Näin ajattelee bisnesmies jonka oma talli kumisee tyhjyyttään...
Muttta toisenlainenkin näkökohta on olemassa. Uskoisin.
Bisnes puolella karkottaa tehokkaasti asiakkaan jolla on akuutti tarve saada ajopeli
takaisin toimintakuntoon. Pahimmassa tapauksessa kysymyksessä on tulonhankkimisväline.
Vielä silloin tällöin asioin kotimaisissakin varaosakaupoissa, jos kauppiaalla on tavara saatavilla suoraan hyllystä,
tai parin päivän odotuksella, kupat olen yleensä tehnyt.
Jos alkaa näyttää siltä, että tavarat tilataan ulkomailta ja edessä on viikon odotus, voin tehdä tilauksen itsekin ja
paketti tulee tarvittaessa kotiovelle. Halvemmalla.
Itsekin ostelen/keräilen varaosia olemassa olevaan kalustoon, ei niissä mielestäni ole raha hukkaan mennyt.
Säästyy rahaa pelkissä rahtikuluissa kun ottaa pakettiin kulutusosia sen mitä painorajat sallivat.
Maksaa se varaosakauppaan matkustaminenkin, jos tulee vielä hylsy.
Onneksi oma talli on pieni joten ylimääräisiä tai isoja projekteja ei pääse alkamaan. Täytyy pysyä ulkomitoiltaan
pienissä moottoripyörissä ja perustyökaluissa.
Kun olen isompia työstökoneita tai hitsata tarvinnut, kansalaisopisto on ollut hyvä valinta.