Kirjoittaja Aihe: LeMans4 tietäjät!  (Luettu 12798 kertaa)

Kari Sairanen

LeMans4 tietäjät!
« : Helmikuu 14, 2017, 23:27:11 ip »
Hoi

Museointi jatkuu, vaikka mp-vero mahdollisesti peruuntuu.

Nyt tarvittaisiin tietoa LeMans4 vuosimalliin 1987 liittyen, pyörä on väritykseltään puna/valkea, kuten tuossa seuraavassa osoitteessa, mutta moottori on alumiinipinnalla.

http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20%20A/Moto%20Guzzi%201000%20LeMans%20IV%2084%20%201.jpg

Tässä muutamia "varmistusta" vaativia kysymyksiä

1. jarrulevyjen keskiöt ja ns. tähti, onko maali hiukan mattamustaa "satin" sama matta-aste kuin esim. autojen ovien pystytolpissa ja ikkunankehyksissä
2. onko starttimoottori samaa matta-astetta kuin jarrulevyjen keskiöt, vai kiiltävä musta "glossi"
3. peilit: pyöreät ja "taivutetuilla" varsilla, vai suorakaiteen muotoiset ja suorilla varsilla
4. ohjaustangonpainot, olisko jollakin myytävänä ko. painot?? jos ei, niin voisiko joku ystävällinen käydä mittaamassa kuvassa kysytyt mitat A, B ja C ja samalla vilkaista onko painon kiinnitysruuvina kuusiokoloruuvi, vai ristipää??

Kiitos jo kovasti tässä vaiheessa vastaajille :)

LeCa

Vs: LeMans4 tietäjät!
« Vastaus #1 : Helmikuu 15, 2017, 09:09:52 ap »
Tere Kari.
Tavoittelit tietäjää, mutta täällä on pelkkä omistaja.

Katselen nuo jutut tarkemmin viikonloppuna kun olen kotona.
Perstuntumalta, muistilta, sanon, että levykeskiöt on ainakin mulla ihan normaali perusmusta. Samaten startti. Ei mitään satiinia tai mattaa.
Tankopainot on kuusiokololla. Saattaisi joutaa jopa myyntiin.
Peilit pyöreät ja taivutetuilla varsilla.

Se mun Lemppari on -87 kevätpoikuetta. En tiedä oliko kyseisenä vuotena miten monia virityksiä maalausten yms. suhteen.
Perusväri pyörässä sama kuin sinullakin. Puna / valko, mutta moottori on musta. Ja fillari on Lemillä. Sinä vissiin edelleen Vuoksen varrella?

-Jussi

Topi K

« Vastaus #2 : Helmikuu 15, 2017, 09:30:02 ap »
3. peilit: pyöreät ja "taivutetuilla" varsilla, vai suorakaiteen muotoiset ja suorilla varsilla

Joskus kauan sitten Moto Italian miesten kanssa jutellessani LM IV:n peilit nousivat puheen aiheeksi. Kuulemma asiakkaalle toimitettaessa vähän mitä sattuu, peilit asennettiin Suomessa; ei siis välttämättä yhtenäistä linjaa. Tämä oman muistkuvani mukaan. Omassa 86-mallisessani oli nelikulmaiset peilit.

Topi

Harri Eronen

« Vastaus #3 : Helmikuu 15, 2017, 09:34:45 ap »
Vahvistetaan TopiK  , juuri näin, pyörät ja peilit tulivat eripaketissa.

GMies

« Vastaus #4 : Helmikuu 15, 2017, 14:59:13 ip »

Tässä muutamia "varmistusta" vaativia kysymyksiä
....
1. jarrulevyjen keskiöt ja ns. tähti, onko maali hiukan mattamustaa "satin" sama matta-aste kuin esim. autojen ovien pystytolpissa ja ikkunankehyksissä
2. onko starttimoottori samaa matta-astetta kuin jarrulevyjen keskiöt, vai kiiltävä musta "glossi"
...
Kiitos jo kovasti tässä vaiheessa vastaajille :)
En  ole Lemans4-tietäjä, mutta minun silmiini ei ole sattunut gloss-boschin starttia, eikä gloss- jarrulevyn keskiosaa. En osaa sanoa mattausastetta, mutta katso pyörän kokonaisuus.
Jos    jarruissa on ”himmeä” ympäristö , esim. brembon satulat, niin kiiltävä keskiosa ”hyppää silmille”.  Sama koskee starttia, jos solenoidin suoja on himmeä,  niin startin pitäisi olla samaa tasoa.
 Peilit saman aikakauden kuin pyörä ja jälleen kokonaisuus huomioiden.
2002 Atlantic 500
2004 B750

TunturiTT

« Vastaus #5 : Helmikuu 15, 2017, 15:33:23 ip »
Nuo kahvapainot on varmaan samat kaikissa tuon ajan Guzzeissa. Myös pikkusporteissa. Helpottanee niiden etsimistä, kun on enemmän lähtökohtia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kvlm

« Vastaus #6 : Helmikuu 15, 2017, 17:38:41 ip »
..minulla  ainakin molemmat mattana ja peilinä (vain yksi) pyöreä taivutetulla varrella (mitä edeltäjä vielä lyhentänyt tyköistuvaksi ;))

-KG-

Breeze

« Vastaus #7 : Helmikuu 16, 2017, 11:05:31 ap »
Mie en ihan huolissaan olisi peilien muodosta, väristä tai muutenkaan pikkutarkuudesta 80/90-luvun Italialaisessa prätkässä.

Esim. Jos starttimoottori on erivärinen, kuin jossain tehtaan esitteessä, niin mitä sitten. Sehän ei vaikuta museorekkarointiin millään tavalla
Peilit. Prätkää kasataan linjalla, osia otetaan laatikosta ja hommma etenee.
Sitten tuodaan uusi laatikko, jossa onkin eri alihankijan peili, joka eroaa väriltään ja ulkonäöltään, mutta ajaa saman asian.
Ei se Luigi ala pähkäilemään, se mättää osia kiinni. korkeintaan ehkä sen verran, että ei laita erllaisa peiliä samaan prätkään.
jarrulevyt on kulutusosa ja niille on omat vapaudet museohommissa.

Mie entisöin Apriliaa. Tilasin rekisterikilven valon. Tuli tumman harmaa, vakka pärtkässä on vaalean harmaa, siis saman sävyinen kun on takalokasuoja.
Aprilialla ei ole ko. osalle värinumeroa... joten kumpi väri on oikea? ? ?
Aprilian myyjä sanoi, että yhteen kolarikorjausmopoon tuli vasemman puolen katteet mustana, vaikka mopossa on valkoiset katteet! ! !
Ko. osassa ei ole värinumeroa.

Yritän tässä vaan kertoa, että yhtä oikeaa Italialaista prätkää ei ole olemassa, joten ei se museotarkastaja voi olla ehdoton.
Tämäkin vielä! ! !

Breeze

« Vastaus #8 : Helmikuu 16, 2017, 14:54:58 ip »
Mie oon yrittänyt Apriliaan ehtii kuvan mukaisa kiristimiä suomesta, mutta huonolla menestyksellä.

Koivuselta tilasin, mutta suurin on 24mm ja pitäs olla 25,5mm

Ei uskos, että tuommoinen tuote on niin hankalasti saatavissa.

Joten haastellista on tämä entisöinti...

Tämäkin vielä! ! !

viitala

« Vastaus #9 : Helmikuu 17, 2017, 10:40:33 ap »
Koeta Reboot Guzzia,sieltä uskoisin että painot löytyy,saattaa löytyä muutakin kiinnostavaa.Mulla on tommonen samanlainen -87
ja olen rebootilta saanut apua.

Kari Sairanen

« Vastaus #10 : Helmikuu 21, 2017, 20:19:51 ip »
Hoi tietäjät!

Kiitos vastauksista, pikku yksityiskohdat tarkentuu.

Kyllä nuo jarrujen keskiöt ovat hiukan mattaa kuten kuten Gmies arveli, jarrusatulat ovat mattaa tehtaan jäljiltä, startin väri löytyy varmaankin muovisuojuksesta, eli hiukan mattaa.
Peileista tuli hyvät kommentit Topin ja Harrin toimesta! Tuohon peiliasiaan ja moottorin väritykseen liittyen tuossa on linkki:  https://www.youtube.com/watch?v=VSMXOA1UDaU 
jossa 87 mallissa on juuri samanlaiset peilit kuten minulla. Ja tuohon moottorin väriin, musta, olisiko kyse jostakin erikoismalista kuten linkissä esittelijä toteaa??

Minun pyörä vm. 87 on alkujaan myyty Italiassa ja siinä on alumiinipintainen moottori ja vaihteisto. Minulla on pari lehtiartikkelia mm. MP1, koeajot, vuodelta 87 joissa moottorit ovat alumiinipinnalla, osassa kuvia ei ole peilejä laisinkaan ja MP1 testissä oli yksi peili, vain vasemmalla ja pyöreä!!

Yksi puute joka jäi pois ensimmäisestä viestistäni oli hätävilkkujen katkaisija, se joka on etukatteen kannattimessa vasemmalla puolella, eli jos jollakin olisi ylimääräinen, niin olen kiinnostunut.

Sikäli kun tietäjät muistaa lisää yksityikohdista, niin antakaa vain palautetta.

GMies

« Vastaus #11 : Maaliskuu 04, 2017, 18:37:03 ip »
Kyllä moottoreita oli kumpiakin, mustia ja vaaleita, että voit kertoa tarkastajille.
Takaiskareiden jouset mustat?
Museoajoneuvolausuntoon pyörän oikea tyyppimerkintä Le Mans  1000, eikä Le Mans IV.
2002 Atlantic 500
2004 B750

Camn

« Vastaus #12 : Maaliskuu 16, 2017, 10:25:45 ap »
Lainaus
oikea tyyppimerkintä Le Mans  1000
By Courtesy of Motomatti:
V11 - it defines you.

Urpo ja Turpo

« Vastaus #13 : Maaliskuu 16, 2017, 11:07:48 ap »
Tässä pari kuvaa Urpon arkistoista. Kaksi ensimmäistä ovat Motorrad Katalogista 1987
ja kaksi jälkimmäistä Moto Guzzi Sport & LeMans Biblestä.

motomatti

« Vastaus #14 : Maaliskuu 16, 2017, 12:06:20 ip »
Yhdellä tutulla Kuopiossa on juuri tuollainen kaksivärimaalattu LM. Oli jossain vaiheessa myynnissäkin mutta kiinnostuneita ei silloin ollut. Nyt ei ole enää myynnissä. Hänellekin on selvinnyt pyörän omistusarvo. Paras maalaus Guzzissa mitä tiedän.