Polkimet olivat pahasti niin, että polvesta olisi koiven pitänyt taipua myös sisään päin, sinne sylinterin taakse.
Meissä on pieniä ja isompiakin eroja. Enimmäkseen perittyjä ominaisuuksia. Mitä mallia mahdoit kokeilla?
On mallikohtaisia eroja. Customin satula oli edempänä. Nyt on Touringin geelisatula ja siinä istutaan yli viisi senttiä taaempana. Ei silti Customin satulallakaan polveni yltäneet sylintereihin kiinni. Vaimo irtisanoutui ensi kokeilulla Customin takasatulasta mutta tästä uudemmasta tykkää kyllä.
Muutama päivä sitten kokeilin MGX-21:stä ja siinä sai hieman venyttää jalkoja että yletti jalkatapeille. Satulasta ei siten saanut tukea.
Customissa oli ongelmana myös liian edessä oleva ohjaustanko. Vaihdoin leveämmän ja taaksepäin enemmän yltävän ohjaustangon niin sain selkää suoremmaksi ja ristiselkä yltää satulan portaaseen asti. Customin ajoasento on sellainen jossa jaloilla ja käsillä kurkotetaan eteenpäin.
Seuraavat havainnot sitten suunniteltujen veronmaksujen aikoihin.
Sitä ennen monta muutostyötä odottaa tekemistään.
Toistaiseksi on soviteltu lisävarusteita omavalmisteosia kuten Bilteman takalaukku, etukaatumaraudat, sumuvalot, lisäpitkät, takakaatumarauta, lisäjarruvalo, takasumuvalo, leveämmät sarvet, lämpökahvat, tavarateline, 5V ja 12V ulosotot, pleksi, ilmanohjaimet pleksin alle, maalaus ja teippaus uusiksi, sivulaukut, astinlautojen asennonmuutos (vaiheessa), takalokasuojan jatke, rekisterikilven teline, rekisterikilven valo, polttoaineen kulutuksen vähentäminen, moottorin käyntilämpötilan nostaminen, voitelun parantaminen ja varmaan jotain muutakin. Suunnitteilla on vielä monen lisävarusteen tekeminen ja asentaminen. Ja sitten kun "pojat" saavat aikaiseksi XDF-koodin TunerProta varten niin pääsen moottorinohjauksen pariin persdynoamaan moottorinohjausta mieleisekseni. Että tekemistä kyllä harrastuksen parissa riittää. Saatan myös suvella ajaa muutaman kerran.