Guzzissa täytyy aloittaa alusta, jos haluaa muuttaa nopeutta
Jos haluaa nopeampaa vauhtia niin kaasukahvasta kierto ja kaksi nopeaa painallusta napista. Ei sen kummempaa. Mitään nykäystä ei ilmene.
Jos hitaammalle niin itse teen seuraavasti: kaasukahva siihen asentoon kuin on vallitseva vauhti, hipaisu kytkinkahvasta, kaasua pienemmälle ja painallus napista niin nopeus on jatkossa se. Melko helppo oppia.
Toki pitää vakionopeussäädin laittaa valmiuteen ennen käyttöä. Se vaatii pitkän painamisen. Samoin pois kytkeminen. Kun järjestelmä on valmiudessa vilkkuu toiminnon merkkivalo. Kun valo palaa jatkuvasti niin nopeus on valittu. Kun pyörän sammuttaa katkeaa valmiustila eli uudelleen lähdettäessä pitää järjestelmä kytkeä päälle. Se ei vaadi juuri huomiota ja painike on hyvin peukalon ulottuvilla. Varsinkin muutostyön jälkeen.
Jos ajaa liian isolla vaihteella liian hiljaa ei vakionopeussäädintä ole syytä käyttää eikä se kytkeydy alle 30 km/h vauhdissa. Järjestelmä jarruttaa moottorilla alamäessä joten joissain olosuhteissa saattaa säädetty vauhti ylittyä. Ylämäessä järjestelmä lisää moottorin tehoa niin että asetettu vauhti pysyy. Se tuntuu käytännössä kiihdytykseltä vaikka vauhti ei kasva. Tarkkuus on kuutosvaihteella +- 2 km/h. Pienemmillä vaihteilla tarkempi.
Vakionopeussäädin toimii hyvin Veloce-asetuksella ja Turismo-asetuksella. Pioggialla en ole edes koittanut. Velocella reagointi on terävämpää.