Tuo paineennousu oli itselläkin mielessä kun tuota ratkaisua tein. Järjestelmään kuuluu kuitenkin tuo Agostinin huohotinsäiliö ja sieltähän tuo letku supistimella lähtee tuolle omatekoiselle muovipurkille, josta suora yhteys kannen reiän kautta ulkoilmaan. Tosin eihän letkuun sovi ilmaa määräänsä enempää, jos ei sitä paineella sieltä läpi työnnä. Kumpi sitten on helpompaa tuo tyhjän putken paineen nousu vai tiivisteen ulos pullahtaminen ?
Kun vielä tuo vaihteiston huohotinletku tulee samaan säiliöön niin vaihteistoonkin sopii vielä paineen purkua jos tuo kannen reikä ei ehdi sitä ulos purkista työntämään eli vastustusta ei pitäisi olla jos paine tuossa letkussa kuitenkin nousee.
En ole myös koskaan näissä Guzzeissa pitänyt öljyä mittatikun yläpinnassa vaan aina n. 2/3 täynnä. Jotenkin tuo pieni vajaus on parempi minusta kun ylitäyttö. Näin jää taas muutama dl lisää tilavuutta paineelle. Kyllä tuo öljymäärä riittää voiteluun ja eipä se huonoksikaan mene näillä vaihtoväleillä.
Nämä kaikki "pähkäilyt" yhteensä antoi minulle uskallusta ainakin kokeilla tuota supistusta letkussa.
Pitää varmaakin ensi kesänä kokeilla kämmenselällä letkun päästä tai sormella kannen reiästä että tuleeko sieltä ilmaa kun kierroksia nostaa tiukan ajon jälkeen.
Onko kukaan koskaan laittanut painemittaria tuohon letkuun vai tuleeko sieltä vain "lehmän henkäys" ? Kuten edellä olevasta huomaa en ole ilmatieteen professori vaan harrastelija

Ainakaan viime kesän ajojen perusteella kummastakaan letkusta ei tullut tippaakaan öljyä muovipurkin vaahtomuoville tai ajon jälkeen tallin lattialle vaihteiston pohjan reiästä.
Tosin radalla en ole vielä ajanut. Taidan laittaa ilmastointiteipillä pikku palan vaahtomuovia tai laastarin vaihteiston pohjan reiän päällä. Sieltähän sen näkee joutuuko sitten kampikammion tiivisteen vaihtohommiin uudestaan.
No tämän amatöörin teknisten asioiden pohdinnan vastapainoksi hieman helpompia ulkonäkö hommia.
Uusin perän kiristysmutterit, vanhoja ei saanut enää kiillottamalla hyvännäköisiksi.
Laturin koppa sai uuden kannen
Kaasarin kurkuissa olevat tasapainomittarin liityntään olevien reikien ruuvit oli myös niin huonossa kunnossa , että päätin myös ne uusia.
Eivät ole kalliita nämä osat., muutama tuoppi jäi taas juomatta ja näitä pystyy harrastelijakin pähkäilemättä vaihtamaan
