
Tein myös jarruihin muutoksen. Molemmat etulevyt toimivay nyt "normaalisti" jarrukahvasta. Laitoin modernimman pääsylinterin, nyt tuntuma on parempi ja jarrujen käyttö on itselleni luontevampaa.
Nyt odotan kesää ja lisääntyvää vapaa-aikaa osatyökyvyttömyyseläkkeen muodossa. Kolme työpäivää viikossa on aivan riittävästi.
Kahden vuoden päästä täysi vapaus.