Kirjoittaja Aihe: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori  (Luettu 16332 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« Vastaus #15 : Elokuu 18, 2016, 10:35:46 ap »
Se tilavuuden kasvu kertoo vaan sen saman; teho laskee. Isommasta tilavuudesta otetaan sama teho kuin vanhasta pienemmästä ja päästöt saadaan paremmin hallintaan. Ja toki tässä on sekin, että kuutiot ovat muotia. Japanilaisilla on parilitraisia twinejä, joita ei olisi 70-luvun tekniikalla olut taloudellista edes tehdä. Saati miten pitkään sellaisen omistajaa olisi katsottu.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« Vastaus #16 : Elokuu 30, 2016, 23:14:55 ip »
 :o http://www.insella.it/news/eicma-2016-novita-aprilia-e-moto-guzzi-137225

"Uusi 90 asteen Moto Guzzi V2 twin…malliin Le Mans"  :P

Laittaa sitten viestiä tulemaan sieltä 95v juhlilta että onko mitä osviittaa...
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« Vastaus #17 : Elokuu 31, 2016, 11:12:20 ap »
Linkin kuvasta päätellen on runko, ainakin osittain, valua, todennäköisimmin alumiinia. Takatuennan tukivarsi, joka on "valmiiksi" mutkalla viittaa CARC-rakenteeseen tai vastaavaan nivelistöön.

Huomiota kiinnittää jo vuosia sitten esitellyt vinoneliön muotoiset rivoitetut jäähdyttimet tankin etuosan sivuilla. Keula on usd monilla säädöillä mutta niinhän aina protoissa on mutta tuotantoon tuleekin sitten muuta.

Oliskohan nyt jo äänenvaimennin vaihteiston alla/takapuolella niin että mitään pönttöjä ei ole takapyörän vasemmalla sivulla kun kerran takaosa on muutoin saatu ilmavaksi? Liekö moottori V14-pohjainen (laturin sijainnista päätellen) vai kehitysversio V9-mallista?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« Vastaus #18 : Elokuu 31, 2016, 11:55:55 ap »
Siis tuo kuvan mopohan on muutaman vuoden takainen näyttelyproto..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« Vastaus #19 : Elokuu 31, 2016, 12:14:02 ip »
Vai niin. Enpähän ole ennen nähnyt.
Mutta muutoksia siinä on jo merkittävästi verrattuna nykyisiin putkirunkomalleihin. Ihan toteutettavan näköisiä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« Vastaus #20 : Elokuu 31, 2016, 12:16:49 ip »
Öljynjäähdytykselle olisi varsin elegantti tuo "heat sink", mikä tuohon tankin viereen on laitettu.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« Vastaus #21 : Elokuu 31, 2016, 12:52:22 ip »
Siitä on vaan jo aikaa, kun tuo oli Eicmassa, kuvat ovat Gruppon kuvagalleriassa.  En kauheasti jaksa itsekään uskoa tuohon mutta kiva on aina spekuloida...

Jäi pyörimään mielessä se saksalaisen Guzzistin mielipide, että jos ajatellaan katusportin myyntiä, on Guzzilla nimenomaan nimeä ja perinnettä joka vetoaa (ostokykyisiin?) kansalaisiin eri tavalla kuin Aprilia, joka profiloituu ratakanuunaksi. Kun Piaggio kuitenkin tähtää kannattavuuteen, voi mietityttää tehdä uusi LeMans kun RSV4 ostajat ovat niitä nuoria, joilla on yleensä vähemmän pätäkkää laittaa tällaiseen turhanpäiväisyyteen. 50 täyttäneet sen sijaan, jotka ovat nuoruudessaan sportilla ajaneet...

Kaikki ylipäätään sillä edellytyksellä että Guzzilla tehdään muutakin kun nykyistä kolmea mallisarjaa (Cali, V7, V9).
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 03, 2016, 10:50:14 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« Vastaus #22 : Elokuu 31, 2016, 21:32:50 ip »
Uusi 2017 mallin RnineT on näköjään tilattavissa jo nyt (8/2016), kun heillä mallivuosi vaihtuu.  Tekniset tiedot -paperi on päivätty jo 11/2015.  Vesi-/öljy -jäähdytteinen EU4 peli, OBD merkkivalo mittaristossa. ”Täyttää uusien moottorinohjausjärjestelmän karttojen sekä aktiivihiilisuodattimella varustetun polttoainetankin ilmanvaihdon ansiosta EU4 määräykset. Äänenvaimennus täyttää uudet ECE R41-04 määräykset. 4V doch, venttiilien säätö puolipallo -shimmeillä.”

RnineT EU4:1170ccm/110hv/116Nm (vesi-/öljyjäähdytteinen).
Griso EU3: 1151ccm/106hv/107Nm (ilmajäähdytteinen).
V11 EU2: 1064ccm/91hv/94Nm (ilmajäähdytteinen 2V).

Vaatiiko EU4 -päästötaso myös sitä jo pitkään USA:ssa käytössä ollutta bensatankin ilmausjärjestelmää? Sen kuvan olen saanut että siellä useimmat riipivät kaikki nuo vehkeet heti kohta irti? Onkos EU4 V9 mallissa sellaiset hilppeet myös?
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« Vastaus #23 : Elokuu 31, 2016, 21:59:44 ip »
Vaikka tuo maahantuojan myyntipiste samalla kylällä on niin en ole vielä päässyt syynämään V9:ä sillä silmällä. Pitääkin käydä mutta reiluun viikkoon ei ole aikaa. Pitää mennä viikonlopuksi kokoontumiseen ja viikoksi mökille.

Toisaalla ihmetellään toisenmerkkistä työntötankomoottoria joka täyttää normit ja tuottaa tarpeeksi tehoja että käyttäjätkin ovat tyytyväisiä.
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=12160.0

Kuvia puretusta koneesta: https://www.facebook.com/hdtampere/photos/a.898674150277467.1073741835.359907087487512/898674160277466/?type=3&theater

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« Vastaus #24 : Elokuu 31, 2016, 22:52:58 ip »

Vaatiiko EU4 -päästötaso myös sitä jo pitkään USA:ssa käytössä ollutta bensatankin ilmausjärjestelmää? Sen kuvan olen saanut että siellä useimmat riipivät kaikki nuo vehkeet heti kohta irti? Onkos EU4 V9 mallissa sellaiset hilppeet myös?



Joku evap-systeemi? Vai pakokaasujen ilmaus? Ekaa en osaa pyörään soveltaa, mutta jäljempi on käytössä esim Yammun PAIR-systeeminä. Sen poisto vaatii vähän kalibrointia ruiskupuolelle.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« Vastaus #25 : Elokuu 31, 2016, 23:10:02 ip »
Mihinkä muuten huoltamoilta katosi tankkauksen yhteydessä kaasut imevä systeemi? Joillakin huoltoasemilla sellaiset tötteröt oli pistoolin putken ympärillä vaan en ole nähnyt enää aikoihin. Kun lähihuoltis-Shellille tuli uudet mittarit niin ei enää ollut kaasunkeräilyä. Melkomoinen höyry kesähelteellä tankista tunkee ulos kun tankkaa.
Olikohan jonkin säädöksen ylitulkintaa vai "ympäristöteko" jolla houkutellaan vihreämpiä henkilöitä polttomoottorien ystäviksi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« Vastaus #26 : Elokuu 31, 2016, 23:35:30 ip »
Kaasupuolella tuo on toteutettu kaksinkertaisella letkulla. Letkun kerrosten välistä imetään vuotanut kaasu pois. Miksei sama toimisi bensallakin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« Vastaus #27 : Syyskuu 11, 2016, 23:52:13 ip »
Ei ole kukaan uudesta LeMansista raportoinut Mandellosta. Tänään on juhlat päättyneet ja huomenna tulee itku pitkästä ilosta. No, kun eivät tunnusta, jatketaan linkkilinjalla:http://www.gpone.com/en/2016091032252/motogp/moto-guzzi-considers-a-return-to-racing.html?refresh_ce

Davide Zanolini, marketing and communication director for the Piaggio group 10.09.2016/Misano:
“- - this brand, right now, is experiencing a second youth. In the next five years leading up to our centenary, we have many important projects planned, with one eye on the younger audience that is returning to our brand. As we celebrate 95 years, - - Moto Guzzi also boasts an extremely significant racing history, an extraordinary legacy that is pushing us to consider a return to racing. Aprilia Racing is at the pinnacle of technological research within the Piaggio Group and there is nothing preventing us from transferring, as already occurs with the production bikes, this technology also to the Moto Guzzi brand with a view to racing- - we definitely don't want to exclude this exciting possibility - - never say never. Of course it's difficult to go straight into MotoGP; at the moment all doors are open, even the world of reliability trials.”
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2016, 22:26:34 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« Vastaus #28 : Syyskuu 12, 2016, 06:07:29 ap »
Parasta tuossa mahdollisessa uudessa Le Mansissa on se, että ei ainakaan protokuvan perusteella tarvi mennä ostamaan. Mutta johan niihin onkin mennyt rahaa ihan riittävästi. Lemppareihin.

Kaijus

  • Viestejä: 806
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« Vastaus #29 : Syyskuu 12, 2016, 12:43:52 ip »

Vaatiiko EU4 -päästötaso myös sitä jo pitkään USA:ssa käytössä ollutta bensatankin ilmausjärjestelmää? Sen kuvan olen saanut että siellä useimmat riipivät kaikki nuo vehkeet heti kohta irti? Onkos EU4 V9 mallissa sellaiset hilppeet myös?


Kyllä tuon V9:n vaihdelaatikon alle on ympätty joku (aktiivihiili?) purkki, johon tankista johtaa pari jykevää letkua.
Ohje/huoltokirjassa ei hänestä ole mitään mainintaa, joten ilmeisesti on suunniteltu toimivan ikuisesti.